Spring naar inhoud

- - - - -

Verse voeding voor kitten ?

Voeding

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_RosselJoke_*
Guest_RosselJoke_*

#1 Geplaatst 21 januari 2013 - 20:04

Ik vroeg me af welke verse voeding ik aan mijn kleine poes( 4 mnd)  mag/kan geven & hoeveel.
Welke vis, vlees-  soorten zijn geschikt ?

Bedankt ! :catwalk2

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 januari 2013 - 16:10

Dit is een heel interessant topic over rauw voer
http://www.kattensit.../page__hl__ kvv

Ik ben zelf nog een leek als het op rauw voer aankomt dus ik kan je niet veel tips geven. Ikzelf ben begonnen met mijn klein meisje (ook 4 mnd) rauwe kipfilet te geven en daar was ze meteen dol op. Heb haar ook al kippenvleugeltjes gegeven, die vond ze ook wel lekker maar ik vond het heel wat minder leuk om ze in stukken te hakken. ;) Organen (fazant) vond ze maar niks...
Vanochtend heb ik haar voor het eerst KVV (Tinlo) gegeven dus ben eens benieuwd of haar kommetje leeg gaat zijn als ik thuis kom :) .

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2013 - 20:06

Wat wil je precies geven?
Gemalen vlees (KVV) of ook grotere stukken? Wat weegt je kat? Dan kan ik wel wat voorbeeldmenu's maken?

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_RosselJoke_*
Guest_RosselJoke_*

#4 Geplaatst 24 januari 2013 - 20:11

Ze weegt nu 2 Kg (:
Ja gemalen liefst.. ik zie het niet zitten om haar hele konijnen ofzo te geven.
Bedankt !

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2013 - 20:27

Oke, als je enkel gemalen wilt geven is het heel simpel: kwestie van minstens 3 smaakjes voeren en als het kan ook meerdere merken met elkaar af te wisselen.
Zeker kittens kun je heel veel leren eten, oudere katten zijn vaak veel lastiger over te zetten! Smaken afwisselen is belangrijk omdat elke diersoort weer andere vitaminen en mineralen bevat.

Een kitten eet ongeveer tussen de 5-10% van zijn gezonde lichaamsgewicht per dag. Het is en blijft echter een richtlijn en op het oog voeren is het belangrijkste.
Ik zou in het begin gewoon uitgaan van 7% en dan kijken of dat voldoende is. Dus ik zou in het begin uitgaan van 140 gram per dag.

Goede merken zijn bijv.

http://haaksbarf.nl/html/belgie.html
www.tinlo.nl (dan naar tinlo dealers dan onderaan voor België kiezen)
www.carnibest.nl (4e van onder in het menu, daar staan de verkooppunten)

Overigens kun je ook NRV dingen erbij voeren, die niet zo herkenbaar zijn. Denk aan een kipfiletje, een stukje rundsvlees, kippenhartjes enzovoorts. ;)

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Voeding