Spring naar inhoud

- - - - -

Iemand ideeën voor een verjaardagscadeau voor onze katjes?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
superfristi
superfristi
  • 105 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 22 januari 2013 - 01:41

Hey allemaal !

Ik ben op zoek naar een leuk en origineel verjaardagscadeau voor onze katjes ... .
Ik ben er vroeg bij ... Muffin verjaart 16 april en Guinness verjaart 20 juni.
Ze worden dan allebei één jaar jong :)
Ik hoop dat ik al wat ideetjes kan opdoen om zo het perfecte cadeau voor hen te vinden :)

Ze hebben vandaag een nieuwe krabpaal gekregen, ze hebben nu twee krabpalen.
Ze hebben een mandje, een kussentje en een heleboel piepende muisjes, speelhengel, balletjes, catnip-speelgoed, etc.
Met werelddierendag hebben ze een heus snoeppakket gekregen met nat vlees, snoepjes, kattenmelk, stokjes, etc.
Ik weet dus eventjes niet waarmee ik hen nog kan verwennen :s

Ik was o.a. aan het denken om een tunnel te kopen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ook had ik een speelmatje gezien met een soort boog erop waaraan een balletje en een muisje bevestigd is, heeft iemand dit? En hoe zot zijn jullie katjes hiervan?

Echt alle ideeën zijn welkom!
Geplaatste afbeelding
Guinness & Muffin

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2013 - 01:52

Een tunnel is wel een leuk idee, :)
Ons spiroutje is er van in' t begin stekezot van, zij is ondertussen 4,5 jaar. spookske snuffelt wel eens maar dan stopt de interesse.
Vooral als spiroutje in de tunnel zit en ik ga aan de buitenwand met mijn hand langs, maakt dat zo'n crashhh geluid en dan springt ze overal waar ze het geluid hoort , koddig om te zien :lachen:
Of wat ik ook heb en leuk is, is zo'n gesloten mandeke, ttz een mandeke dat enkel aan de voorkant open is, daar voelen ze zich beschut en lekker warm als het wat kouder is. Ons katten veranderen al eens van slaapplaats, dus dit is met periodes een succes :)

't is niet veel maar 'k wou toch efkes mijn ervaring met je delen,

succes en tof dat je uw katjes vertroetelt!! :flower: :duim:

Bewerkt door spirou2007, 22 januari 2013 - 01:53.

:) :)

superfristi
superfristi
  • 105 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 januari 2013 - 02:03

Bekijk berichtspirou2007, op 22 januari 2013 - 01:52, zei:

Een tunnel is wel een leuk idee, :)
Ons spiroutje is er van in' t begin stekezot van, zij is ondertussen 4,5 jaar. spookske snuffelt wel eens maar dan stopt de interesse.
Vooral als spiroutje in de tunnel zit en ik ga aan de buitenwand met mijn hand langs, maakt dat zo'n crashhh geluid en dan springt ze overal waar ze het geluid hoort , koddig om te zien :lachen:
Of wat ik ook heb en leuk is, is zo'n gesloten mandeke, ttz een mandeke dat enkel aan de voorkant open is, daar voelen ze zich beschut en lekker warm als het wat kouder is. Ons katten veranderen al eens van slaapplaats, dus dit is met periodes een succes :)

't is niet veel maar 'k wou toch efkes mijn ervaring met je delen,

succes en tof dat je uw katjes vertroetelt!! :flower: :duim:

Bedankt voor je reactie :)
Momenteel staat de tunnel vanboven in mijn lijstje, zeker nu ik jouw ervaring ermee gehoord heb ! En inderdaad een dicht mandje is ook heel leuk, heb ook van die 'knuffelzakken' gevonden. Is wat lager en compacter als een dicht mandje... moeilijk :d !!!!

Ik doe mijn best om ze te vertroetelen :) Ze verdienen het, het zijn zo'n schatjes :)
Geplaatste afbeelding
Guinness & Muffin

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 januari 2013 - 02:31

Ik heb geen persoonlijke ervaringen met verjaardagskadootjes kopen voor de huisdieren, ik vind dat eerlijk gezegd een beetje raar... :oops:
Maar ieder z'n ding uiteraard en ik gun je je plezier in je zoektocht naar het ideale kadootje absoluut, versta me niet verkeerd...
Hier heb ik twee tunnels, ik bind ze aan elkaar met de touwtjes waarmee je 'm toe knoopt.  Zo hebben ze een extra lange tunnel.
Het is hier absoluut een schot in de roos. 't Is ook de ideale manier om met je katten te spelen, zoals Spirou zegt, eentje zit er in en je krabbelt met je vinger aan de buitenkant langs de stof van de tunnel.  Misschien is een balpen of stokje ipv je vinger beter eigenlijk... :mrgreen:  Gegarandeerd reactie vanuit de tunnel... :)
Waar er hier twee van de drie stékezot van zijn, is het laserlichtje.  Hilarisch, je zou hen moeten zien crossen !
Geen ervaring met een speelmatje...
En de speelrail ? Of heb je dat mss al ?
http://www.zooplus.n...eelrails/135818
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Fco
Fco
  • 35 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 22 januari 2013 - 07:39

Ik heb zo een speelmat liggen en ik moet zeggen, hektor is er zot van!
Doordat de beestjes aan de boog bengelen kan hij zich er regelmatig op uitleven.
Ik heb ook een tunnel liggen, in het begin was hij hier ook dol op, maar tegenwoordig niet meer.
De mat is en blijft een van zijn favorieten.
Of zoals Marjananas voorstelt: de speelrail! Hier blijft het interesse héél groot voor!

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 22 januari 2013 - 07:56

Onze Léon is niet zo een speelse kat, maar van de tunnel staat hij zot ^^
En ook van een muisje dat piept Geplaatste afbeelding

voor de verjaardag van onze katjes gaan we een 2de (kleinere) krabpaal kopen.
Dat we dan voor het slaapkamer raam zetten, kunnen ze zonder probleem op een comfortabele manier naar buiten kijken

Time spent with cats is never wasted

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 22 januari 2013 - 10:27

In de tunnels spelen ze hier ook heel graag, vooral de ritseltunnel, aan de mijne zijn nog precies mouwen aan waardoor je zelf je hand kan steken of waardoor zij komen piepen.
Waar ze ook zot van zijn, is de playcubes, je kan ze met de velco strips aan mekaar vastmaken of je laat ze apart. De felgekleurde versies is van de nylon stof en het spijtige is dat ze wel snel stuk gaan. Je hebt dan de stevigere versie die is iets duurder.
images.jpg
imagesCA2VN4VL.jpg

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#8 Geplaatst 22 januari 2013 - 13:42

Hier zijn ze ook verzot op de tunnel die ritselt, zo erg dat je s avonds als je tv kijkt die moet harder zetten omdat ze volop aan het "ritselen" zijn ;)

Ook het speelcircuit van Cat it zijn ze na een jaar nog dagelijks mee aan het spelen.
Maar .... elk katje is anders, zo heb ik het speelcircuit aanbevolen aan een vriendin en haar katjes kijken er niet naar om jammer genoeg.

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 januari 2013 - 15:16

@ Hilde, misschien moet je aan je vriendin eens aanraden om in dat circuit wat van hun favo snoepjes te doen.
Hier keek er ook geen één naar die play circuit en 'k heb 5 poezels, je zou toch denken dat er één voor ging vallen. Niet dus.
Tot ik zelf de tip kreeg om er snoepjes in te doen. Zo gezegd, zo gedaan. En nu hebben er toch al 2 ontdekt dat er - naast de snoepjes - ook een balletje inzit en wordt er al af en toe mee gespeeld.

@ Superfristi: een tunnel is ook leuk, zeker met jou twee kleine pagadderkes. Ze zijn nog geen jaar oud dus ik kan me voorstellen dat nog altijd serieus achter mekaar kunnen zitten voor tikkerke te spelen ;)
Een andere aanrader is de Nekoflies van bij Zooplus. Ik weet niet wat ze er zo in aantrekt ('k heb die met die kever - de katarantula) maar als ze die zien, worden ze puitonnozel. Niet zo goedkoop want je moet de "hengel" (zonder aanhanger) apart kopen, dus voor de twee samen is het toch wel 19€.
Een andere voltreffer hier is de Da Bird. Die kan je krijgen bij www.felinova.be en kost 10€. Wel opletten dat je die telkens wegzet na het spelen (achtervolgd door je twee poezelkes die nog uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren willen verderspelen) want anders bijten ze er de pluimen af en 't is nu ook niet iets dat je alle dagen wil vervangen.
Nog iets dat ze mega vinden zijn de speelspiraaltjes van bij Lizzy op www.kattenspeelgoed.be (http://www.kattenspe...gory_pathway-27). Gewoon gooien zoals een balleke. Bij mijn broer apporteren ze die zelfs :lachen:  De mijne vinden het super als ik die de trap opgooi en dat ze dan trede per treden naar beneden rollen.
De Jetsprings van bij Kattenspeelgoed zijn ook leuk, die kan je indrukken en wegschieten, maar eigenlijk moet je er dan zelf mee bezig zijn.
Kleine muisjes "met pelsje" vinden ze ook heel leuk. Maar hun grote favorieten blijven hier hengel-toestanden.
Sommige poezels zijn ook zot van Kongs (voor super-referenties: zie Choeke met haar Mauzy ;) ), de mijne niet zo, enkel de Kong Wobbler want daar zit eten in :rolleyes: Misschien een ideetje voor één van hun volgende verjaardagen, als ze de eerste tekenen van overgewicht beginnen te tonen :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org