Spring naar inhoud

- - - - -

Kan ik buitenkat binnenhouden zonder dat ze buiten kan ?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2013 - 20:35

Vandaag met Poemba bij de DA .   Abces in de wang na gevecht .   Wonde onder verdoving schoongemaakt , staat op AB en ontstekingremmers en mag niet buiten .    Hij en Wolleke delen één kamer in ons huis ,  vanwaar ze via een kattenluik naar buiten konden .   Kan ik ze samen laten slapen  - ze moeten elkaar niet - als geen van beiden buiten kan ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:05

Kan je ze niet over meer kamers laten beschikken zodat ze elk hun plaatske hebben. Als ze mekaar niet moeten hebben en ze dan in één kamer steken kan problemen geven.
Je kan het altijd proberen en zien hoe het verloopt.

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:37

dan doe ik wellicht geen oog dicht .   Heb Poemba in de badkamer een plaatsje gegeven , moet wel de deur goed dichtdoen want als ie op de gang geraakt  gaat het alarm af .  En we hebben recent nog maar ongewenst bezoek gehad.    Wolleke ligt in de kamer waar ze normaal samen met Poemba ligt .    Poemba krabt ook constant ook de wonde , laat het niet ontsmetten ,  antibiotica geven morgen zal ook geen sinecure zijn .

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 18 januari 2013 - 12:31

Heeft hij bij de dierenarts geen spuitje met langwerkende antibiotica gehad? En een kraagje om van de wonde te blijven?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 18 januari 2013 - 14:41

Je kan idd best een spuitje ab vragen bij de da die twee weken werkt, dan hoef je zelf geen pillekes te geven.
Als hij constant aan de wonde krabt zal je om een kraag of kapje moeten gaan, anders geneest het nooit.

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 18 januari 2013 - 19:39

Nu de wonde wat opdroogt kan hij er niet meer aan krabben tot bloedens toe .   Hij is rustiger dan ik had verwacht .  Wist niet dat AB kon ingespoten worden voor langere periode .    Zal zien of het morgen lukt (vandaag wel) en desnoods de DA contacteren .

mathilde
mathilde
  • 73 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 19 januari 2013 - 14:20

Vandaag bij andere DA langsgeweest (onze DA was in weekend) .   Die was verbaasd dat de necrose niet verwijderd werd en de wonde gehecht...
Heb Poemba daar even moeten laten , hij is nu terug thuis met hechtingen ,  een kraag , en een AB spuitje voor 14 dagen . Toch even nadenken of ik nog bij onze DA wil blijven verdergaan...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 23 januari 2013 - 15:33

Tja zo zie je maar weer dat je best voor een tweede opinie soms gaat.
Hopelijk geneest het nu allemaal heel snel. Veel beterschap Poema. :rub:

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 23 januari 2013 - 15:49

Beterschap voor Poemba. Taco heeft gelukkig ook spuit met langdurige AB gekregen, de DA zei ook dat is veel makkelijker dan die pilletjes steeds.

Hier ook een probleem met dat naar buiten gaan. Taco mag ook niet naar buiten. Maja ik heb een huis met 2 kamers...en er zitten schuifdeuren in en die kan Balou dus openmaken. Dus als ik vanavond weg ben en Balou is buiten, dan zal ze alleen van het halletje gebruik kunnen maken en niet de woon of slaapkamer in, want anders ontsnapt Taco ook. Gelukkig is het maar voor een paar uurtjes.
Geplaatste afbeelding