Spring naar inhoud

- - - - -

Wat kan/mag ik doen? => 1 kip dood p2/wijkagent p3

• Log in om te reageren
44 reacties op dit onderwerp
Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 20 januari 2013 - 21:12

In de garage kunnen ze niet. Staat nogal vol met vanalles en de auto's staan binnen.

Maar we hebben daarstraks een doos gevuld met veel krantensnippers. Men vriend is die dan in een hoekje van de stal gaan zetten en heeft de kippen erin gezet.
Hij is net gaan kijken en ze zaten er nog alle 3 in. Lekker knus bij elkaar.

Morgen bel ik gelijk de politie.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 21 januari 2013 - 10:39

De wijkagent komt langs.
Ben benieuwd welke oplossing er uit de bus gaat komen.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#33 Geplaatst 21 januari 2013 - 10:50

Bekijk berichtCarowlina, op 20 januari 2013 - 21:12, zei:

In de garage kunnen ze niet. Staat nogal vol met vanalles en de auto's staan binnen.

Maar we hebben daarstraks een doos gevuld met veel krantensnippers. Men vriend is die dan in een hoekje van de stal gaan zetten en heeft de kippen erin gezet.
Hij is net gaan kijken en ze zaten er nog alle 3 in. Lekker knus bij elkaar.

Morgen bel ik gelijk de politie.

Super dat je ze hebt binnengenomen.

Voordeel van de sneeuw is dat je nu kan zien of ze al dan niet naar haar dieren gaat, want als er geen sporen zijn, is het duidelijk dat er niemand langsgaat, dit kunnen de agenten ook vaststellen :)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#34 Geplaatst 21 januari 2013 - 11:34

We hebben ze niet binnen gezet hoor Hilleke.
Alleen er voor gaan zorgen dat ze een warm bedje hebben.

De wijkagent is net geweest en is een vaststelling gaan doen.
Hij gaat de gemeente contacteren om te kijken van wie de grond is en zo gaat hij de eigenares op haar plichten wijzen.
Ik heb dadelijk ook gezegd dat als ze de kippen niet meer wil, wij ze willen opvangen.
Hij ging me op de hoogte houden.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#35 Geplaatst 21 januari 2013 - 13:39

ah, ok, sorry, niet goed gelezen, maar ze zitten toch meer beschut dankzij jullie.

Hopelijk gaat die dame ns goed op haar vingers getikt worden door de politie. Schandalig om dieren zo aan hun lot over te laten.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:10

De wijkagent belde me daarnet nog. Ge gelooft nooit wat de moeder van de eigenares zei!
"Ze gaat elke avond eten geven".
Man, ik was WOEST toen ik dat hoorde!
Gelukkige geloofde de wijkagent het ook niet. Hij zei haar dat de dieren veel te suf waren om elke dag gevoerd te zijn.
Hij ging de dochter zelf nog proberen te bereiken en zien wat zij zegt.

De moeder wou de kippen in elk geval niet afstaan. Dus is het wachten op wat de dochter zegt (want zij is de eigenares normaal gezien).

Hij gaat het blijven opvolgen en het komen controleren en ik mocht he took in het oog houden.
We hebben afgesproken dat ik eind deze week nog eens bel om te zien of er verandering is.

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:43

Wat heeft de agent gezegd over het feit dat jij de kippen voedert? Hier kan zij toch niet lastig over gaan doen?

Bewerkt door Jo'ke, 21 januari 2013 - 14:43.

| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:48

In principe kom ik znder toestemming op grond die niet van mij is.
Maar hij zei dat ik ze dan beter toch zou voederen.
Dus normaal mag dat geen probleem leveren.

Asunto
Asunto
  • 834 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 21 januari 2013 - 14:52

ik vind dit als echte kippenfreak heel erg.
Als de dochter nu elke avond eten geeft hebben de kippen er nog niets aan. S'avonds is het donker en zullen de kippen niet eten en tegen 's morgens  hebben de muizen het wel op of is het bevroren.

Jij mocht het in het oog houden van de wijkagent, wil dit zeggen dat jij de beestjes nog eten mocht geven?
Jij kan in dat geval misschien de doos die je voor de kippen in de stal hebt gezet een stukje van de grond af zetten. Eigenlijk kan je van een grote gesloten doos een kippenhok maken.
Vul de doos met wat stro en maak er een deurtje in. Dat is veel warmer voor de beestjes om er in te slapen.

Ik hoop dat jij de kippen in de toekomst mag opvangen en ze eindelijk verzorgd worden zoals het hoort.
Geplaatste afbeelding

Lea
Lea
  • 133 berichten

#40 Geplaatst 21 januari 2013 - 18:17

Bekijk berichtCarowlina, op 21 januari 2013 - 14:10, zei:

"Ze gaat elke avond eten geven".
Nog maar een signaal dat ze niet weet waar ze mee bezig is.. mijn kippen gaan dezer dagen om 4u al op stok en 2u na het voederen is de rest inderdaad aangevroren..

Wel opletten dat ze jou niet beschuldigen he.. Zeg desnoods dat je niet weet waar die doos vandaan komt, dat de hele buurt op de hoogte is en dat dus iedereen de arme beestjes kan geholpen hebben. nadeel van de sneeuw is natuurlijk ook dat jouw sporen ook blijven staan :louche:

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 21 januari 2013 - 18:35

Bekijk berichtAsunto, op 21 januari 2013 - 14:52, zei:

ik vind dit als echte kippenfreak heel erg.
Als de dochter nu elke avond eten geeft hebben de kippen er nog niets aan. S'avonds is het donker en zullen de kippen niet eten en tegen 's morgens  hebben de muizen het wel op of is het bevroren.

Jij mocht het in het oog houden van de wijkagent, wil dit zeggen dat jij de beestjes nog eten mocht geven?
Jij kan in dat geval misschien de doos die je voor de kippen in de stal hebt gezet een stukje van de grond af zetten. Eigenlijk kan je van een grote gesloten doos een kippenhok maken.
Vul de doos met wat stro en maak er een deurtje in. Dat is veel warmer voor de beestjes om er in te slapen.

Ik hoop dat jij de kippen in de toekomst mag opvangen en ze eindelijk verzorgd worden zoals het hoort.

Om echt bewijzen te kunnen hebben zou ik alles moeten weghalen en ze niks meer geven.
Maar dat krijg ik echt niet over mijn hart hoor!

Ik denk niet dat ze in de doos gaan zitten als ik ze van de grond zet. Ze gaan er moeilijk in. Ze hebben de hele dag gewoon in stal gezeten op de grond.

Bekijk berichtLea, op 21 januari 2013 - 18:17, zei:

[size=4]
Nog maar een signaal dat ze niet weet waar ze mee bezig is.. mijn kippen gaan dezer dagen om 4u al op stok en 2u na het voederen is de rest inderdaad aangevroren..

Wel opletten dat ze jou niet beschuldigen he.. Zeg desnoods dat je niet weet waar die doos vandaan komt, dat de hele buurt op de hoogte is en dat dus iedereen de arme beestjes kan geholpen hebben. nadeel van de sneeuw is natuurlijk ook dat jouw sporen ook blijven staan :louche:

Van wat zouden ze mij kunnen beschuldigen? Dat ik goed doe voor hun dieren?
Daar zal de politie ook wel eens mee lachen.

Lea
Lea
  • 133 berichten

#42 Geplaatst 21 januari 2013 - 19:12

Uiteraard zal iedereen met gezond verstand jou gelijk geven... maar als de eigenares echt smerig is kan ze je wel betichten van betreden van haar domein.. nu, hopelijk heeft de dochter meer hersenscellen dan haar moeder.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:26

Ik vrees ervoor.
Tis de dochter dat een heel moeilijk mens is...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#44 Geplaatst 21 januari 2013 - 21:03

Hopelijk stookt die ma haar dochter niet op, want zo te horen een t*ng van een w*f. Alé zo liegen, ocharme die kippekes vooral er is al eentje dood. Gelukkig gaat de wijkagent het opvolgen.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 22 januari 2013 - 09:41

Ik ben net gaan controleren. Er staat eten en ze hebben een balk van grond gelegd waar ze kunnen op zitten.
Wat ze natuurlijk niet doen.

Heb dus mijn eten en drinken weg gehaald. Ben benieuwd!