Spring naar inhoud

- - - - -

kammen en borstelen

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 18 januari 2013 - 13:03

Ik kam en borstel mijn schavuiten ongeveer wekelijks. Lowie laat dat heel goed doen en hij heeft niet gemakkelijk klitten. Isabella heeft er een hekel aan, haar moet ik elke week eens snel kammen/borstelen om haar klitvrij te houden. Ze heeft vooral een hekel aan de borstel, ik heb zo'n kleine slicker van Lawrence die ook geschikt is voor kittens. Ze protesteert en ik moet haar goed vasthouden, ik hou er gelukkig geen schrammen aan over zo erg is het nu ook weer niet. Achteraf is ze precies boos op de borstel. Met de kam heeft ze minder problemen. Zou een borstel met varkensharen van Mason Pearson misschien kunnen helpen ?

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#2 Geplaatst 18 januari 2013 - 14:09

:d   Ik gebruik al jaren de borstels van Mason Pearson , heb hier 3 poezels die gewoon in rij gaan staan om geborsteld te worden ( echt waar hoor )
  Heel tevreden van , ik gebruik de Maison Pearson  borstels ook voor mijn haartjes  (heb wel voor mezelf aparte borstels gekocht ) :oops:
Heb voor de katjes 2 borstels Mason Pearson  in handtas formaat , de gewone borstels zijn te groot vind ik !!!!!
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 18 januari 2013 - 14:49

tnx.... de pocket met puur varkenshaar voor de katjes bedoel je ? voor mezelf dacht ik de handy te nemen, de varkenshaar/nylon omdat ik vrij dik haar heb.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#4 Geplaatst 18 januari 2013 - 15:03

Bekijk berichtwendyv123, op 18 januari 2013 - 14:49, zei:

tnx.... de pocket met puur varkenshaar voor de katjes bedoel je ? voor mezelf dacht ik de handy te nemen, de varkenshaar/nylon omdat ik vrij dik haar heb.
Ja ,heb 1 puur varkenshaar en 1 met nylon haartjes ertussen geweven voor de katjes ,  de puur haar is voor mijn Noortjes , de gemengde voor de Ragdoll , hij heeft een dikke volle vacht !!!
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 18 januari 2013 - 18:44

ik ga er zo eens eentje bestellen se..... ik vind het zo erg dat mijn poezemieke precies boos is op die borstel, het is een hele zachte slicker hoor maar ik zou hem toch ook niet door mijn pelske willen

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:32

Vandaag was mijn Mason Pearson borstel er. Een pocket model met varkens en nylon haren. Eerst eens op mezelf getest.... ik moet binnenkort een groter model voor mezelf, die is heerlijk :) En toen de grote test..... Isabella ! Het is nog steeds niet haar lievelingsbezigheid, maar ze liet het redelijk goed toe en was helemaal niet boos op de borstel achteraf, een groot succes dus !

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#7 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:51

:d: Fijn dat Isabella toch al minder tegenstribbelt voor het borstelen ...ik heb de borstels van Mason pearson ook gekocht op aanraden van een kattentrimster op kattenshow ....deze borstels trekken niet aan de haren van de poezels..geven ook een mooie glans ...ook op de Maine Coon site NL worden de borstels zeer gewaardeerd door de eigenaars van Maine Coons !!!
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 29 januari 2013 - 09:00

Hier stribbelt ons Dahlia ook altijd tegen voor kammen, terwijl ons Lola dat echt heerlijk vind... Ik ga ook eens opzoeken over die borstels, want ik ken ze niet ;)
banner

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 29 januari 2013 - 13:20

het zijn van die klassieke, een beetje 'ouderwetse' haarborstels, maar wel van de allerbeste kwaliteit. In principe heb je die voor je leven, maar het is wel een hele investering.

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 29 januari 2013 - 14:39

hier heb ik hem besteld, wordt gratis geleverd vanaf €50 in België en in Nederland

http://www.hbb24.nl/...bn4-1stuks.html