Spring naar inhoud

- - - - -

Afstandsonderwijs? Haalbaar?

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Kyetje
Kyetje
  • 741 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 januari 2013 - 12:39

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het afstandsonderwijs van Katho Kortrijk? En dan namelijk met Sociaal Werk.

Ik denk hier nu al een tijdje over na, en heb grote twijfels als mij dit zal lukken gezien ik in het middelbaar de richting Verkoop (bso) heb gevolgd en ik Sociaal Werk in het afstandsonderwijs zou willen doen (wat het natuurlijk nog minder makkelijk maakt).

Graag jullie reacties :)

Bewerkt door Kyetje, 23 januari 2013 - 12:50.

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 23 januari 2013 - 13:23

Ik denk dat je best eens langsgaat op de infodag, de meeste hogescholen hebben een infodag begin februari. En dan daar eens informeren bij de trajectbegeleider en de cursussen eens inkijken.

MIjn jongere broer doet sinds dit jaar sociaal werk maar dan de artevelde hogeschool en zijn vakken vind ik persoonlijk ook allemaal interessant. veel psychologie, filosofie, ook vrijwilligerswerk in een rusthuis, vergaderingen voor groepswerken enz. Geen taalvakken en enkel economie en statistiek.
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 januari 2013 - 13:27

Je hoeft niet percee te wachten tot die info dagen hoor. Je kan altijd wel bij die trajectbegeleiders terecht. Ik heb morgen vb ook een afspraak om mijn opties te gaan bespreken voor een studie die ik wil doen volgend schooljaar. Gewoon effe op hun site kijken naar de nr van de begeleidster/begeleider en bellen voor een afspraak. :) Zo heb je denk ik ook meer tijd en de kans om dit deftig te bespreken dan op een drukke opendeurdag.

Ik vind: wie niet waagt niet wint. Ik persoonlijk zou het toch proberen, als je gemotiveerd bent en je wilt dit echt, waarom niet? Anders ga je misschien altijd met dat gevoel zitten van "had ik maar".

Bewerkt door Eibhlin, 23 januari 2013 - 13:29.