Spring naar inhoud

- - - - -
Vermist

Jonge gecastreerde tijgerkat regio Hasselt

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Lena Darling_*
Guest_Lena Darling_*

#1 Geplaatst 20 januari 2013 - 09:18

Mijn lieve kleine Beer is al sinds dinsdagavond 15 januari 2013 vermist.
Hij is een gecastreerde tijgerkater van 9 maanden.
Vermist in Hasselt centrum ter hoogte van de ridderstraat/havermarkt/leopoldsplein.
Hij is een superlieve aanhankelijke kat en hij word verschrikkelijk hard gemist.
Heb hem een half jaar geleden halfdood gevonden in een kelderschacht en hem verzorgd tot hij weer beter was. Hij verstopt zich dus wel graag en kruipt graag in kleine ruimtes. Dus wie daar in de buurt woont gelieve in kelders, tuinhuisjes en garages te kijken op, onder, achter kasten of dozen.
Ik heb de politie, de asielen, de dierenartsen in de buurt, de krant en de vele vermiste dierenorganisaties al verwittigd.. flyers gaan bussen en in winkels opgehangen. Als er nog tips zijn of als ik iets over het hoofd zie laat het mij dan aub weten. Ik wil mijn speciale kereltje zo snel mogelijk terug thuis. Alvast bedankt
Beer vermist.JPG

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 20 januari 2013 - 09:24

Heel veel sterkte :hug:
Hopelijk komt hij vlug terug naar huis

Guest_Lena Darling_*
Guest_Lena Darling_*

#3 Geplaatst 20 januari 2013 - 09:50

Danku :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 20 januari 2013 - 10:27

Hoi Lena,

Hopelijk vind je je schat snel terug.
Hieronder vind je de tips voor verloren poezels van www.katzoektthuis.be (je kan ze ook op de site terugvinden)
Het is een hele boterham, maar ga er eens door en probeer ze zo veel mogelijk toe te passen, ze hebben al vele keren tot een "happy ending" geleid!

Is uw kat vermist? Sites die nuttig kunnen zijn: gevondenenvermistehuisdieren.be, Binnenbeest, kattensite.be, kiavu, kapaza en 2dehands en andere zoekertjessites. Contacteer steeds de asielen uit de regio. Een chip maakt het uiteraard veel makkelijker om een vermiste poes terug te vinden.
CAD is specifiek voor Antwerpen, Bello voor Limburg.
Op pets.be staan dieren die in asielen "gezet" zijn (vooral als er geen identificatie gevonden is).
Laten sharen op Facebook is ook goed!!

Ga vooral bij valavond roepen (als het donker is en stiller zal je hem sneller horen antwoorden)
Neem brokjes/snoepjes mee of een geluid dat de poes kent en associeert met eten of spelen.
Kijk vooral in de buurt goed in keldergaten (daar worden veel poezen gevonden, ze geraken er wel in maar er zelf niet meer uit!) in kelders, tuinhuisjes, houtstapels, losstaande garages, leegstaande woningen, magazijnen,... en ook in hoge bomen!

Regelmatig zitten poezen in een boom en durven ze er zelf niet meer uit! Ook struiken in de tuin dienen onderzocht te worden.
Vraag aan de mensen in de buurt of je ZELF mag komen kijken op die plaatsen, Een kat reageert sneller op jouw stem dan op een vreemde. Een poes die bang is reageert niet, maar blijft stil zitten! Goed uitkijken en niet enkel roepen is dus de boodschap.

Een tijd geleden hebben mensen het zoeken overgelaten aan de buurman, die vond niks en jammer genoeg heeft hij een week later de melding moeten doen dat de poes toch in zijn tuinhuis zat, ondertussen overleden. Die mensen hebben nu spijt dat ze niet zelf zijn gaan kijken. Dit is hard, maar het maakt wel het belang duidelijk om zelf te gaan kijken.
Hierna zijn mensen na het lezen van deze tips toch nog eens gaan vragen bij de buren of ze zelf de kelder mochten onderzoeken, omdat de buurvrouw hun kater niet gezien had. Door ZELF te gaan kijken in de kelder, kwam hun katertje uit een hoekje gekropen.

Alle leegstaande "plaatsen" binnenstebuiten keren, met de zaklamp gaan zoeken, als de kat niet reageert, dan verraden de oogjes hem/haar misschien wel door de weerkaatsing van de zaklamp!
Struikgewas opzijhouden en eronder kijken, dit is essentieel!

Geen leegstaande garages of hokken in de buurt? Leegstaande woningen of woningen in aanbouw? Terrasjes waar de poes wel op kan, maar door hoge muren er niet meer uit?
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen (je gaat best zelf kijken want de verschillende vrijwilligers weten niet altijd welke dieren er binnengebracht worden), politie, de gemeentediensten.

Hang ook affiches op aan winkels, de voorruit, op plaatsen waar veel mensen komen en zet er zeker een duidelijke foto met kenmerken bij.
Steek flyers in de brievenbussen van de straat en verdere, aanliggende straten (liefst mét foto en telefoonnummer), een kat kan ver lopen!

Een advertentie in een regionaal blad wil ook al wel eens helpen.
Als je op Facebook zou zitten, plaats de poes hier zeker ook op!

Hoe meer mensen op de hoogte zijn, hoe meer kans heb je om de kat terug te vinden.
Je gaat best in de avond gaan zoeken, maak er een wandeling van! Poezen zijn het actiefst als het schemert.
Kijk zeker ook op de site van Pets.be, die geven een overzicht van alle asielen in België, met onder andere de gevonden dieren die niet geïdentificeerd kunnen worden!

Maar vooral: GEEF NIET OP! Zolang je de poes niet overleden gevonden hebt mag je de moed niet opgeven. Op de site van CAD kan je lezen dat poezen soms na heel lange tijd terugkomen of teruggevonden worden.
Lees deze tips rustig na en probeer ze zoveel mogelijk uit te voeren, het kan echt helpen!!!

Veel succes met het terugvonden van je vermiste lieveling.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Guest_Lena Darling_*
Guest_Lena Darling_*

#5 Geplaatst 20 januari 2013 - 10:54

Ja mijn foto met beschrijving is ondertussen al zeker 350keer gedeelt op facebook :) Echt fijn hoeveel mensen mee willen zoeken naar mijn kleine schat, had ik nooit verwacht. Bedankt voor de tips , ik woon in het centrum van hasselt dus hier zijn heel veel garages en koertjes en hoekjes waar hij verstopt kan zitten, ik hoop gewoon dat alles ok is met hem.. het is hier verschrikkelijk aant sneeuwen :(

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 januari 2013 - 11:00

Met dit gure weer zijn er de laatste tijd ook al verschillende katjes in mijn tuinhuis komen schuilen. Ik heb een kattenluikje in mijn tuinhuis laten plaatsen zodat ze er op elk moment in en uit kunnen.
Misschien is hij ook ergens gaan schuilen. Daarom is het heel belangrijk van in de buurt zelf te gaan roepen. Ga het gewoon vragen aan de mensen of je zelf mag roepen, omdat je meer kans maakt dat hij op jou stem reageert, maar zich misschien gaan verschuilen als hij anderen hoort. Beertje op dit moment waarschijnlijk tamelijk angstig.
Niet opgeven, echt niet, blijven zoeken! En flyers zijn goud waard. Ik dacht dat Ilona_13 van op deze site op die manier haar schat teruggevonden heeft van iemand die haar van de flyer herkend had.
Heel veel succes!

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 20 januari 2013 - 11:59

Bij buren vragen of ze eens in kelders, tuinhuisjes en garages willen kijken of hij daar niet opgesloten zit.
Hopelijk komt hij snel thuis en vooral met dit rotweer.

Zena2007
Zena2007
  • 245 berichten

#8 Geplaatst 20 januari 2013 - 13:09

Ik heb je foto ook gedeeld via Facebook.  Hopelijk is Beer snel terug thuis.  Succes met je zoektocht!!

Guest_Lena Darling_*
Guest_Lena Darling_*

#9 Geplaatst 20 januari 2013 - 14:54

Bedankt allemaal! Ik ga mij nog maar eens dik inpakken en flyers gaan verdelen.. hopelijk krijg ik snel reactie dat hij terecht is!

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 januari 2013 - 22:29

Hier blijven we ook volop duimen dat Beertje spoedig terug naar huis mag komen... :duim: :duim:

Blijven roepen en zoeken...niet opgeven...ons Naomike is ook ooit eens 7 dagen weg geweest...en toch terug gekomen... :heart:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lena Darling_*
Guest_Lena Darling_*

#11 Geplaatst 23 januari 2013 - 19:19

Ik weet dat ik niet mag opgeven.. mak heb al 1000 flyers verspreid het heeft al in de krant gestaan het staat op alle vermiste katten sites en is ookal minstens 400 keer gedeeld op facebook.. ik heb de dierenartsen in de buurt verwittigd , het asiel, de politie.. Ben echt als een bezetene bezig ermee.. en dan geen reacties of telefoontjes krijgen is verschrikkelijk.. waar kan hij toch zijn..

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 januari 2013 - 21:36

Geef je de link van de fb pagina ? Dan deel ik hem ff. ik woon ook in Hasselt , ik hou mijn ogen open !

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Vermist