Spring naar inhoud

- - - - -

Weet niet meer wat te doen ermee...

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:13

Mijn vriend is echt zo het type die zich afsluit als er iets is en niet over zijn gevoelens kan praten..
Het is eerder een familietrekje helaas...

Nu ergert mijn vriend zich echt aan zoveel dingen.. :wall:
Hij zit in met het verhuizen van onze meubels, de meubelschikking, ...
Maar het ergste is dat hij er zwaar mee in zit voor een gesprek met de huidige huurder.. 3 maand opzeg en 2 maand boete vinden wij niet correct door het schimmel-vocht probleem en we willen onderling een akkoord bereiken, liefst zonder te dreigen met een woningonderzoek enzo... :onzeker:
Hij sluit zich dus af van mij, hoewel hij gisteren als hij al op zijn nacht zat wel wat losgekomen is...

Hij voelt zich nu weer zeer slecht en heeft alweer eens moeten overgeven en heeft echt hoofdpijn en maaglasten...
Ik denk dat het puur aan de stress ligt.. Maar hoe kan ik hem duidelijk maken dat het geen zin heeft om over die dingen zo na te denken, dat het niets verandert daarmee...

Ik wil hem echt helpen en heb het niet graag dat hij zich zo slecht voelt terwijl ik maar half begrijp wat er hem bezig houdt... :help:  

Hij is echt zo een schat, maar op dat gebied moet hij echt nog aan zichzelf werken..
Hij weet het gelukkig van zichzelf en doet er ook echt moeite voor om dat wat te verbeteren maar ik weet dat het zo makkelijk niet is want mijn beste vriendin is ook zo..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 24 januari 2013 - 10:25

Je moet dit gewoon in stappen doen.
Verhuizen geeft stress, en het hele gedoe met jullie verhuurder van nu is ook heel stressy.
Gewoon van dag tot dag plannen, wat niet af is kan morgen nog.
Je kan nu al stillekes aan dingen inpakken zodat je die dozen elke keer je gaat verven mee kan pakken. Alé toch de dingen die je niet meer nodig hebt in je huidige appartement. De dag dat je de meubels moet verhuizen scheelt dat al een hoop werk.
En om de meubels te verhuizen kan je altijd een camionetje huren en zelf vehuizen. Kan je hulp krijgen van vrienden of familie? Dat maakt het werk ook weer lichter. Op elke doos schrijf je waar ze hoort en zet je ze ook in de betreffende kamer in het nieuwe huis. Een alles verhuisd is kan je kamer per kamer aanpakken, bv keuken eerst... mss voelt hij zich beter met zo een planning.
Natuurlijk gaat die confrontatie niet leuk zijn, maar kan jij niet het woord nemen als jullie moeten samen komen? Mijn man is ook zo geen prater dat laat hij aan mji over, mss is dat ook zo bij jullie. Onder die 3 maand opzeg kan je mss niet meer onderuit, maar het schimmelprobleem zou ik ferm aankaarten met foto's en bewijzen, dreigen er verder mee te gaan zodat ze uiteindelijk de boete laten vallen.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2013 - 11:36

Wat jij zegt doen wij eigenlijk al..

Gisteren bij het tekenen van het contract hadden we de koffer al volgestoken, vandaag ga ik weer enkele dingen meenemen en zo iedere dag dingen inpakken die niet meer nodig zijn om telkens al mee te nemen.
Via een chauffeur op mijn vriend zijn werk mogen we een grote Mercedes Sprinter gebruiken om de meubels te verhuizen en de nieuwe meubels worden ter plaatse gebracht.

Hij vindt onze huidige verhuurder gewoon een geldwolf.. Ze wil niets van de beschadigde materialen terugbetalen en eist die boete...

Ik wil hem gewoon duidelijk maken dat hij er niet zo mee moet inzitten.. Hij staat er niet alleen voor ook he..
Hij vraagt niet graag hulp, dat weet ik maar uiteindelijk bieden zijn papa en zijn vriendin + mijn mama spontaan hun hulp aan en ik ben zeker dat als hij aan zijn mama + stiefpapa hulp zou vragen, hij die zeker zal krijgen!

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2013 - 13:12

Misschien moet hij eens hulp zoeken?
Er is niets zo belangrijk als kunnen praten over alles.
Als je dat niet kan, dan sta je vroeg of laat voor niet zo'n aangename dingen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 24 januari 2013 - 19:52

Echt Yossa je moet die verhuurder zeggen dat je klacht gaat neerleggen bij de bond.
Blijven dreigen echt waar, u niet laten doen.
Die boete moet ze laten vallen, en dat ze de schade aan je meubels niet betaald zou ik eigens me nog niet zo erg aantrekken zolang je daar maar weg bent en zonder die extra boete.

Als die schimmel op de achterwand  van je kasten is opgedroogd wrijf je dat af met een droge doek, daarna ga je erover met een doek vochtig met azijn, dan alles goed laten drogen. Vlekjes ga je mss blijven zien maar wie ziet dat aan de achterkant van de kast.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2013 - 23:16

Bekijk berichtCarowlina, op 24 januari 2013 - 13:12, zei:

Misschien moet hij eens hulp zoeken?
Er is niets zo belangrijk als kunnen praten over alles.
Als je dat niet kan, dan sta je vroeg of laat voor niet zo'n aangename dingen.

Een psycholoog zou hem enkel meer blokkeren...
Hij heeft gewoon zodanig moeilijke jeugd gehad dat hij nu volledig geblokkeerd zit..
Tegen mij begint hij deeltje per deeltje los te komen (mits wat druk van mij..)

Ik hoop dat hij opnieuw wat rust zal vinden tijdens onze reis en als de verhuis er op zit..

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 25 januari 2013 - 10:08

Die mensen hebben wel ervaring met zo'n mensen en die weten heus wel hoe ze dat moeten aanpakken.
Ik ben zelf ook jaren geweest en het helpt echt wel.
Ik kan nu héél goed praten met mijn vriend. Als we dat niet konden, hadden we niet meer samen geweest.

Maar das iets dat hij zelf moet kiezen.
Maar dan denk ik 'je weet het nooit als je het geen kans geeft'.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 25 januari 2013 - 11:25

Hij zou eigenlijk beter proffesionel hulp zoeken, want die kunnen hem echt helpen met de problemen van zijn moeilijke jeugd.
Wat als hij dit zo uit eigens niet verwerkt en hij op een dag ontploft? Kan allemaal, dan zit je er wel midden in.
Soms is dat extra duwtje nodig om hem te helpen met dingen te verwerken en zo beter ermee om te kunnen gaan in het dagelijkse leven.

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 25 januari 2013 - 11:41

Professionele hulp helpt niet bij iedereen hé, sommige mensen praten daarvoor te moeilijk. Ik heb twee vriendinnen die psychiater zijn en die zeggen dat zelf. Dat dat niet voor iedereen helpt. 't Is wel vervelend voor jou Yossa. Hopelijk is heel dat verhuisgedoe snel achter de rug en zonder boete! Zou zeker doen wat Catherine zegt en zeggen dat je klacht zal neerleggen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 25 januari 2013 - 13:09

Ja Yossa, laat zien dat je recht in je schoenen staat, ik doe dat ook altijd, beetje dreigen kan geen kwaad zij doen het ook.
Zeg maar dat je haar gaat aanklagen, en dat er mss een rechtszaak van komt. En dat het dan nog lang gaat duren vooraleer ze nieuwe huurders gaat mogen toelaten, naar toch al dat verloren huurgeld voor je.
Ik zou zo iets uit mijn mouw schudden. Niet bang zijn. Doe het per telefoon naar de verhuurder dan hoef je hem niet in de ogen te kijken. ZEg dat je die 3 maanden betaald maar dat ze de boete moeten laten vallen en als ze tegenpruttelen zegt ge u verhaal....

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 25 januari 2013 - 19:32

Vandaag hadden we om 4 u een afspraak dat ze ging komen kijken met de architect enzo...

Ventje speciaal opgestaan want zit nog tot eind februari continue in de nachtshift..
Ik speciaal naar hier gekomen.. (ik kon verdorie nog zeker de living alles eerste laag geven...)
De katjes speciaal naar mama gebracht omdat ze hier niet mogen zijn van haar en we alle mogelijke tegenspraak tegen ons willen vermijden..

Dan komt ze niet af en horen we van anderen in het gebouw dat ht pas volgende week is... :s

Voor het ventje ga ik mrogen om bachbloesemdruppels..
Zo kan hij wat kalmeren en zal de stress verminderen..

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 26 januari 2013 - 02:07

Tot nu dozen ingepakt en alle meubelschikkingen nog eens herbekeken om een definitieve op te stellen..

Morgen het allereerste "meubelstuk" in elkaar zetten.. (één van de krabpalen ^^)

Hopelijk zal het ventje nu beseffen dat hij geen stress moet hebben en dat het vooruit gaat

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 26 januari 2013 - 02:19

Ik heb hier ook zo een introvertje waar je alles uit moet sleuren of moet raden...met alle gevolgen vandien. Ver van ideaal dus ;)

Je kan je uiterste best doen maar uiteindelijk is hij degene die daaraan moet werken. Ik hoop dat alles snel inorde komt voor jullie :hug:

Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 26 januari 2013 - 10:44

Hmm, klinkt niet simpel seg !
Ik denk dat je goed bezig bent Yossa. Zolang je niet teveel druk zet komt het wel in orde. Wel vraagt zoiets natuurlijk veel tijd en liefde.

Als je er van overtuigd bent dat professionele hulp niet werkt, laat dat dan inderdaad maar zo. Ikzelf kan er ook niet mee praten. Als hij wat losser wordt met alcohol, mss samen een flesje wijn drinken en zo wat proberen te peuteren ?
Ik wil van je ventje geen addict maken, maar soms moet je de druk wat van de ketel halen. Alles opkroppen is zeer slecht, en ooit zal het teveel worden, en dan sta je nog verder van kant...