Spring naar inhoud

- - - - -

Mis sommige KS-ertjes...

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 21 januari 2013 - 22:45

Dat is dan misschien een beetje het "lastige" van zo'n fijn forum...je bent iedere dag online...komt vaak eens kijken...volgt vele verhaaltjes van zowel de poezekes als privé verhalen enz... :loveshower:

Ergens bouw je zo een beetje een band op met leden en dan plots verdwijnen enkele leden...heb het er soms moeilijk mee... :(

Ik weet het...het is een forum en het blijft allemaal op een bepaalde afstand...maar toch...soms mis ik KS-ertjes die plots verdwijnen... :(

Ben ik de enige met dit gevoel ?? :catnoknow :catscratchhead ;)

Bewerkt door Mauro, 21 januari 2013 - 22:47.

Geplaatste afbeelding

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 21 januari 2013 - 22:51

ik heb ook het gevoel dat er een paar ks-ertjes niet meer online komen :(
maar ik ben blij dat jij er nog steeds bent, ik zou de verhalen van die 2 mooie zwartjes niet meer kunnen missen! :)

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 21 januari 2013 - 23:03

Waarschijnlijk niet Mauro : het lijkt me wel logisch als je dagelijks in contact komt met mensen -al is het niet in het echte leven maar via forum- dat je met sommigen een band creëert.
Zelf kom ik niet dagelijks op KS en zal daar minder snel last van ondervinden, maar op een ander forum (niet "kattengebonden" kom ik wel dagelijks) en daar merk ik ook wel dat je met bepaalde personen gaat meeleven/een band ontwikkelt.
En ondanks ik hier niet dagelijks kom ben je toch wel een persoon die me bij blijft, ondanks het groot aantal leden.
Ik denk dat dit komt doordat je meestal meelevend bent, regelmatig ergens reageert en op een manier die (voor mij althans) positief overkomt.

Als je merkt dat je het er moeilijk mee hebt wanneer bepaalde mensen het forum verlaten en er een gemis ontstaat is het misschien geen slecht idee om voordat dit gebeurt (dus als je denkt : die persoon zou ik spijtig vinden moest ik daar ooit niets meer van horen) eventueel toe te voegen op Facebook als je daar een account hebt.
Of als er meer contact is (via pb ofzo) voorstellen om mailadressen uit te wisselen.
Zo ben je zeker wanneer die persoon ooit op KS niet meer komt dat jullie nog steeds contact kunnen houden.

Ik weet niet of het een tip is waar je iets kan meedoen, maar was maar even aan het meedenken :hug:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 21 januari 2013 - 23:11

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 21 januari 2013 - 23:03, zei:

En ondanks ik hier niet dagelijks kom ben je toch wel een persoon die me bij blijft, ondanks het groot aantal leden.
Ik denk dat dit komt doordat je meestal meelevend bent, regelmatig ergens reageert en op een manier die (voor mij althans) positief overkomt.

Als je merkt dat je het er moeilijk mee hebt wanneer bepaalde mensen het forum verlaten en er een gemis ontstaat is het misschien geen slecht idee om voordat dit gebeurt (dus als je denkt : die persoon zou ik spijtig vinden moest ik daar ooit niets meer van horen) eventueel toe te voegen op Facebook als je daar een account hebt.
Of als er meer contact is (via pb ofzo) voorstellen om mailadressen uit te wisselen.
Zo ben je zeker wanneer die persoon ooit op KS niet meer komt dat jullie nog steeds contact kunnen houden.

Twee keer helemaal akkoord... :)
Ik heb trouwens ook iemand op facebook toegevoegd die hier niet meer komt maar waarvan ik het wel leuk vind om er nog eens iets van te horen en te zien/horen hoe het met haar en haar poezels gaat.  Dan is zo'n Facebook toch wel handig. ;)
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 21 januari 2013 - 23:35

ja, dat zal wel normaal zijn he, :flower:
we zijn allemaal mensen, en bij de één klikt het al meer dan bij de ander,

en wie weet, zie je mss toch wel sommigen terug op de KS party :)

Ikzelf kom af en toe eens online als ik niet moet werken. Dus in mijn geval heb ik er minder last mee.

Trek u op aan de leuke gesprekken die je gehad hebt en die je nog hebt.
En inderdaad: FB of mail als je zeker wilt spelen.

Courage!!! :flower:

Bewerkt door spirou2007, 21 januari 2013 - 23:37.

:) :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 21 januari 2013 - 23:37

Er zijn er een heel pak weg die in het begin op ks waren.

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 21 januari 2013 - 23:49

oeioei, en kunt ge hun email  niet meer terugvinden?
:) :)

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#8 Geplaatst 22 januari 2013 - 14:39

Ik heb dat gevoel ook wel ... maar soms zijn ze niet echt weg hoor, maar posten ze niet meer.
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 22 januari 2013 - 14:51

Dat is inderdaad wel jammer maar ja niets aan te doen, misschien eens een pb sturen ;) misschien kan je met hun een leuk babbeltje doen via pb of ja via facebook, daar zit ik zelf ook veel op de chat privé.
En ja er zijn er wel veel die meelezen en ook zijn er mensen die niet meer durven reageren of ze krijgen volle lading of die in de clinch zijn met iemand, er zijn zoveel redenen,
misschien wel geblokkeerd op het werk, of gewoon geen interesse meer....

En anders allemaal naar de ks party he :eDance: fun verzekerd en je kan elkaar in het echt zien :party:   Spirou2007,  goed bezig :thumb:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#10 Geplaatst 22 januari 2013 - 17:00

Dat is nu eenmaal een forum. Mensen komen en gaan heel de tijd door. Sommigen blijven eventjes, sommigen maanden, sommigen misschien zelfs jaren. Maar dat laatste is al zeldzamer.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 22 januari 2013 - 17:08

zit er ook al op van bij de start van dit forum (meegekomen met het vorige) en idd heb er al velen zien komen en gaan... heel veel van de "oude garde" zijn verdwenen.

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 22 januari 2013 - 17:26

Denk dat dat inderdaad heel normaal is, het is iets dat je op een forum ziet, maar evengoed in verenigingen. De "stijl" van een forum is ook afhankelijk van de deelnemers, en misschien zijn er naast een aantal persoonlijke vetes tussen KSsers ook wel leden van het eerste uur die afhaken omdat het er misschien anders aan toe gaat dan bij het begin. Of omdat de topics hen niet meer interesseren, of omdat ze volleerd zijn  :ha ;)      Maar ik kan heel goed begrijpen dat het soms wel raakt als je van de ene dag op de andere niks meer hoort van iemand waar je flink wat mee afgeKSt hebt...
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 22 januari 2013 - 18:09

Dat is heel normaal denk ik hoor, dit is nu de "tijd' waarin je veel contact legt met digitale vriendjes en ook zo mensen leert kennen ;)
Zelfs ik kom elke dag zo eens heel even snel piepen om toch te kunnen blijven volgen met verhalen die mee aanspreken, eens te kunnen lachen met sommige hun updates en te genieten van mooie foto's :) en dat voor een vrij nieuw lid, Damn jullie zijn verslavend! :cheer: :lachen:

Ik heb zelfs aan een andere forum ( diabetes-gericht) een zeer goede vriendin overgehouden. Zij is er 42 maar we komen zo goed overeen. Ik kom nu ook nog maar amper op dat forum omdat het beetje "doodbloeide" maar ik hoor haar nu via facebook en we spreken geregeld eens af.
I hou van het digitale tijdperk :eDance:
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 22 januari 2013 - 18:15

Bekijk berichtmiranda, op 22 januari 2013 - 17:08, zei:

zit er ook al op van bij de start van dit forum (meegekomen met het vorige) en idd heb er al velen zien komen en gaan... heel veel van de "oude garde" zijn verdwenen.

Idem dito, ben ook 'meegekomen' met het vorige. Ben wel niet zo 'aanwezig' dan andere, maar inderdaad... al enkele zien komen en gaan. Ook mensen zien gaan die ik reeds - door dit forum - in het echt ontmoet heb.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 22 januari 2013 - 18:41

ja, ik mis hier ook mensen. Soms is de reden idd een uit de hand gelopen discussie, wat erg jammer is.
Soms is het ook dat als je hier een tijd zit, je altijd diezelfde vragen en discussie ziet terugkeren en dan heb je wel eens iets van 'niet weer hé'. Dat is in het beste geval saai, in het ergste geval frustrerend.

Mensen zijn soms ook op zoek naar verschillende dingen op een forum. de één wil gewoon ervaringen uitwisselen en kennis opdoen, de ander wil gewoon veel schatigge katten foto's en verhalen zien/posten en een ander wijst erop hoe vreselijk de wereld soms is voor katten. Dat ligt niet altijd makkelijk om dat te verenigen.

Soms zijn mensen 'kattenexperts' terwijl ze er niet veel van weten en die zijn dan ook rap weg. herinner me nog een uitspraak van iemand die bij hoog en laag beweerde dat katten niet zwanger worden als ze dat niet willen. ze had dat in een boek gelezen. Dat is tot nu toe toch wel echt de meest zotte uitsraak hier gehoord.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...