Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Trolie vermist (Moorslede, W-Vl)

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2013 - 20:47

Trolie is vermist!

De poes van kennissen van ons is vermist sinds maandag 14-1-2013. Het beestje heeft de naam Trolie, ze kent goed haar naam (meestal als je roept komt ze vlug). Ze heeft een rost-zwart-grijs-kleurige vacht. Trolie is ook een heel lieve poes...

Haar baasjes willen Trolie heel graag vlug terugvinden, want de poes heeft epilepsie en heeft medicatie nodig!

Trolie is laatste gezien in de Gentsestraat in Moorslede (ter hoogte van de Koekuit).

Als iemand iets heeft gezien, of weet waar Trolie zou zijn, contacteer mij via pb, dan geef ik het door aan de baasjes of geef ik hun mailadres.

Dit is Trolie:

Geplaatste afbeelding

Alvast bedankt!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:03

Hopelijk komt ze snel terug thuis vooral bij dit kou weer.

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:21

Zeker bij de buren gaan kijken in de garage of tuinhuisje. Het is niet de eerste keer dat een katje zit opgesloten. Flyers verspreiden in de buurt en het plaatselijk asiel verwittigen. Ook kan je het katje als vermist opgeven op sites van verloren dieren. Zeker blijven roepen. Het kan nog altijd gevonden worden.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:50

Hopelijk vinden jullie deze lieverd vlug terug met dit koude weer.
Succes. :duim:  :duim:  :duim:

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:54

Veel succes bij het zoeken.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#6 Geplaatst 18 januari 2013 - 15:05

Onderstaande mail stuur ik altijd door als mensen een poes kwijt zijn... Het is een samenraapsel van plaatsen waar poezen teruggevonden worden... Blijkt in veel gevallen te kloppen...

Voor mensen uit de provincie Antwerpen: zet de melding zeker ook op de site van CAD! Via google de letters CAD intypen en je komt op de site "Coördinatie Antwerpse Dierenbescherming".
Andere sites die nuttig kunnen zijn: Binnenbeest, gevondenenvermistehuisdieren.be (be want die site bestaat in verschillende landen), kiavu, zelfs kapaza en 2dehands kunnen bruikbaar zijn. Bello is specifiek voor Limburg en op pets.be staan dieren die in asielen “gezet” zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is)
Hoop dat je hem snel terugvindt!
Ik kan je nog een aantal tips geven waardoor je hem zou kunnen vinden..
Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)
Neem brokjes of zo mee, of een geluid dat hij kent en associeert met eten.
Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (worden tegenwoordig veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, in tuinhuisjes, in losstaande garages, in leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen! Tegenwoordig zitten regelmatig poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin onderzoeken…
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, hij reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten!
Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden... Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Ik weet dat dit hard is, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken...
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op. Steek flyers in de brievenbussen in de buurt..
Kijk ook goed rond IN HUIS, overal op en onder en tussen, kelder, garage, berghok enz. Laatst las ik dat een poes een aantal dagen in de eigen garage gezeten had zonder te reageren!!!
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen, politie, de gemeentediensten.
Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen…

En Facebook is tegenwoordig ook een goed medium....
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om haar terug te vinden...
Vooral 's avonds gaan roepen, maak er een wandeling van!
Hang iets buiten wat een sterke geur heeft van binnenshuis of van jezelf...
En zoals ik al schreef, kijk ook op de site van Pets.be, die geven een overzicht van alle asielen in België, met onder andere de gevonden dieren die niet geïdentificeerd kunnen worden!
Maar vooral: GEEF NIET OP! Zolang je hem niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heeeeeeeeeeeeeeeeeel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!
Veel sterkte!

Bewerkt door Nadine, 18 januari 2013 - 15:05.

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 25 januari 2013 - 00:54

Beste,

Ik heb Trolie via mijn fb-groep Poezen Vermist of Gevonden in West-Vlaanderen gedeeld en kijk ook uit in de asielen in de regio, want je weet maar nooit dat men haar als gevonden heeft binnen gebracht he... Ook heb ik reeds geinformeerd bij Annemie van Vzw Katimoe in Menen en bij Corrie van Vzw Dierengeluk ook in Menen omdat die mensen vaak de zwerfpoesjes uit de regio eten geven, misschien is ze wel tussen hen ergens opgemerkt.

Maar ik hoop toch dat Trolie ondertussen allang weer gezellig bij de eigenaars thuis zit en dat dit alles niet nodig was...

Mocht dit nog niet zo zijn dan wens ik jullie veel succes met de zoektocht en nog een tip die niet onbelangrijk is: Ga Trolie zo snel mogelijk als vermist aangeven bij de politiediensten. Klinkt misschien vreemd en ze zullen ook misschien raar opkijken maar is o zo belangrijk om op een vlotte manier de poes terug te krijgen wanneer ze in een asiel zou terecht komen! Ik spreek hierover uit verschillende getuigenissen van mensen die hun eigen vermiste poes via website van een asiel gezien hebben, maar eenmaal ter plaatse om de poes terug te halen ontstaat een oneindige discussie waarbij bewijs van ''eigendom'' onderwerp is. Je moet ook weten dat wanneer de poes in het asiel als gevonden wordt afgegeven reeds na 15 dg mag worden vrijgegeven ter adoptie en het asiel niet verplicht is om de nieuwe eigenaar bekend te maken. Wanneer de poes werd aangegeven bij de politiediensten als vermist vergemakkelijkt dit het hele proces aanzienlijk. Niet alle asielen doen moeilijk maar is toch beter dat men dit weet in geval van...

Bewerkt door missmsn, 25 januari 2013 - 00:54.

missmsn
missmsn
  • 42 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 04 maart 2013 - 11:52

Hallo,

Ik vroeg me af of jullie Trolie ondertussen al terug thuis hebben? :pray: :pray: :pray:

Ik merk dat Trolie nog steeds veel wordt rondgedeeld op de verschillende fb-groepen en ook gedeeld is naar mensen die in verschillende ''katten-opvang-initiatieven'' uit de omgeving,werkzaam zijn (zoals o.a. particuliere opvangdiensten, vzw's, asielen, ''poezenmoederkes'',...) :cat

Ik hoop natuurlijk dat hier heel spoedig een slotje te zien is want de poes is nu toch al een tijdje weg en zoals te lezen is, heeft ze medicatie nodig, is dus totaal geen goeie situatie hé...

Mocht er nog iets zijn dat ik kan doen, bvb nog eens flyers ronddelen, ofzo... je zegt het maar ok?

Laat je anders nog eventjes een update weten aub

groetjes en nog succes bij het verder zoeken (indien nog steeds nodig is)

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 05 maart 2013 - 22:09

Ik heb nog eens navraag gedaan, maar denk dat ze idd nog steeds vermist is... Heb er nie echt veel goeie hoop meer op, gezien het nu toch al 2 maand is. En jij? Al iets van je Plucheke? Nog uitgekeken hier in de buurt, maar niets hoor :(

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist