Spring naar inhoud

- - - - -

Welk voer voor kippen?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#16 Geplaatst 20 januari 2013 - 01:52

:thumb:   Wat fijn van je dat je de kippentjes eten en drinken geeft , dat is nu het voornaamste , ze kunnen wel tegen de kou hoor ,
heb hier  bij mij thuis al 3 jaar kippen lopen , die zijn komen aanlopen , niemand weet van waar ze komen , ik denk gewoon afgezet ,
die kippen slapen in mijn hulststruik , ik kan ze ook niet pakken ze zijn ontzettend snel , vliegen ook hoog op , ik geef ze al 3 jaar eten en drinken ,

Bewerkt door Casper-Cartouche, 20 januari 2013 - 01:53.

Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 20 januari 2013 - 12:05

Leuk dat je je ontfermt hebt over de kippen!

Deze kippen vliegen niet. Volgens mij zijn ze geknipt. Ze zijn wel redelijk snel, maar als ze gaan 'fladderen' komen ze niet echt van de grond.
Dus de mogelijkheid om in een boom te gaan zitten is er gewoon niet.

En hier is mijn probleem dat als de eigenares haar schapen er binnekort weer gaat bijzetten, ze gewoon weer doorgaat.
En dan zit ik de hele tijd andermans kippen te voederen en mijn geld daar in te steken.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#18 Geplaatst 20 januari 2013 - 12:25

Moeilijk hé , je wilt de kippentjes helpen omdat de eigenares geen interesse heeft in de kippen , en je wilt de kippen niet laten verhongeren want , bij dit weer zonder eten zijn de kippen  vlug verzwakt en sterven snel ......
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 20 januari 2013 - 13:24

Kben al eens gaan horen bij de buren en ze hebben haar toch ook al tijdje niet gezien.
Nuja, ik voeder ze gewoon verder. Als ze het niet wil, moet ze die beesten zelf mor eten geven!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#20 Geplaatst 20 januari 2013 - 13:30

Wat water betreft, ze eten nu sneeuw, dat zie ik hier bij de kipjes en de nijntjes.

Ook al zet ik altijd water (met beetje suiker, zo bevriest het minder snel) maar ik zie dat ze vooral in de sneeuw zitten te pikken, dus ze hebben zo hun water toch grotendeels binnen ;)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 20 januari 2013 - 13:37

Ze zijn vandaag nog niet uit de stal gekomen.
Normaal komen ze meteen als ze mij zien, maar ze zitten liever in de stal nu denk ik.

Ik weet niet of het gepast is om zomaar in de weide te gaan en het eten en drinken daar te zetten.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#22 Geplaatst 20 januari 2013 - 14:01

Triestig dat ze zo aan hun lot over gelaten worden. Fijn dat jij nu voor hen zorgt.

Kippeneten hoeft echt niet veel te kosten. Wij gaan bij Aveve of Zoomart (Maxizoo) en voor nog geen 10€ hebben we 20kg eten.

Ze zullen trouwens zeker eitjes leggen, maar deze goed verstoppen. Dat doen de mijne ook altijd met hun eitjes als ze vrij in de tuin mogen lopen. ;-)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 20 januari 2013 - 14:16

Inderdaad, het was zeker niet duur.
Heb een gewone graanmengeling gekocht. Dat was het enige dat ik vond bij Hubo (aveve was gesloten) waar geen legkorrel in zat.

Ik zal het eens proberen in het oog te houden of ik ergens eitjes zie.