Spring naar inhoud

- - - - -

Louis en Ella zijn volk niet meer gewend (?)

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2013 - 03:15

Onze poesjes komen van een moederloos nestje, met nog een broertje en een zusje. Ze zijn met de hand opgevoed, en zijn bij ons gekomen op 8 weken ( ik besef nu dat dit te vroeg is, maar het zijn mijn eerste katjes, en de vrouw in kwestie had daar ook geen ervaring in.)
Toen ze net bij ons waren, zijn er toch wat mensen komen kijken naar de schatjes, en er zijn nooit problemen geweest. Ze waren heel lief en aanhankelijk.

Nu, sinds we anderhalf-2 maand geleden een weekendje niet thuis waren, heeft mijn kattenliefhebbende schoonmoeder er op gelet. Na dat weekend deden ze niets anders dan blazen naar haar, en trillen als ze haar zagen.
Maar hoe langer hoe meer ze vreemd doen naar al het volk dat we over de vloer doen. Vandaag heeft Louis mijn schoonvader herhaaldelijk gekrabd, zonder reden.

Kunnen we hier iets aan doen? Het zijn zo'n schatjes als ze bij ons zijn, en binnenkort komt hun 'opvoedster' kijken hoe het met ze gaat. Ik ben nu al wat bang voor hun reactie. Enig idee hoelang katten iemand blijven herkennen?

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:01

Hoii!
Aii dat klinkt niet zo goed?
Het krabben kan gewoon zijn om te spelen, maar blazen en trillen...
Misschien moet je even contact opnemen met een gedragsdeskundige? Er zitten er een hoop hier op KS (heeft iemand toevallig een link? ^^)
Felinova en Jopperke ken ik bij naam, maar de rest helaas niet.
Er zal sowieso wel iets aan te doen zijn hoor, ze zijn nog erg jong ;)
Succes!

All you need is love...and a cat! :love3:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:34

De meesten van mijn katten gaan ook boven of buiten zitten als er bezoek is. Daar kan je niet veel aan veranderen.
Maar het aanvallen en trillen en blazen is raar, zeker dat er niks is voorgevallen waar ze zich van verschrikt hebben?

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2013 - 21:03

Ik weet het niet. Ik vermoed dat ze een schrik hebben gepakt toen met mijn schoonmoeder.
Ik laat ze nu ook in de slaapkamer, maar ik zou willen dat ze goed reageren als hun opvoedster komt. Kan 1 weekend zo'n problemen veroorzaken ?

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2013 - 21:11

Bekijk berichtIlona_13, op 24 januari 2013 - 10:01, zei:

Hoii!
Aii dat klinkt niet zo goed?
Het krabben kan gewoon zijn om te spelen, maar blazen en trillen...
Misschien moet je even contact opnemen met een gedragsdeskundige? Er zitten er een hoop hier op KS (heeft iemand toevallig een link? ^^)
Felinova en Jopperke ken ik bij naam, maar de rest helaas niet.
Er zal sowieso wel iets aan te doen zijn hoor, ze zijn nog erg jong ;)
Succes!

Het was niet echt om te spelen, hij haalde verscheidene keren snel uit, net nadat hij aant blazen was. Ik denk dat hij zich bedreigt voelde, hij werd,van zijn stoel gehaald. Mijn schoonvader ging zitten, haalde hem van de stoel, Louis ging op de stoel ernaast zitten, en haalde verschillende keren uit naar mijn schoonvader, tot bloedens toe..

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 25 januari 2013 - 08:30

Bekijk berichtLouis&Ella, op 24 januari 2013 - 21:11, zei:

Het was niet echt om te spelen, hij haalde verscheidene keren snel uit, net nadat hij aant blazen was. Ik denk dat hij zich bedreigt voelde, hij werd,van zijn stoel gehaald. Mijn schoonvader ging zitten, haalde hem van de stoel, Louis ging op de stoel ernaast zitten, en haalde verschillende keren uit naar mijn schoonvader, tot bloedens toe..

Dan lijkt me een gedragskundige zeker geen slechte zaak, ze zijn gevaarlijk :(
Wat jammer zeg! Nuja, geen angst, zij kunnnen je zeker verderhelpen!

All you need is love...and a cat! :love3:

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 januari 2013 - 13:46

Vandaag was het precies wat beter. Mijn schoonbroer en zijn vriendin waren langsgekomen. Wel kennen ze hen nog van vroeger, de zus van de vriendin van mijn schoonbroer is de 'opvoedster' geweest van ons katjes.
Ella was gewoon in haar lieve doen, dus dat was geen probleem. Van Louis bleek echt wel boe bang hij was. Hij kroop steeds bij mij, klaaglijk miauwende. Nog altijd wel blazen naar mijn schoonbroer, maar dat beterde in de loop. Net kon mijn schoonbroer er al gewoon naast zitten !

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 03 februari 2013 - 02:05

Wat rond gehoord, en naart schijnt helpt feliway sprayecht goed. Iemand hier ervaring mee ??

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 04 februari 2013 - 19:09

Hier enkel negatieve ervaring met feliway, maar het kan helpen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 februari 2013 - 14:31

Bekijk berichtPeggyJ, op 04 februari 2013 - 19:09, zei:

Hier enkel negatieve ervaring met feliway, maar het kan helpen
Hoezo ?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 06 februari 2013 - 14:06

Hier werden de poezen nog meer opgedraaid als de feliway instak, met als gevolg nog meer ruzie onderling.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag