Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand ervaring met tweedehands krabpalen?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 januari 2013 - 15:28

Doordat we verhuizen en de leefruimten op meerdere verdiepen zijn, zouden we nog zeker 2 krabpalen willen bijkopen zodat er op elk verdiep een krabpaal te vinden is..
Ik twijfel nu of ik ga gaan voor een nieuwe of een goede tweedehands krabpaal.
Ik heb een beetje schrik dat de poezels hem niet gaan gebruiken of erop zouden plassen als er al een geur van andere katten in zit..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#2 Geplaatst 20 januari 2013 - 15:31

Goh, ik vind dat sommige mensne meer durven vragen van een krabpaal 2dehands dat dat je ze soms koopt op zooplus. :trance:
Ik zou het zelf dus niet doen, omdat die krabpaal dat moet afgebroken worden en dan terug worden opgesteld en ik denk dan dat dat niet meer zo stevig is.
De km die je doet met de auto moet je ook rekenen in de prijs van een 2dehandspaal natuurlijk.
Dus ik koop geen 2dehands palen omdat ze op zooplus gratis aan mijn deur worden afgeleverd splinternieuw. ;)

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 20 januari 2013 - 15:38

Neen, hier geen ervaring met 2de hands kattenspullen. Ik koop mijn spulletjes gewoon nieuw bij zooplus omdat ik ook schrik heb voor geurtjes en onwelkome gasten zoals vlooien. Krabpalen verliezen ook vaak stabiliteit als je ze demonteert en terug in elkaar steekt.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 20 januari 2013 - 15:43

Lunake, op 20 januari 2013 - 15:38, zei:

Neen, hier geen ervaring met 2de hands kattenspullen. Ik koop mijn spulletjes gewoon nieuw bij zooplus omdat ik ook schrik heb voor geurtjes en onwelkome gasten zoals vlooien. Krabpalen verliezen ook vaak stabiliteit als je ze demonteert en terug in elkaar steekt.
Ik ben het hiermee eens. Je vind heel wat leuke palen op zooplus voor een mooi prijsje.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 20 januari 2013 - 15:50

Zou ook geen tweedehands kopen de geur van andere katten zit daar nog op en voor hetzelfde plassen ze erop en gebruiken ze hem niet.
Je kan ook nooit weten of er mss microben opzitten.
Online vindt je regelmatig solden prijzen op krabpalen. Anders koop je ene die wat duurder is en steviger ipv 2 goedkope.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 januari 2013 - 16:03

Ik heb nooit een 2ehands gekocht, maar bij mijn vorige krabpaal was het bovenste liggedeelte kapot gegaan en mijn vader had dezelfde krabpaal en zijn katten gebruikte het niet, dus toen heb ik het bovenste plakje van hem gehad en die op mijn krabpaal vastgemaakt. Nou Balou rook duidelijk dat er andere katten opgelegen hadden en ze gromde en blies ernaar hahaha...Heeft even geduurt voordat ze er gebruik van gingen maken,maar uiteindelijk gingen ze er wel op liggen...maar ik zou nooit een hele nieuwe 2e hands aanschaffen, tenzij ie amper gebruikt is (maja dat weet je vaak niet he).
Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 20 januari 2013 - 16:03

de onze komen van dierenvilla en daar kan je ook aan goeie prijs krabpalen kopen en ze houden ook paar keer per jaar zo een afprijzing
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 20 januari 2013 - 16:07

Heb hier nog een link van krabpalen op marktplaats, soms staan er leuke aanbiedingen bij...maar je moet de prijzen wel even goed vergelijken met andere sites (zooplus ofzo),want sos verschilt het niet zo heel veel:

http://www.marktplaa...s/17394964.html
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 20 januari 2013 - 16:14

Als je meerdere krabpalen hebt, hoeven het er niet allemaal met slaapplaatsjes en holletjes en mandjes en zo te zijn.
De mijne hebben deze gekregen van de kerstvrouw ;)
http://www.zooplus.n.../olympus/277845
en ze zijn er echt zot van om aan te rekken en te strekken en voor helemaal naar boven te klimmen (ze is 117 cm hoog)

Tweedehands zou ik ook niet direct doen, tenzij het van die mega-stevige zijn zoals een Petfun of zo (die kunnen wel tegen een verhuis)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 20 januari 2013 - 16:23

Ja, ik dacht zelf ook aan een nieuwe omdat ik ook schrik heb voor de geuren vooral..

Heb nu gekeken op zooplus en enkele dingetjes besteld.. ^^

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Met die twee erbij komen we uit om op elk verdiep één krabpaal te kunnen zetten :d

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding een matje voor de pootjes proper te houden als ze uit hun kattenbak komen.;

Denk dat de poezels blij zullen zijn met deze spulletjes!

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 20 januari 2013 - 16:35

Amaai, de poezen gaan verwend worden!

Die linkse krabpaal heb ik hier ook staan, maar dan in het beige. Degelijk ding :thumb:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 20 januari 2013 - 16:47

Ik heb die mat ook maar ook nog een andere en ik moet zeggen dat ik die andere beter vind. Ik bedoel hiermee deze:
Geplaatste afbeelding
Voor de rest is dat muisje hier ook enorm populair, die bruine er naast een pak minder eigenlijk.

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 januari 2013 - 17:00

ik heb op rommelmarkten, twee kleinere krabpalen bijgekocht
wel kleinere modellen, die dus niet uit elkaar moesten om op de markt verkocht te worden

beide heb ik kunnen kopen voor 1€ het stuk

natuurlijk kan je deze voldoende inspecteren als je ze vast neemt

en beide waren ook aangekocht in de hoop dat de kat ze zou gebruiken, maar beide werden door hun katjes eigenlijk niet gebruikt, zodat het personeel ze eigenlijk verkocht omdat ze meer in de weg stonden

dus ik zou zeggen, tweedehands kan zeker, als je er bv niet veel km moet voor rijden, je ook de kwaliteit en netheid kan controleren...

voor de prijs van 1€ kon ik ze zeker niet laten staan
(ik had ze dan tot we savonds gingen inpakken, achter mij gezet op mijn standje, en kreeg verschillende keer de vraag wat die moest kosten.)

voor mij kan het zeker!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 20 januari 2013 - 17:06

Kaprice, op 20 januari 2013 - 17:00, zei:

ik heb op rommelmarkten, twee kleinere krabpalen bijgekocht
wel kleinere modellen, die dus niet uit elkaar moesten om op de markt verkocht te worden

beide heb ik kunnen kopen voor 1€ het stuk

natuurlijk kan je deze voldoende inspecteren als je ze vast neemt

en beide waren ook aangekocht in de hoop dat de kat ze zou gebruiken, maar beide werden door hun katjes eigenlijk niet gebruikt, zodat het personeel ze eigenlijk verkocht omdat ze meer in de weg stonden

dus ik zou zeggen, tweedehands kan zeker, als je er bv niet veel km moet voor rijden, je ook de kwaliteit en netheid kan controleren...

voor de prijs van 1€ kon ik ze zeker niet laten staan
(ik had ze dan tot we savonds gingen inpakken, achter mij gezet op mijn standje, en kreeg verschillende keer de vraag wat die moest kosten.)

voor mij kan het zeker!

Het kan ook wel hoor, maar de ene kat zal er meer moeite mee hebben dan de andere...en ja voor 1 euro per stuk, ja dan had ik ze ook niet laten staan...voor die prijs kun je een gokje wagen he.
Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#15 Geplaatst 20 januari 2013 - 17:07

In de Lidl komt volgende week ne redelijke grote voor minder dan 50 €
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com