Spring naar inhoud

- - - - -

Adoptie poes asiel, blaast en krabt naar de kinderen

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Dorienve_*
Guest_Dorienve_*

#1 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:27

Hey allemaal,

Ik heb woensdag een poes geadopteerd van het asiel, een super lief en aanhankelijk beestje.
Spijtig genoeg vanaf de kinderen in de buurt komen, begint ze te grollen en te blazen en als ze in de buurt komen krabt ze.

Heeft er iemand tips hoe ik dit zou kunnen afleren??

Grtjs
Dorien

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:41

ik zou starten om de kinderen ermee te laten spelen met een hengel, natvoer geven, dan natvoer of snoepjes uit hun handen geleidelijk aan.. enja, zorgen dat de kinderen zich rustig gedragen in haar buurt. maar hopelijk is dat al het geval ;)
Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:41

Hoe oud zijn je kinderen? Misschien heeft de poes heel nare ervaringen gehad in haar vorige thuis met kinderen... Persoonlijk zou ik mijn kinderen zeggen dat ze de poes volledig moeten negeren en haar op eigen tempo contact laten maken. Ze kunnen wel in haar buurt zitten maar haar zeker niet recht in de ogen kijken en haar langzaam laten wennen aan het idee dat kinderen niet per definitie "problemen" betekenen. Ik denk dat je flink wat geduld zal moeten hebben, maar in dit geval zal het toch de kat zijn die het tempo bepaald, je kan daarin niks forceren vrees ik...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 17 januari 2013 - 19:41

Hoe oud zijn je kinderen?
Ze is mss geen kinderen gewend, of het drukke van kinderen.
Je zal veel geduld moeten hebben, je kan mss aan de kinderen kat snoepjes geven die ze dan plat op hun hand leggen en zo aan de poes laten zien, maar wel kalm.
Een poes die al iets ouder is moet wennen die heeft al een leven achter zich en als ze in het asiel zat heeft ze daar ook geen goede ervaringen mss gehad. Blijf kalm beloon haar met veel aandacht, speel met haar met een laserlampje, hengeltjes, maar laat ze vooral op haar gemak het huis en de gewoontes van jullie kennen. Het zal wel goed komen met geduld.

Guest_Dorienve_*
Guest_Dorienve_*

#5 Geplaatst 17 januari 2013 - 20:28

Hey,

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

De kids zijn 2 en 4 jaar. Ze snappen dus nog niet goed dat ze de poes gerust moeten laten,
ik zeg dat elke dag 100 keer, maar dat snappen ze nog niet. Ze zijn gewoon zo blij met hun poes...
Ik zal idd eens proberen om hen het eten en de snoepjes te laten geven.
Hopelijk gaat dit snel voorbij, maar ik vrees idd ook dat we veel geduld moeten hebben.

Grtjs,
Dorien

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:17

Lief dat jullie dit poesje een tweede kans geeft. :flower: Het kan zijn dat dit katje al wat heeft meegemaakt. Daarvoor zou ik de kindjes wijsmaken dat het poesje een beetje ziek is en rust nodig heeft. Het kan wel een tijdje duren vooraleer het gaat wennen aan een vetrouwde omgeving. Met een beetje geduld komt dit zeker inorde. :duim:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:40

Het beestje heeft tijd nodig om te wennen aan een nieuwe situatie en een nieuwe thuis.
Een beetje geduld oefenen en misschien de kindjes leren niet te druk te zijn met de poes.

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:49

anders de poes vanop afstand eerst laten wennen, echt de kinderen aan het spelen zetten zodat de poes rustig kan ontdekken. En ze met een hengel laten spelen zoals anderen hier raad geven. een hengel is een verlengde en zo is er toch nog afstand tussen je kindjes en de poes. Maar dat gaat tijd vragen echt niet opgeven dak kan weken duren vooraleer een poes zit veilig voelt. Ze moet het opnieuw aanleren wellicht.
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 18 januari 2013 - 07:59

Zijn er ook plekken waar de poes zich kan zetten? Als hier kinderen zijn, dan gaan de katten graag hoog en droog zitten. De kindjes kunnen er niet aan maar de poes kan ze wel in de gaten houden. Een hoge krabpaal kan hierbij helpen en voor de rest zoals hier al gezegd wordt. Leer je kindjes om met een hengeltje met de poes te spelen. Het zal voor beide partijen een leerproces worden.
Geplaatste afbeelding