Spring naar inhoud

- - - - -

Nala Miauwt zonder reden

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 januari 2013 - 22:48

We hebben hier regelmatig (enkele keren per dag) dat Nala gewoon zomaar begint te miauwen...
Op het ene moment is ze zo een het miauwen dat ze precies vragend is, dan kijkt ze zo en miauwt ze echt heel heel vragend..
Op andere momenten is het gewoon miauwen om te miauwen..

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

blubje
blubje
  • 1.694 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2013 - 22:57

Ik heb hier ook zo'n miauwer
zou het ook echt niet weten...
Vind het wel schattig eigenlijk :) precies of ze iets wil vertellen,
ik praat dan gewoon terug ;)

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 januari 2013 - 22:58

Ja het is echt vreemd..
Als ik dan bijvoorbeeld zeg
Nalatje... Dan begint ze nog harder te miauwen

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#4 Geplaatst 22 januari 2013 - 22:59

Joe doet dat ook soms. Geen idee waarom, hij miauwt nogal snel. Ik stel hem dan vragen (hoe was je dag? Goed geslapen?) en dan is het precies alsof hij antwoordt ;)

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 22 januari 2013 - 23:03

Hier miauwen ze soms ook zonder reden. Ook als ik tegen ze praat dan miauwen ze soms terug, wel schattig. Gisteravond lag Balou te slapen en ineens vanuit het niets 2 rare miauwtjes...volgens mij had ze een droom...heb dat wel vaker gehoord als ik zelf in bed lag, maar wist eigenlijk nooit wie van de 2 het was haha....wel grappig om te horen.
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 22 januari 2013 - 23:08

Luna doet het ook. Bij haar is het geen terugpraten, ze miauwt meestal om me duidelijk te maken dat ik met haar moet spelen. En als ik niet meteen reageer, kan ze echt heerlijk doorzeuren.
Soms loopt ze ook gewoon een beetje lastig en dan 'knor-miauwt' ze. Klinkt raar, maar het zijn echt zo halve knor-geluidjes, heel grappig. Dat doet ze ook als ze slaapt trouwens :d, ze is dus gewoon nogal verbaal...
Those who don't believe in magic, will never find it

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 22 januari 2013 - 23:34

Ice hier gaat soms zo gewoon in de keuken of gang staan miauwen, en als ik haar dan roep komt ze. Denk gewoon aandacht trekkerij.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 23 januari 2013 - 00:32

Als ze hier miauwen en we gaan erbij maken ze ons vaak duidelijk wat ze wensen : meestal is dat vragen om eten / om naar buiten te gaan / bij Miloh omdat hij aandacht wilt en dan volstaat het vaak om met één of ander speelgoed te smijten zodat hij er kan achter crossen :d
Soms "praten" ze wel eens maar dat verschilt dan meestal van hun gewone miauw, en dan voeren we gesprekken :goofy:
Ook valt het voor dat ons Lucky plots begint te huilen (miauwend) terwijl ze slaapt : dan is ze aan het dromen.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#9 Geplaatst 23 januari 2013 - 01:36

Fay miauwd ook contstand, god knows why.
Ze is een beetje aandachtsgeil denken we.
Iza miauwd ook soms uit het niets.
Maar dat is voor te laten weten: 'Kijk mams, hier ben ik!'
Of anders gaat ze heel luid gaan mauwen wanneer we stofzuigen.
Alsof ze erboven wil komen. :p

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 23 januari 2013 - 07:12

Mojito miauwt hier ook dikwijls, en dat is dan waarschijnlijk om aandacht te trekken. Patch doet het ook, als ze bv. iets doet wat niet mag, en ik zeg "Patch mag niet" dan miauwt ze met van die korte miauwtjes, ook Pipo doet dat (zusje van Patch). De anderen miauwen ook wel maar dat is dan meestal om eten te vragen.
Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

Lunake
Lunake
  • 798 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 23 januari 2013 - 07:36

Beau is ook een babbelkont :lachen: Hij mauwt als hij eten wil, hij mauwt als hij bij ons wil komen, hij mauwt als hij wil spelen, hij mauwt als hij aandacht wil,  hij mauwt als hij de trap op komt, ... En hij knormauwt als hij in een zotte bui is :lachen:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 23 januari 2013 - 08:49

Bekijk berichtLunake, op 23 januari 2013 - 07:36, zei:

Beau is ook een babbelkont :lachen: Hij mauwt als hij eten wil, hij mauwt als hij bij ons wil komen, hij mauwt als hij wil spelen, hij mauwt als hij aandacht wil,  hij mauwt als hij de trap op komt, ... En hij knormauwt als hij in een zotte bui is :lachen:

:lachen: :lachen: :lachen:    Hij is met andere woorden even mondig als z'n zusje hier...

Geplaatste afbeelding

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#13 Geplaatst 23 januari 2013 - 09:10

En ja, ik heb ook zo'n aandachtstrekkertje in huis...  mauwt als de deur naar de woonkamer dicht is.. moet voor haar op een spleetje staan, hoewel  ik niet weet waarom.
Mauwt als ik in de ijskast zit omdat in de kast ernaast haar snoepjes staan.
En maakt nog het hartst van haar toren als ik niet op haar commando met haar begin te spelen. :catattackball

Soms vind ik het schattig, soms grappig, maar om 7 u 's morgens heb ik toch liever eerst een tasje "zwart goud" voor ik met haar speel en durf ik me er wel eens aan ergeren. :cattailwag

Ik heb ook al gemerkt dat als ik er een tijdje veel op in ga, ze meer en meer geluidjes maakt.  Meestal negeer ik haar dan bewust een tijdje en dan is onze kabaalmaakster na enkele dagen zelf ook wat rustiger! :catwalk

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 23 januari 2013 - 10:04

Dan zal het inderdaad wel aandachtstrekkerij zijn..

Het viel me al op dat ze ook regelmatig zo miauwt als ze dan daarna naar haar kattenbak moet..

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#15 Geplaatst 23 januari 2013 - 10:22

Misschien is ze heel fier dat ze in de kattenbak gaat ipv op de grond en wil ze dat aan iedereen aankondigen ;)