Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe manier van voeden ?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 24 januari 2013 - 18:26

hier eten ze alleen de cattery versie. Voorlopig zijn ze het niet beu.
het is altijd goed om af te wisselen. Van smaak en van merk. zolang ze het eten en je zorgt dat je compleet blijft ;)

Maar hier is dat voor ons gewoon niet te doen. Ze eten dit en we wisselen af met barfproducten en prooi. Bevalt goed zo :)

Er zijn heel veel tips te vinden hier op het forum om je kat over te zetten op rauw. Het beste is om heeeeeeeeeeeel langzaam te beginnen. Natvoer mengen is het beste idee. Eten ze het niet, dan minder carnibest door de natvoer mengen tot je op een niveau zit dat ze wel eten. als ze dat goed eten kun je een portie die net zo klein is erbij mengen. en zo verder, maar dus alleen eens ze het allemaal goed eten!

Je moet er echt wel tijd voor uittrekken. Oudere katten kunnen er een paar weken tot een paar maanden of zelfs een jaar of langer over doen om over te schakelen. Hoe ouder de kat, hoe langer het vaak duurt. Niet altijd, maar vaak wel

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

HappySweetyLucky
HappySweetyLucky
  • 184 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 24 januari 2013 - 19:22

Ha, maar opgeven was ik niet van plan hoor ! Zal straks nog is proberen met nog minder carnibest en 1 dezer dagen is op zoek gaan naar de tinlo in de buurt.
In alle geval zijn onze kippen heel blij met hun extra eten en denk ik dat die hopen dat de katten er nog lang over doen om over te schakelen ;-)

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 24 januari 2013 - 20:04

Heel veel succes!!

Veel dieren worden dik door koolhydraten/zetmeel en dat is wat in brokken zit. Carnivoren horen hun energie uit vetten en eiwitten te halen. Ik brok zit nauwelijks vet want dat blijft niet goed. Als je rauwe voeding geeft zijn ze vaak veel meer voldaan, zeker mocht je in de toekomst (af en toe) grotere stukken gaan voeren.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding