Spring naar inhoud

- - - - -

Niet meer gerust...

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:30

Vorige week heeft ons Mauroke 2x moeten overgeven en er zat 2x een serieuze haarbal bij... :(

Heb hem reeds de hele week die snoepjes van Whiskas gegeven en tot vandaag was alles goed...maar nu deze avond heeft hij alweer 2x moeten overgeven...ook terug met haarballetjes.... :(

Hij heeft geen koorts en is anders in zijn "gewone doen"...speelt met Naomi, eet en drinkt goed en zijn oogjes zijn heel helder.

Is het nodig om naar de DA te gaan ?? Of wat kan ik anders doen tegen die haarballen ??

Ben er echt niet meer gerust in...als het morgen nog zo is, ga ik zeker naar de DA...vind het zo erg mijn lieve manneke zo te zien... :(

Bewerkt door Mauro, 17 januari 2013 - 18:37.

Geplaatste afbeelding

NiennaTasartir
NiennaTasartir
  • 438 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:43

Je kan misschien is van die Moutpasta geven? of Maltpasta, hangt er van af welk merk je neemt. Hier krijgen ze 2 à 3 x per week zo'n zakje met pasta van Miamor, en ze hebben bijna geen haarballen meer (eens in de 3 à 4 maand ofzo)
Ik hoop dat hij hem vlug beter voelt, en jij ook, want je voelt je toch niet ok als je kat zich niet goed voelt.

Edit: hier staan wel enkele tips bij. http://dier-en-natuu...erwijderen.html
Vooral het laatste stuk van het artikel, waar ze tips geven.

Bewerkt door NiennaTasartir, 17 januari 2013 - 18:46.

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:51

Als het telkens duidelijk om een haarbal gaat, dan vrees ik dat de DA ook niet veel zal kunnen doen. Ik zou ook proberen om eens enkele dagen wat haarbalpasta extra te geven of je kan ook ongeparfumeerde vaseline geven, heeft hetzelfde effect.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 17 januari 2013 - 18:56

Hier geeft lily en sommige andere wel wekelijks een haarbal over, is niet zo erg.

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:10

Ik zou gewoon een pasta geven.
Soms zijn die snoepjes alleen niet voldoende.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:16

Inderdaad, als het gewoon om een haarbal gaat, dan is er niet echt iets medisch mis met Mauro... Ons Dahlia heeft ook vaak last van haarballen, maar sinds we de anti haarbalpasta geven (gekocht bij de apotheek, pasta van het merk kela) is het veel beter :) ons Lola en Floor lusten die pasta ook graag, alhoewel zij nooit last hebben van haarballen, smikkelen ze dus wel mee van de pasta ;)
banner

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:23

Heel erg bedankt voor deze geruststellende berichtjes !!!

Dan ga ik morgen eerst en vooral naar de apotheek om zo'n pasta !! :) ;)

Vind het zo erg Mauroke zo te zien...maar blijkbaar is het niet al te erg... :pray: :heart:
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#8 Geplaatst 17 januari 2013 - 22:14

Joe heeft dat ook in periodes. hele periodes niets en dan plots veel achtereen. Ik gebruik nu ook pasta van het merk Kela, hij is er wel niet zo zot van, maar alles wat binnen is is binnen hé :) Denk inderdaad dat die snoepjes alleen niet genoeg zijn.

fieke0509
fieke0509
  • 1.122 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 januari 2013 - 10:11

Misschien dan een rare vraag, maar als sommige katten dan meer haarballen overgeven dan anderen, zijn er dan ook katten die er nooit eentje opgeven?  Onze jongens hebben nog nooit een haarbal opgegeven.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:34

fieke0509, op 18 januari 2013 - 10:11, zei:

Misschien dan een rare vraag, maar als sommige katten dan meer haarballen overgeven dan anderen, zijn er dan ook katten die er nooit eentje opgeven?  Onze jongens hebben nog nooit een haarbal opgegeven.

geen rare vraag hoor ;)

En het kan zeker! Dan worden de haren die ze oplikken gewoon samen met de ontlasting uit het lichaam.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:47

Het kan ook zijn dat je droogvoer componenten bevat die ervoor zorgen dat haarballen afgevoerd worden via de ontlasting, dus helemaal normaal ^^
All you need is love...and a cat! :love3:

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:56

is dan vanaf een bepaalde leeftijd dat ze haarballen kunnen gaan overgeven ? Hier zijn ze 11 maanden en nog nooit een haarbal gezien.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 januari 2013 - 13:04

Onze twee kortharigen hebben nog nooit een haarbal opgebraakt, langharige Trixie heeft er op 4 maand tijd 2 gehad. Was in begin wel verschieten. Liever dat ze gewoon met de ontlasting meekomen :)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 18 januari 2013 - 13:59

Erg eh om ze zo te zien, wij zijn toen wel met onze Azarro naar de DA gegaan omdat hij er toch best ziek uitzag, zijn pelsje stond recht en hij was minder actief.  Zijn maagje en darmpjes lagen helemaal overhoop van de haarbal, prikje gekregen en hij was zo weer de oude :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 18 januari 2013 - 15:00

Ik heb er niets meer aan toe te voegen :)  hopelijk helpt de pasta een beetje. ;)