Spring naar inhoud

- - - - -

CVA thuisstudie: Dierenartsassistent

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 25 januari 2013 - 14:30

Is er hier iemand die deze opleiding (of iets soortgelijks) van CVA heeft gevolgd?
http://www.thuisstud...nartsassistent/

Het is niet dat ik hier professioneel iets mee wil gaan doen (tenzij de mogelijkheid zich ooit voordoet). Het lijkt me gewoon interessant maar zou toch graag weten of het wel de moeite is. Als het een degelijke cursus is wil ik het geld er gerust aan geven maar als ik er niks aan heb is het toch wel veel geld weggegooid...

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 25 januari 2013 - 16:15

ik ga binnenkort de opleiding van vdab doen (opleiding dierenartsassistent) ik denk dat die ongeveer hetzelfde is.
misschien kan je daar eens informeren?
ik kan je wel laten weten of het de moeite is, maar dat zou dan pas over 1 à 2 maand zijn :)

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#3 Geplaatst 25 januari 2013 - 16:27

Prittje, ik heb lang getwijfeld om die te doen, gewoon voor mezelf, niet met het oog op een job, maar ik twijfel nog. Dus mocht je iets kunnen laten over die van de vdab zou ik dat wel interessant vinden!

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 25 januari 2013 - 16:28

Denk zelfs dat het volledig hetzelfde is aangezien CVA in de tekst wordt vermeld en de prijs hetzelfde is. :)
Dan mag je me zeker laten weten wat je ervan vindt! :)

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 januari 2013 - 16:36

ok dan laat ik tegen dan iets weten :)
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 25 januari 2013 - 16:41

@prittje
je link vdab-dierenartsassitent werkt niet meer (session is verlopen)

en als ik zelf via de vdab deze opleiding zoek, vind ik er niks van terug?

kheb nochtans ook wel interesse in een nieuwe opleiding, aangezien ik tegen de zomer toch terug aan werken wil gaan denken, na mij revalidatie...

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 25 januari 2013 - 16:49

Bekijk berichtKaprice, op 25 januari 2013 - 16:41, zei:

@prittje
je link vdab-dierenartsassitent werkt niet meer (session is verlopen)

en als ik zelf via de vdab deze opleiding zoek, vind ik er niks van terug?

kheb nochtans ook wel interesse in een nieuwe opleiding, aangezien ik tegen de zomer toch terug aan werken wil gaan denken, na mij revalidatie...

raar, bij mij werkt de link wel :catscratchhead
ik heb gezocht onder werkzoekende want als werknemer vind je die opleiding niet

Geplaatste afbeelding

azrael
azrael
  • 445 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 25 januari 2013 - 16:57

Bekijk berichtprittje, op 25 januari 2013 - 16:49, zei:

raar, bij mij werkt de link wel :catscratchhead
ik heb gezocht onder werkzoekende want als werknemer vind je die opleiding niet

Komt volgens mij omdat die webpagina bij jou in cache staat. Ze is onlangs al geladen geweest en opent vanuit het cache geheugen.

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 januari 2013 - 17:06

gevonden!

kzal een blond momentje gehad hebben.... :blont:

mmmmm wel héél interessant, kzie ineens mijn "herstart" in de werkende maatschappij een heel andere kant uitgaan...

is een opleiding die voor mij zeker ook tot de mogelijkheden behoort. kheb altijd een interesse gehad in de medische richting maar tot nu toe eerder bij ons menselijk ras
en daarbij eigenlijk ook een grote dierenverslaafde,
en zeker nu mijn witje ziek is, en ik al eens vaker bij de da hem moet laten controleren, bloed prikken, enzo meer, is mijn interesse nu zeker ook meer dan gewekt

khou die topic zeker in de gaten
zo'n job zie ik zeker zitten, alleen al de interesse mee te mogen helpen bij operaties, de beestjes te mogen helpen verzorgen, interessant

maar euh (mijn tweede blond momentje) :blont:
was hier al geen topic van iemand die net of recent toch als dierenartsassistente was gestart?

Bewerkt door Kaprice, 25 januari 2013 - 17:28.

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 25 januari 2013 - 17:27

@Tinuwyn

zelfs http://www.thuisstud...ttenverzorging/
vind ik interessant :goofy:

dierenartsassistent staat inderdaad ook op de vdab website!
ik heb me alvast net al ingeschreven voor een gratis proefles
want jij en prittje hebben me toch wel behoorlijk curieus gemaakt :jump:

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 25 januari 2013 - 17:38

Bekijk berichtKaprice, op 25 januari 2013 - 17:06, zei:

gevonden!

kzal een blond momentje gehad hebben.... :blont:

mmmmm wel héél interessant, kzie ineens mijn "herstart" in de werkende maatschappij een heel andere kant uitgaan...

is een opleiding die voor mij zeker ook tot de mogelijkheden behoort. kheb altijd een interesse gehad in de medische richting maar tot nu toe eerder bij ons menselijk ras
en daarbij eigenlijk ook een grote dierenverslaafde,
en zeker nu mijn witje ziek is, en ik al eens vaker bij de da hem moet laten controleren, bloed prikken, enzo meer, is mijn interesse nu zeker ook meer dan gewekt

khou die topic zeker in de gaten
zo'n job zie ik zeker zitten, alleen al de interesse mee te mogen helpen bij operaties, de beestjes te mogen helpen verzorgen, interessant

maar euh (mijn tweede blond momentje) :blont:
was hier al geen topic van iemand die net of recent toch als dierenartsassistente was gestart?

ik denk dat maylun dierenartsassistent is :)
ik kan pas ten laatste binnen 2 maanden starten met de opleiding, kan al niet wachten :jump:
hou ons zeker op de hoogte hoe de proefles geweest is

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.994 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 25 januari 2013 - 18:41

lap :-k
mijn ventje zag bij de opleidingen ook "doktersassistente-medisch secretaresse" staan

en aangezien ik indertijd mijn studies gestopt ben met één jaar medisch secretaresse van de toen indertijd twee jaar hoger opleiding bovenop je middelbaar, dacht hij dat deze keuze misschien ook een idee was, misschien wel met beter carrieremogelijkheden

dus is er hier nu een serieus twijfel moment,

kheb alvast de meer uitgebreide informatiebrochures aangevraagd, en me voor beide voor een gratis proefles aangemeld!

to be continued!

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#13 Geplaatst 25 januari 2013 - 18:56

Bekijk berichtKaprice, op 25 januari 2013 - 18:41, zei:

lap :-k
mijn ventje zag bij de opleidingen ook "doktersassistente-medisch secretaresse" staan

en aangezien ik indertijd mijn studies gestopt ben met één jaar medisch secretaresse van de toen indertijd twee jaar hoger opleiding bovenop je middelbaar, dacht hij dat deze keuze misschien ook een idee was, misschien wel met beter carrieremogelijkheden

dus is er hier nu een serieus twijfel moment,

kheb alvast de meer uitgebreide informatiebrochures aangevraagd, en me voor beide voor een gratis proefles aangemeld!

to be continued!

doe ze allebei dan moet je niet twijfelen :lachen:
een job met dieren is moeilijk te vinden
ik ga deze opleiding volgen om toch iets in handen te hebben moest ik ooit mijn droomjob vinden :)

Geplaatste afbeelding

Tinuwyn
Tinuwyn
  • 951 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 25 januari 2013 - 19:36

@Kaprice: Leuk dat Prittje en ik je curieus hebben gemaakt, binnenkort kunnen we misschien een studiegroepje oprichten ;) .

Ik heb de proefles van dierenartsassistent en kattenverzorger allebei gehad. Die van dierenartsassistent leek me wel goed maar kattenverzorger vond ik een beetje een teleurstelling... Dus mijn voorkeur gaat uit naar dierenartsassistent :) .

Jobs met dieren zijn inderdaad niet zo makkelijk te vinden. Ik wil deze opleiding vooral volgen uit interesse maar ook wel zodat als de kans zich ooit voordoet om met dieren te kunnen gaan werken ik meteen kan toehappen.

Syntara
Syntara
  • 3.249 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 25 januari 2013 - 20:08

Ik doe nu de cursus dierenartsassistent vanop thuisstudie.be. Ik vind het op zich heel interessant en het is wel een degelijke cursus vind ik. Om er later ook echt iets mee te gaan doen lijkt het mij wel weinig tov bvb de 3-jarige opleiding aan de hoge school. Het is gewoon 1 dikke cursus en dat is het. Je kan vrijblijvend stage doen, maar dan moet je die ook zelf zoeken en daar word je niet echt bij begeleid.
De taakjes vind ik wel heel makkelijk en is eigenlijk gewoon deeltjes letterlijk overtypen uit de cursus. Maar de inhoud van de cursus zelf is wel soms ingewikkeld en gedetailleerd.
Ik vind het zelf erg leuk om te doen. Ik moet er amper tijd insteken (ik volg nu mijn master criminologie en deze cursus doe ik tegelijk en ik moet er dan gewoon elk weekend een paar uurtjes tijd insteken). Het is iets heel anders dan mijn criminologie en ik vind het daarom wel nuttig om die kant ook eens te proberen. Maar ik verwacht niet met dat diploma ook echt werk te vinden als dierenartsassistente.