Spring naar inhoud

- - - - -

Kat op universiteitskot

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 januari 2013 - 13:40

Hallo allemaal

Zoals sommige weten heb ik een sphynx gekocht voor mij gezelschap te houden op mijn kot. Ik studeer in Leuven en heb maar 16u les de week dus veel alleen gaat hij er niet zitten.

Ik heb voor alle zekerheid het huisreglement nogmaals (wel 1000x) nagelezen om er zeker van te zijn. Nergens staat er in vermeld dat een huisdier NIET mag. Dus denk ik zo dat het wel toegelaten is.

Het voordeel van een sphynx is dat ie nooit naar buiten moet en heel veel slaapt. Mijn kot is een tweedelige kamer waardoor hij sowieso wel ruimte heeft om te lopen en rollebollen.

Ik wil er wel even bijzeggen dat mij kot van de universiteit zelf is. Is er iemand die in dezelfde situatie zit of gezeten heeft en die me hierop kan verderhelpen ?

Het zou heel fijn zijn :)
Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 24 januari 2013 - 14:41

Ik vind het wel vreemd dat er gewoon huisdieren mogen, zeker als het van de universiteit zelf is. Ik heb een tijd heel veel gezocht naar koten, in leuven waar je dieren mag hebben en ik vond er echt helemaal geen. Ik heb nu twee hamsters op een kot waar het eigenlijk niet mag, maar ik heb er dan wel voor gezorgd dat ze een stil radje enzo hebben zodat niemand er last van heeft.
Maar wel fijn voor jou dat het bij jou op kot wel mag dan :d

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 24 januari 2013 - 14:51

Ja het staat ook nergens vermeld in het reglement, dus ga ik er dan ook vanuit dat het geen probleem is.
En zolang het niet stoort en teveel lawaai maakt is dat voldoende denk ik zo.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 24 januari 2013 - 16:14

Zo lang het niet expliciet in je huurcontract staat kunnen ze er geen punt van maken hoor ;)
En een binnenhuiskat als afleiding is zaaaalig op kot, behalve tijdens de examens :p
Dan lijken ze opeens veel actiever te zijn, haha!

All you need is love...and a cat! :love3:

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 24 januari 2013 - 16:47

Bekijk berichtIlona_13, op 24 januari 2013 - 16:14, zei:

Zo lang het niet expliciet in je huurcontract staat kunnen ze er geen punt van maken hoor ;)

Ja wel daar had ik dan ook het meeste zorgen over..
Maar als het er niet instaat kunnen ze er ook niets van zeggen vind ik persoonlijk. ;)

Alleen mijn Papa is er nog wat onzeker over, ze willen absoluut niet dat die kat bij hen zit, wat sowieso nooit het geval gaat zijn..
Ze zijn meer hondenmensen :)

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 24 januari 2013 - 18:14

Bekijk berichtKimporters, op 24 januari 2013 - 16:47, zei:

Ja wel daar had ik dan ook het meeste zorgen over..
Maar als het er niet instaat kunnen ze er ook niets van zeggen vind ik persoonlijk. ;)

Alleen mijn Papa is er nog wat onzeker over, ze willen absoluut niet dat die kat bij hen zit, wat sowieso nooit het geval gaat zijn..
Ze zijn meer hondenmensen :)

Wat ga je dan met je katje in het weekend doen?
je gaat je kat toch niet alleen op je kot laten?
Wij nemen onze Luca ieder weekend mee naar huis...

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 24 januari 2013 - 18:31

Ik blijf op kot dan! En wie weet krijg ik het nog wel aangesmeerd als bepaalde ruimtes enkel toegankelijk worden gemaakt.

Ilona_13
Ilona_13
  • 1.870 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 25 januari 2013 - 08:50

Bekijk berichtKimporters, op 24 januari 2013 - 18:31, zei:

Ik blijf op kot dan! En wie weet krijg ik het nog wel aangesmeerd als bepaalde ruimtes enkel toegankelijk worden gemaakt.

Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen dan ;)
Het lijkt me miss wel geen slecht idee om eens goed na te denken over een tweede katje...
Een kat alleen verveelt zich heeeeel snel!
Onze Luca heeft ieder weekend twee dagen om zich uit te leven met de kat van mijn mama, maar tijdens examens, zoals nu, gaan we niet naar huis en echt dan is hij zooooooo vervelend :p

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 25 januari 2013 - 09:37

Ik zou ook nog eens denken over een tweede kat. Als je dan eens naar huis gaat, zit hij niet alleen. En nu studeer je nog, maar een kat kan wel oud woren en als je dan werkt zal het leuk zijn voor hem om een leeftijdsgenootje te hebben. En ik denk dat een mens sowieso nooit een soortgenootje kan vervangen.

Als het niet expliciet in je contract staat dat het niet mag, zou ik er ook van uit gaan dat het dan wel mag ;)

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 25 januari 2013 - 10:00

Ja een vriendin van mij heeft op hetzelfde tijdstip ook een katje bij. Dus we gaan sowieso elk weekend de ene keer bij mij en de andere keer bij haar. Dus dan worden dat twee speelkameraadjes.

Mijn mama is er echt niet voor te vinden. Ze vindt dat ik niet helder nadenk na mijn recente breuk. Maar als dit mij gelukkig maakt, ben ik zeker van mijn stuk. En Gin die komt er gewoon!

Heb eindelijk weer iets om naar uit te kijken

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 januari 2013 - 20:11

Bekijk berichtKimporters, op 24 januari 2013 - 14:51, zei:

Ja het staat ook nergens vermeld in het reglement, dus ga ik er dan ook vanuit dat het geen probleem is.
En zolang het niet stoort en teveel lawaai maakt is dat voldoende denk ik zo.
je hebt geluk dan dat je zo'n kot gevonden hebt. Overal waar ik keek, stond het er expliciet in.
Maar het lijkt mij idd ook heel fijn :d

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 26 januari 2013 - 09:28

Leuk een kat op kot! Maar zijn sphynxen geen heel energetische katten?
Katten die nog meer uitdaging nodig hebben en nog meer speelruimte om hun energie kwijt te kunnen?

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 26 januari 2013 - 10:05

Valt heel goed mee..
Ik heb er twee gehad en die lagen meer te slapen dan wat anders..
Ze kunnen actief zijn, maar zoals ik al zei, ik heb een tweedelig kot en kan hij zich genoeg bewegen :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 26 januari 2013 - 16:11

Ik zit op een kot van de hogeschool, uiteindelijk ook vanuit KULeuven, en bij ons staat wel expliciet dat huisdieren niet toegelaten zijn... Dacht eerst ook een hamster of vogel te nemen. Mijn katten zou ik nooit meenemen naar een kot. Die zijn een huis gewoon. En op zo 1 kamer, dat vind ik geen doen. In het weekend ga ik naar huis voor mijn katten, en dan kan ik een konijntje, hamster, vogel niet meenemen. Op de trein doe ik dat beestje niet aan. En mijn katten zouden dat opeten, hoe dan ook :louche: . Een weekend alleen kan niet. En zo op 1 kamer waar je alles al doet, is sowieso al goed proper houden want je eet daar, slaapt daar, studeert daar, wast je daar... Daar nog een diertje bij...
Geen diertjes voor mij voorlopig...

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 26 januari 2013 - 16:33

Bekijk berichtNasa, op 26 januari 2013 - 16:11, zei:

Ik zit op een kot van de hogeschool, uiteindelijk ook vanuit KULeuven, en bij ons staat wel expliciet dat huisdieren niet toegelaten zijn... Dacht eerst ook een hamster of vogel te nemen. Mijn katten zou ik nooit meenemen naar een kot. Die zijn een huis gewoon. En op zo 1 kamer, dat vind ik geen doen. In het weekend ga ik naar huis voor mijn katten, en dan kan ik een konijntje, hamster, vogel niet meenemen. Op de trein doe ik dat beestje niet aan. En mijn katten zouden dat opeten, hoe dan ook :louche: . Een weekend alleen kan niet. En zo op 1 kamer waar je alles al doet, is sowieso al goed proper houden want je eet daar, slaapt daar, studeert daar, wast je daar... Daar nog een diertje bij...
Geen diertjes voor mij voorlopig...

Mijn hamsters laat ik wel een weekendje alleen, hoor (van vrijdag tot zondagavond). Dat is geen enkel probleem met een hamster. Met een vol voerbakje en drinkflesje komen ze meer dan een week toe. Niet dat ik hen zo lang alleen laat, hoor. En ze hebben er geen enkel probleem mee om twee daagjes alleen te zijn.
En qua proper houden.. mijn hamsters zitten allebei in een gesloten kooi (geen tralies), dus dat maakt geen rommel buiten de kooi. En als je goede bodembedekking gebruikt, stinkt het ook niet.
Niet dat je van mij een hamster moet nemen hoor ;) Maar even mijn uitleg waarom ik een hamster wel heel geschikt vind :d