Spring naar inhoud

- - - - -

Minder op ks geweest, maar ik leef nog :-)

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:09

Zoals sommigen weten, is Tosca enkele maanden geleden toch geplaatst bij een nieuw gezin. Ze doet het daar super en is duidelijk op haar plek. Ik ben dan ook heel blij dat ik op mijn gevoel af ben gegaan en deze mensen de kans heb gegeven om haar te adopteren. De 2 kids doen agility met haar. Verder wordt er ook gehoorzaamheid gedaan, iets wat Tosca goed kan. Ze is heel leergierig.

Oorspronkelijk hebben we haar bij ons genomen omdat ze anders naar het asiel moest. Wat ik niet wou, want ik had al zo'n gevoel dat er meer aan de hand was. Ik kreeg al gauw gelijk. Tosca bleek geen trappen te kennen, geen (loop)bruggen, was te mager, was bezitterig over voedsel, had amper iets aangeleerd gekregen,... ik ben toen vol goede moed begonnen aan haar heropvoeding. Wat niet gemakkelijk was want net toen ging het tussen mij en mijn vriend moeilijker. Ik voelde mij minder in mijn vel, hij had stress op het werk, enzovoort. Achteraf gezien leefden we steeds meer naast elkaar ipv met elkaar. Ik ging eigenlijk niet graag meer naar school. Verveelde mij dood omdat de studie/school mij niet lag. Tegenover mijzelf wou ik dat echter niet toegeven, met alle gevolgen van dien. Er zijn een aantal incidenten moeten gebeuren om onze ogen te openen. Om ons te laten inzien dat er dringend iets moest gebeuren, of we zouden uit elkaar gaan.

Nu ben ik blij dat ik heb door gezet, en Tosca niet zomaar heb geplaatst. Ik wilde haar eerst weer op het rechte pad krijgen en heb haar de basis aangeleerd die ze nodig had. Het was zeker niet gemakkelijk om toch de knoop door te hakken. Uiteindelijk had ik met Tosca een band gekregen. Ik kende haar vrij goed. Maar net daardoor wist ik dat het beter was om haar te laten verhuizen. Ze kon haar draai niet vinden, we konden haar de vaste routine en structuur niet bieden, die ze nodig had. Ik weet nu dat ze niet per se een tuin nodig heeft. Ze blijkt een echte binnen huishond te zijn. Zolang ze maar bij haar familie is, is het goed. Dan is ze gelukkig.

Ook voor Bailey is dit een goede beslissing geweest. Tosca deed hem steeds onbedoeld pijn, hoe voorzichtig ze ook probeerde te zijn met hem. Maar ze heeft nu eenmaal niet van pup af aan geleerd hoe ze met kleine hondjes om moet gaan. Iets wat je haar moeilijk kwalijk kan nemen, dat is de fout van de vorige eigenaar( of eigenaars?). Daarnaast is Bailey te onzeker om met een karakter als dat van Tosca om te gaan. Hij werd er zenuwachtig van, begreep haar niet/verkeerd,... idem voor de katten. Vaak ging het goed, maar ik bleef toch stress signalen zien.

Ik ben Tosca dankbaar dat ze in ons leven is gekomen. Het is dankzij haar dat ik veel bewuster ben gaan leven en terug op mijn gevoel durf af te gaan. Iets wat ik een hele tijd niet heb gedaan. Door een aantal gebeurtenissen ben ik mij gaan afsluiten. Dat viel niet op, en ik leek het allemaal goed verwerkt te hebben. Dus niet... en het was moeilijk om dat onder ogen te zien. Het is altijd makkelijker om weg te vluchten van je problemen. En online over van alles te praten, ipv met de mensen die het eigenlijk zouden moeten horen.

Een belangrijke stap die ik heb genomen, is stoppen met mijn studies. Ik kreeg de kans om tijdelijk ergens te gaan werken en heb dat met beide handen aan genomen. Als het goed is start ik dit jaar wel terug met een (thuis)studie of cursus. Daarnaast ben ik officieel van domicilie veranderd. Ik voelde mij geremd omdat ik niet volledig zelfstandig kon zijn. Ik ben nooit graag afhankelijk geweest van mijn ouders, heb quasi nooit om geld gevraagd. Ook toen het moeilijker ging tussen mij en mijn partner heb ik zo goed en zo kwaad als het ging zelf voor de beestjes gezorgd. Het zit gewoon niet in mijn aard om van iemand te profiteren, ik ben geen geldwolf. Nooit geweest trouwens.

Soit, wat ik wil zeggen, is dat alles stilletjes aan op zijn plaats valt. De liefde tussen mij en mijn vriend is sterker geworden, onze beestjes doen het goed, ons appartement is een echte thuis aan het worden. Het is erg dat de boel soms eerst moet ontploffen vooraleer het beter kan gaan. Ik kan alleen maar zeggen aan mensen die in een gelijkaardige situatie zitten: luister naar je lichaam en je omgeving. Wacht niet te lang om je problemen aan te pakken. Het wordt toch alleen maar moeilijker.

Ik wil een aantal mensen bedanken die mij zijn blijven steunen. En anderen, die mij met beide voeten op de grond gezet hebben, toen ik het nodig had. Thanks :) Pff als ik had geweten dat volwassen worden zo hard kon zijn... dan wens ik soms toch dat ik weer een onwetend klein ukje was.

Oh ja, in bijlage een heel recente foto van Tosca. Ze ziet er fantastisch uit!

Bijgevoegde thumbnails

• IMG_5605.JPG

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:16

Ach Tinne wat is Tosca mooi, ge ziet dat ze het goed doet.
Het leven is idd niet gemakkelijk, het is een strijd van vallen en opstaan. Gelukkig gaat het bij u en je schatjes allemaal heel goed en heb je gekozen voor een leventje met je vriend. Het zal nu ook allemaal wat rustiger zijn en minder stressy.
Ge ziet na moeilijke periodes schijnt ook weer de zon. :hug:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:23

Dat is inderdaad zo, al lijkt dat op dat moment niet zo. Ik mis Tosca nog (zal waarschijnlijk nooit helemaal slijten) maar soms is het beter om een dier toch te plaatsen ipv hem/haar zelf te houden. Aan medische kosten en verzorging zijn we natuurlijk wel geld kwijt maar dat kan mij niet schelen. Ze doet het goed, dat is wat telt.

Soms kom ik weer een hond of kat tegen waarvan ik denk 'verdorie toch, die kan ik helpen'. Maar je kan nu eenmaal niet alle beestjes opvangen. Daarnaast heb ik 2 puber honden op te voeden en dan hebben we Bailey nog. Ik zal ons monstertje Goya nog wel voorstellen :)

Geplaatste afbeelding

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:51

Hij ziet er zo mooi uit!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#5 Geplaatst 17 januari 2013 - 21:54

Fijn dat alle puzzelstukjes voor je op de juiste plaats zijn gevallen Tinne!
Gek genoeg is er inderdaad vaak een soort van crisis nodig voor alles beter kan worden. Maar als je daar doorheen komt dan ben je sterker en voel je je beter dan voorheen.

Ook fijn dat Tosca het zo goed doet. Dat is altijd goed om te zien/horen. Het bevestigd ook dat je echt de juiste beslissing hebt genomen. Als je kijkt vanuit het dier en met liefde handeld dan zie je dat daar in terug.

Welkom terug op ks :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 17 januari 2013 - 22:36

Jou berichtje heeft me echt geraakt, Tinne...heel aandoenlijk hoe je alles omschrijft... :heart:  

Maar uiteindelijk heel blij te lezen dat alles nu de goede kant uitgaat ! Zowel voor jou en je vriend, jullie lieverdjes en natuurlijk ook voor Tosca... :love3:

Kan me heel goed voorstellen dat het heel pijnlijk moet zijn haar te herplaatsen na alles wat je hebt gedaan voor lieve Tosca...maar als je nu ziet dat alles goed gaat met haar... :hug: :hug:

Ik wens jullie alvast een heel mooie toekomst toe...en een heel mooi "nieuw begin"... :hug: :)

Bewerkt door Mauro, 17 januari 2013 - 22:36.

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 17 januari 2013 - 22:45

Bekijk berichterikavandenbroele, op 17 januari 2013 - 21:51, zei:

Hij ziet er zo mooi uit!

Dat is ze ook :heart:

Bekijk berichtginnie, op 17 januari 2013 - 21:54, zei:

Fijn dat alle puzzelstukjes voor je op de juiste plaats zijn gevallen Tinne!
Gek genoeg is er inderdaad vaak een soort van crisis nodig voor alles beter kan worden. Maar als je daar doorheen komt dan ben je sterker en voel je je beter dan voorheen.

Ook fijn dat Tosca het zo goed doet. Dat is altijd goed om te zien/horen. Het bevestigd ook dat je echt de juiste beslissing hebt genomen. Als je kijkt vanuit het dier en met liefde handeld dan zie je dat daar in terug.

Welkom terug op ks :)

Dank je wel :)

Bekijk berichtMauro, op 17 januari 2013 - 22:36, zei:

Jou berichtje heeft me echt geraakt, Tinne...heel aandoenlijk hoe je alles omschrijft... :heart:  

Maar uiteindelijk heel blij te lezen dat alles nu de goede kant uitgaat ! Zowel voor jou en je vriend, jullie lieverdjes en natuurlijk ook voor Tosca... :love3:

Kan me heel goed voorstellen dat het heel pijnlijk moet zijn haar te herplaatsen na alles wat je hebt gedaan voor lieve Tosca...maar als je nu ziet dat alles goed gaat met haar... :hug: :hug:

Ik wens jullie alvast een heel mooie toekomst toe...en een heel mooi "nieuw begin"... :hug: :)

Bedankt Els :oops: En sorry dat ik niet meer op je pb'tje heb geantwoord, dat was ik vergeten.

Geplaatste afbeelding