Spring naar inhoud

- - - - -

last van de kou of toch niet zo lekker?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:36

Ik vroeg me af hoe jullie katten zijn met deze kou? Mijn katten komen normaal gesproken buiten, maar met deze kou liggen ze grotendeels binnen. Nou was Taco gister sinds 10 uur savonds binnen (hij is af en toe een aantal keren daarvoor naar buiten geweest) en vanochtend om 7 uur wilden Balou eruit, dus toen ging Taco ook even naar buiten, maar 10 minuten later lag hij weer bij mij binnen op bed. Om 9 uur van huis gegaan en toen lag hij dus nog steeds op bed. Rond kwart voor 7 was ik thuis en hij lag op dezelfde plek als vanochtend, uiteraard kan het wel zijn dat hij tussendoor naar buiten is gegaan...maar het zo'n vermoedde van niet(gewoon een gevoel). Ook was er amper voer gegeten, en wat er gegeten was heeft Balou denk ik gegeten. Vanochtend wilden hij ook geen vleesvoer eten (nou wil ie dat de laatste tijd wel vaker niet, dus opzich niet heel gek).
Maar eten jullie katten ook minder door de kou? Taco is wel aangekomen de afgelopen tijd, dus daarom ook zo gek dat hij zo weinig gegeten heeft vandaag (en gisteravond/nacht). Ik heb nog geprobeerd met hem te spelen, maar hij keek alleen maar naar de hengel en meer niet...de buurtkat kwam ook nog even langs en wilden met hem spelen, en ook daar deed hij neit aan mee. Misschien ben ik te ongerust hoor en heeft ie gewoon zn dag even niet, maar vind het niets voor Taco dat hij niet speelt en weinig eet. Maja het is natuurlijk wel heel koud, ook in mijn huis...heb een gaskachel, dus als ik niet thusi ben staat er niets kwa verwarming aan en is het dus in huis ook erg koud.

Morgen ben ik tot eind van de middag thuis, dus dan kan ik hem even goed in de gaten houden met of hij eet/drinkt/poept/plast en naar buiten gaat. Hopelijk is het gewoon een dipje!!

PS. sorry voor het lange verhaal, moest mn gevoel even kwijt haha
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:40

Hier liggen ze ook 99% van de tijd binnen hoor. Puur het weer :-).
Wij hebben ook een gaskachel, maar zetten die niet volledig af hoor!

Of ze minder eten ,kan ik niet dadelijk zeggen.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:46

Ja dat binnen liggen zal wel echt door het weer komen. Balou ligt ook 90% van de dag binnen, terwijl dat echt een buitenkat is...mocht zelfs uitslapen tot 7 uur vanochtend, nou dat komt anders echt niet voor. Ohh ik zet mn kachel wel uit, ben bang dat er anders misschien als ik niet thuis ben brand ontstaat ofzo...of dat ie ontpolft (heeft mn buurvrouw bijna een keer gehad). Dus dat durf ik niet.

Nee met 6 katten is dat lastig te zien he!!

Nou ik hoop maar dat het met de kou te maken heeft, maar even goed opletten vanavond en morgen of ie eet.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:52

Bekijk berichtchanatas, op 22 januari 2013 - 19:46, zei:

Ja dat binnen liggen zal wel echt door het weer komen. Balou ligt ook 90% van de dag binnen, terwijl dat echt een buitenkat is...mocht zelfs uitslapen tot 7 uur vanochtend, nou dat komt anders echt niet voor. Ohh ik zet mn kachel wel uit, ben bang dat er anders misschien als ik niet thuis ben brand ontstaat ofzo...of dat ie ontpolft (heeft mn buurvrouw bijna een keer gehad). Dus dat durf ik niet.

Nee met 6 katten is dat lastig te zien he!!

Nou ik hoop maar dat het met de kou te maken heeft, maar even goed opletten vanavond en morgen of ie eet.

Ik zie vooral Sloeber vaak naar het eetbakje gaan :louche: :louche: . En boven Xanti.

Gisteren was de korrel op beneden :censored: . Sloeber (ja wie anders :o ) komt dan voor mij staan en doet zijn 'miauwke'.
Toen zijn ze in een rij gaan zitten om te een :lachen: :lachen: :lachen:  (ondanks het een duobakje is). Sloeber eerst uiteraard. De laatste had het wachten al opgegeven.

Nochtans kan de korrel niet lang opgeweest zijn :censored:

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 januari 2013 - 19:51, zei:

Op zich valt ons dat wel snel op hoor, als een kat zich anders gedraagt (ook qua eten).

Ik zie vooral Sloeber vaak naar het eetbakje gaan :louche: :louche: . En boven Xanti.

Gisteren was de korrel op beneden :censored: . Sloeber (ja wie anders :o ) komt dan voor mij staan en doet zijn 'miauwke'.
Toen zijn ze in een rij gaan zitten om te een :lachen: :lachen: :lachen:  (ondanks het een duobakje is). Sloeber eerst uiteraard. De laatste had het wachten al opgegeven.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 januari 2013 - 19:57

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 januari 2013 - 19:52, zei:

Toen zijn ze in een rij gaan zitten om te een :lachen: :lachen:   (ondanks het een duobakje is). Sloeber eerst uiteraard. De laatste had het wachten al opgegeven.

Haha zal wel een grappig gezicht zijn geweest de katjes in de wachtrij voor eten!! :lachen:
Ik heb hier 2 bakjes staan...1 sannabella no grain en nu ook 1tje met sannabella light voer(geen idee of het helpt, maar heb een klein zakje om uit te testen)...Taco woog een aantal maanden terug 5.4/5.6 kilo (hij was zo'n 500 gram afgevallen door dieetvoer) en toen ik hem van de weeg woog was hij 6.1....schrok wel even haha....maja in de winter zijn ze natuurlijk altijd wat zwaarder en en ik zie hem weer dagelijks eendagskuikens eten bij de buurman. Heb hem net gewogen en toen was ie ineens 5.7/5.8 kilo...lijkt me raar dat ie op een paar dagen 3 ons is afgevallen
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 22 januari 2013 - 20:04

Hier eten ze duidelijk ook minder nat en droogvoer, en  sommige zijn dan nog eens slecht gezind omdat ze niet kunnen krossen in het gras.
Ze gaan wel in de tuin maar lopen op het hofpad of langs de kant op de boord klinkers waar de sneeuw ietske minder al ligt.
Moet wel zeggen dat ze allemaal goed in hun kilo's zitten.
Als ze binnenkort gek gaan doen weet ik dat de lente in aantocht is.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 22 januari 2013 - 20:05

Ik heb een tijd dieetvoeding gegeven voor Sloeber. Maar aangezien ik onmogelijk 6 katten apart kan eten geven (korrel toch niet, rest wel) kregen ze dat allemaal. Dat was de korrel die 24/24 voorhanden was voor hen.
De andere kregen extra eten hoor, wel apart.

En daar viel hij mee af, maar het is wel enorm kostelijk voor zoveel katten.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 januari 2013 - 20:31

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 januari 2013 - 20:05, zei:

Ik heb een tijd dieetvoeding gegeven voor Sloeber. Maar aangezien ik onmogelijk 6 katten apart kan eten geven (korrel toch niet, rest wel) kregen ze dat allemaal. Dat was de korrel die 24/24 voorhanden was voor hen.
De andere kregen extra eten hoor, wel apart.

En daar viel hij mee af, maar het is wel enorm kostelijk voor zoveel katten.

Van welk merk gaf jij dan dieetvoer? Ik dieet mee aan een onderzoek van Prins (overigens een heel slecht onderzoek, want heb tussentijds slechts 1x een enquete gehad en aan het eind van het onderzoek geen eens (misschien waren ze me vergeten te mailen?) Het werkte wel, maar dat kwam doordat Taco het eten niet te eten vond haha...dus mengde het wel met normaal voer..zo kreeg hij toch minder binnen. Hier staan de korrels ook 24 uur per dag ter beschrikking, dat zal ik ook niet veranderen....Maar hij komt denk ik vooral in gewicht aan door die stomme eendagkuikens van de buurman, dat is echt dikmakend en de buurman geeft het zeker 3x per dag (legt het op een afdakje voor de reigers in de buurt en de zwerfkatten toen der tijd...maar die zijn er niet meer die zwerfkatten). Dus Taco eet er zeker 1 per dag (vast wel regelmatig 2 of 3). Mn andere buurmeisje had al wel gevraagd of hij ze niet meer zo vaak wil neerleggen, want haar kat heeft ook de neiging tot dik worden...en dat zou ie doen, maja betwijfel het,,of Taco komt steeds op het juiste moment haha...
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 22 januari 2013 - 20:56

Bekijk berichtchanatas, op 22 januari 2013 - 20:31, zei:

Van welk merk gaf jij dan dieetvoer? Ik dieet mee aan een onderzoek van Prins (overigens een heel slecht onderzoek, want heb tussentijds slechts 1x een enquete gehad en aan het eind van het onderzoek geen eens (misschien waren ze me vergeten te mailen?) Het werkte wel, maar dat kwam doordat Taco het eten niet te eten vond haha...dus mengde het wel met normaal voer..zo kreeg hij toch minder binnen. Hier staan de korrels ook 24 uur per dag ter beschrikking, dat zal ik ook niet veranderen....Maar hij komt denk ik vooral in gewicht aan door die stomme eendagkuikens van de buurman, dat is echt dikmakend en de buurman geeft het zeker 3x per dag (legt het op een afdakje voor de reigers in de buurt en de zwerfkatten toen der tijd...maar die zijn er niet meer die zwerfkatten). Dus Taco eet er zeker 1 per dag (vast wel regelmatig 2 of 3). Mn andere buurmeisje had al wel gevraagd of hij ze niet meer zo vaak wil neerleggen, want haar kat heeft ook de neiging tot dik worden...en dat zou ie doen, maja betwijfel het,,of Taco komt steeds op het juiste moment haha...

Ik gaf de dieetkorrel (de Obesitas, niet de gewone light) van Royal Canin. Omdat Sloeber het best op dit merk reageert. Ook gaf ik light natte voeding van RC (wil geen vers!).
Hier staat ook 24/24 korrel en zal ook zo blijven.
Hij was er van af gevallen, maar dan mag hij echter niets extra hebben.
En ook hij gaat naar buiten en ja... daar heb je niets in de hand he. Hier is ook een oud vrouwtje die het 'fantastisch' vindt om haar spekrandjes buiten te leggen *zucht*.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 22 januari 2013 - 21:08

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 22 januari 2013 - 20:56, zei:

Ik gaf de dieetkorrel (de Obesitas, niet de gewone light) van Royal Canin. Omdat Sloeber het best op dit merk reageert. Ook gaf ik light natte voeding van RC (wil geen vers!).
Hier staat ook 24/24 korrel en zal ook zo blijven.
Hij was er van af gevallen, maar dan mag hij echter niets extra hebben.
En ook hij gaat naar buiten en ja... daar heb je niets in de hand he. Hier is ook een oud vrouwtje die het 'fantastisch' vindt om haar spekrandjes buiten te leggen *zucht*.

Oke, nou ik kijk na de winter wel even hoe ik het ga aanpakken, wellicht is hij dan alweer wat afgevallen hoor...Balou is ook zo'n 300/400 gram zwaarder in de winter, dan zomers...dus misschien is dat bij Taco ook het geval. Ik neem trouwens soms savonds wel eens het voer weg voor Taco, want hij gaat uit verveling ofzo soms elk half uur wel eten, en ja dat is niet de bedoeling natuurlijk. En buiten heb je inderdaad niet in de hand, vind het ook wel aardig van de buurman dat hij kuikens voor de reigers en zwerfkatten neerlegt...beetje jammer alleen dat Taco ze erg lekker vind. Balou kwam er vroeger ook regelmatig mee naar binnen, maar die eet ze niet op...en tegenwoordig neemt ze ze ook niet meer mee.
Geplaatste afbeelding