Spring naar inhoud

- - - - -

Kat eet niet door gebrek aan geur?

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Poeseline
Poeseline
  • 45 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:02

Vrienden van mij hebben een kattenopvang. Ze kregen een kat binnen die door niesziekte op jonge leeftijd vervormingen heeft in haar neusje. Ze eet zeer weinig en volgens de dierenarts zou dit zijn omdat ze heel slecht ruikt.

Nu is het natuurlijk helemaal niet gezond voor haar om zo weinig te eten en vroeg ik mij af of er voeding bestaat die extra ruikt (of een andere manier om het eten aantrekkelijker te maken voor haar) ?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:11

Mss een beetje visfond erover gieten, of gevogelte fond. Dat ruikt en smaakt toch redelijk fel. Of vis, runds, gevogelte bouillon verwarmen en dat over het natvoer gieten.

Poeseline
Poeseline
  • 45 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:16

Bekijk berichtcatherine, op 24 januari 2013 - 10:11, zei:

Mss een beetje visfond erover gieten, of gevogelte fond. Dat ruikt en smaakt toch redelijk fel. Of vis, runds, gevogelte bouillon verwarmen en dat over het natvoer gieten.

Ik zal dat eens voorstellen. Bedoel je dan bouillon of van die geconcentreerde fond in potten?
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2013 - 15:26

nat voer wat opwarmen zorgt ook voor meer geur....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2013 - 20:13

Bouillon kun je beter zelf maken, uit een pakje of potje is veel te zout.
Het beste neem je daarvoor kippenvlees met bot (maak het zelf vaak van een hele soepkip), als je het van enkel vlees maakt is het veel minder smaakvol. Je kunt het in een frisdrankfles een week goed houden in de koelkast.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Poeseline
Poeseline
  • 45 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2013 - 21:00

Ik zal hen beide oplossing eens voorstellen, die bouillon kan ik bij ons uit de winkel wel meenemen (die staat altijd klaar om soep van te maken nog zonder kruiden in)
Geplaatste afbeelding