Spring naar inhoud

- - - - -

Geur in tapijt

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
74catwoman
74catwoman
  • 77 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 januari 2013 - 19:56

Vraagje,

Hoe krijg je de geur van urine uit je tapijt....

Ik heb het nu met water en azijn gedaan maar ik weet niet of dit gaat helpen.

Heeft er iemand tips

Vicky

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 21 januari 2013 - 19:59

Goh, ik heb daar een spuitbus voor. Maar ben even de naam kwijt!!

Hopelijk kom ik er op voor jou :-).

Die bus haalt de enzymen er ook uit.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.282 berichten

#3 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:02

Volgens tante Kaat proper maken met een sopje van groene biotex , heb het zelf nog niet gebruikt , bij Zooplus verkopen ze ook spray's om de urinegeur te doen verdwijnen !!!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:03

Ik gebruik ook altijd azijn maar wel puur, met een spons insponsen en dan met keuken papier oppompen tot al het gele van de urine weg is. Dan goed laten drogen als azijn droog is ruikt het niet meer.
Die andere producten van bij blokker speciaal ervoor deugen niet vind ik.

Casper-Cartouche, op 21 januari 2013 - 20:02, zei:

Volgens tante Kaat proper maken met een sopje van groene biotex , heb het zelf nog niet gebruikt , bij Zooplus verkopen ze ook spray's om de urinegeur te doen verdwijnen !!!

Heb die spray ook gehad en dat verdoezelt en stinkt erna nog erger vind ik. Ik heb de bus door de gootsteen leeg gegoten.

Guest_carce_*
Guest_carce_*

#5 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:20

Bij de aldi hebben ze soms tapijt reiniger die dat oplost, die heb ik toch in elk geval en die
werkt perfect bij mij. Maar ze hebben die niet altijd...

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 22 januari 2013 - 16:34

Ik heb via internet Ecodor UF 2000 besteld, ik verwachte er veel van ... maar helaas.
Het is geen wondermiddel, de poezen ruiken meestal nog de plaats delict :-)
Bio tex groen vond ik dan beter, weten jullie waar die nog te vinden is ? In de Colruyt hebben ze enkel de blauwe ...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 22 januari 2013 - 17:05

in maxizoo (zoomarkt) hebben ze een spray urineoff (zilveren bus) dit werkt vrij goed tegen urinegeuren .. ik had het probleem met mijn vorige hond in ons tapijt en heb dit gebruikt kost ongeveer 22€ per bus.staat wel bij de hondenprodukten.

Ik heb wel alles geprobeert.sopjes met azijn, dreft, biotex,waspoeder,tapijtreiniger ed. het ging wel om ingedroogde vlekken... alleen die urineoff heeft echt geholpen...

Bewerkt door miranda, 22 januari 2013 - 17:12.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 januari 2013 - 17:07

Hier heb ik een bus gehaald in de tom&co, werkte prima. Was een witte spray fles. Goed met een beetje vochtige spons er in geschrobd en de geur was er uit. Naar het schijnt werkt dit ook: je tapijt omgekeerd op de sneeuw leggen, ideaal om te testen nu :d

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:25

Biotex groen breekt enzymen af. Daardoor werkt tegen urinevlekken/ geur biotex het beste.

hier is het te verkrijgen in bijna alle supermarkten en kruidvat en trekpleister.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 22 januari 2013 - 20:17

Merci, ik zal toch eens naar een Delhaize moeten gaan ;-)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 25 januari 2013 - 13:19

Eibhlin, op 22 januari 2013 - 17:07, zei:

Hier heb ik een bus gehaald in de tom&co, werkte prima. Was een witte spray fles. Goed met een beetje vochtige spons er in geschrobd en de geur was er uit. Naar het schijnt werkt dit ook: je tapijt omgekeerd op de sneeuw leggen, ideaal om te testen nu :d

Is dat wash and get off? Ik heb die ook ruikt naar citroen, idd dat produkt is ook niet slecht.

Manoe, op 22 januari 2013 - 16:34, zei:

Ik heb via internet Ecodor UF 2000 besteld, ik verwachte er veel van ... maar helaas.
Het is geen wondermiddel, de poezen ruiken meestal nog de plaats delict :-)
Bio tex groen vond ik dan beter, weten jullie waar die nog te vinden is ? In de Colruyt hebben ze enkel de blauwe ...

Dat verkopen ze ook bij blokker en het helpt niet veel.

Ik vind azijn nog altijd het beste.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 25 januari 2013 - 13:29

catherine, op 25 januari 2013 - 13:19, zei:

Is dat wash and get off? Ik heb die ook ruikt naar citroen, idd dat produkt is ook niet slecht.
Ja die :) Kheb toen mn tapijt wel nachtje buiten laten hangen zodat het wat kon verluchten. Ze hebben er in elk geval niet meer op geplast. :)