Spring naar inhoud

- - - - -

De Rechtbank, ocmw

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 18 januari 2013 - 09:15

Kheb het hier ook al enkele keren zien voorbij komen op facebook. Kmoet zeggen, ik had de eerste paar minuten ook echt totaaaal niet door dat het een vrouw was. Ik dacht alé waarom zegt die rechter altijd mevrouw terwijl haar zoon antwoord? Toch wel erg dat zo iemand nog trots is op zn gedrag ook. Kvond het wel een gepaste straf om een werkstraf te geven of begeleiding ipv een geldsom.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#17 Geplaatst 18 januari 2013 - 09:20

Ik was mij echt super aan het ergeren. En dan durf ze nog  "cool" te zeggen als de rechter verteld dat het ocmw-geld van de werkende belastingbetaler komt. Grr zulke mensen zou je inderdaad eens in een opvoedingskamp steken. In de VS bestaat dit trouwens. De omgeving waar ze opgegroeid is zal er wel iets mee te maken hebben, maar ze is toch oud genoeg om te beseffen dat zulk gedrag echt niet kan.

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 18 januari 2013 - 09:25

Ik vind de rechtbank echt een prachtig programma, ik kijk er elke week naar :) heb het fragment dus ook gezien op tv, sommige mensen maken echt gekke hersenkronkels, maar denk dat het inderdaad aan verschillende facturen ligt, waaronder onder andere waarschijnlijk opvoeding.
banner

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 januari 2013 - 10:04

Ik vond de rechter wel erg lief :)
Slim van haar om het aan te pakken volgens sterktes ipv haar enkel aan te spreken op haar zwaktes...
Chapeau voor de rechter dus ;)

All you need is love...and a cat! :love3:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 18 januari 2013 - 10:24

Mijn god, ik heb mij DOOD geërgerd en mij zoooo kwaad gemaakt!!!!
Wat een arrogant mens. Zo'n mensen, daar kunt ge niks mee doen.
Wij maar betalen voor zo'n leeghoofden die proffiteren van het OCMW, terwijl mensen die het echt nodig hebben geen steun krijgen.
Bah :censored: :wall: :misselijk: :r

Dikke pluim voor de rechter! Ik had zo rustig niet kunnen blijven.

Bewerkt door Carowlina, 18 januari 2013 - 10:25.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#21 Geplaatst 18 januari 2013 - 10:28

Ik kijk er ook wekelijks naar en sta ervan versteld wat die rechters allemaal te horen en te zien krijgen.

Blijkbaar kan je daar gewoon in het publiek gaan zitten en dat allemaal life meemaken dus als ik me ooit op mijn oude dag verveel denk ik dat dit wel eens een leuk tijdverdrijf zou kunnen zijn. ;)

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 18 januari 2013 - 10:31

hilleke, op 18 januari 2013 - 10:28, zei:

Blijkbaar kan je daar gewoon in het publiek gaan zitten en dat allemaal life meemaken dus als ik me ooit op mijn oude dag verveel denk ik dat dit wel eens een leuk tijdverdrijf zou kunnen zijn. ;)

Bij de meeste rechtszaken kan je inderdaad gewoon een kijkje nemen. Wat ik vooral interessant vind is dat er ook een onderzoeksrechter bij zit, en daar kan je normaal gezien nooit bij zijn (tenzij je iets heel erg hebt uitgespookt). Die onderzoeksrechters zijn de eersten die criminelen type Kim De Gelder voor zich krijgen en zich daar allemaal kalm bij moeten houden, daar heb ik echt respect voor. Je kan zo 's morgens afscheid nemen van je gezin en dan een uurtje later een supercrimineel voor je hebben :trance:

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 18 januari 2013 - 10:51

meestal kijk ik ook naar de rechtbank maar deze had ik duidelijk gemist(gekeken via link nu).... amai zon marginaal irritant mens... vind dat die rechter wel heel mild is geweest... maar ze had gelijk toen ze zei de eventuele boete van minimale 3000€ zal je toch niet kunnen betalen en ze had beter die persoon s nachts laten werken zoals ze eerst zei bedpannen weghalen en uitkuisen dan zou ze wel iets leren denk ik...
De mama van die persoon was precies ook wel content met de aanpak *L*... denk dat die persoon ook thuis geen husi is mee te houden ... eigenwijs persoontje.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 18 januari 2013 - 21:43

Vraag mij eigenlijk al een tijdje af, hoe het eigenlijk kan dat ze sommige zaken mogen/kunnen filmen?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#25 Geplaatst 18 januari 2013 - 22:44

Kyetje, op 18 januari 2013 - 21:43, zei:

Vraag mij eigenlijk al een tijdje af, hoe het eigenlijk kan dat ze sommige zaken mogen/kunnen filmen?

Iedereen moet toelating geven, dus het is niet zo dat ze dit zomaar kunnen en mogen uitzenden.

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 19 januari 2013 - 01:39

Zag zonet op de facebookpagina dat het filmpje + de foto's moesten verwijderd worden wegens auteursrechten, anders zouden ze daar juridische stappen voor ondernemen.

Uit voorzorg heb ik dus in mijn beginpost ook de link naar het filmpje verwijderd (kwestie van geen problemen te krijgen). Is het noodzakelijk dat het hele topic word verwijderd? Of mogen we hier gewoon verder over praten zonder de link? Ben er niet echt gerust op :s

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#27 Geplaatst 19 januari 2013 - 08:25

Het topic hoeft zeker niet verwijderd te worden.

Als men iets uitzendt op tv kan het nooit verboden om er nog over te praten toch? ;)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 19 januari 2013 - 09:33

De link werkt toch niet meer, dusjah.
Weet niet of ze daar zoveel kunnen aan doen.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#29 Geplaatst 19 januari 2013 - 09:40

Kyetje, op 19 januari 2013 - 01:39, zei:

Zag zonet op de facebookpagina dat het filmpje + de foto's moesten verwijderd worden wegens auteursrechten, anders zouden ze daar juridische stappen voor ondernemen.

Uit voorzorg heb ik dus in mijn beginpost ook de link naar het filmpje verwijderd (kwestie van geen problemen te krijgen). Is het noodzakelijk dat het hele topic word verwijderd? Of mogen we hier gewoon verder over praten zonder de link? Ben er niet echt gerust op :s

Ja want ze zagen er wel uit alsof een advocaat kunnen betalen...
En ze gaan op heel internet alle filmpjes gaan zoeken en vinden...
Kan je die uitzendingen van de rechtbank via pc ook bekijken?
Als dat kan en t is ook nog uitgezonden op tv dan kunnen ze toch nooit vanzeleven iemand verbieden om daar een link van te zetten ergens.
En degene die het op haar facebook heeft gezet heeft het toch ergens van gehaald...
Hopelijk valt bij die profiteurs nu eens hunnen euro dat t geen ze doen (profiteren van t ocmw) not done is...

hilleke, op 19 januari 2013 - 08:25, zei:

Het topic hoeft zeker niet verwijderd te worden.

Als men iets uitzendt op tv kan het nooit verboden om er nog over te praten toch? ;)

Inderdaad
Het zou nogal proper zijn als je niet meer mocht praten over iets dat ze uitgezonden hebben op tv
Er bestaat nog zoiets als vrije meningsuiting...
Geplaatste afbeelding

Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 19 januari 2013 - 12:29

Ok dan :) dan zeg ik niets meer :d . Was gewoon eventjes voor de zekerheid.