Spring naar inhoud

- - - - -

Moet ik deze dierenminshandeling nu leuk vinden Hln?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#1 Geplaatst 26 januari 2013 - 13:31

Sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen dat Hln dit doodleuk even in de spotlights zet.
Puur, zuvere dierenmishandeling.
http://www.hln.be/hl...al-Circus.dhtml

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 januari 2013 - 14:29

Oh nee ! Zo erg !!

anja1
anja1
  • 1.172 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 26 januari 2013 - 14:54

Dat is inderdaad pure dierenmishandeling!! En dat sommige mensen dat nog leuk vinden is het ergste van al!

Bewerkt door anja1, 26 januari 2013 - 14:54.

Inti Juno, Pipo, Patch, Mushi, Ziggy, Mojito

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 26 januari 2013 - 15:09

En dan staan ze stom dat de dieren vroeg of laat agresief worden.
Moest over de hele wereld verboden worden.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#5 Geplaatst 26 januari 2013 - 15:35

Ik durf niet kijken
Geplaatste afbeelding

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#6 Geplaatst 26 januari 2013 - 15:58

arm dier :cry:

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 26 januari 2013 - 17:00

Bekijk berichtanja1, op 26 januari 2013 - 14:54, zei:

Dat is inderdaad pure dierenmishandeling!! En dat sommige mensen dat nog leuk vinden is het ergste van al!

inderdaad, pffff

banner

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#8 Geplaatst 26 januari 2013 - 17:01

dit is spijtig genoeg normaal voor beren in die landen om zo misbruikt te worden. in de steden vind je verschillende mensen met beren die kunstjes doen voor geld.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 januari 2013 - 17:24

Is inderdaad erg!

De paardenshow in bobejaanland geweest stelde ik me ook vragen bij..
Geweerschoten en die paarden die niet reageren je gaat me niet zeggen dat dat van een zachtaardige training is..

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 26 januari 2013 - 17:29

Ik vind ook dat dit beter over de hele wereld zou verboden worden. Die dieren zo schaamteloos ten toon stellen, ik kan er echt niet bij. Das geen greintje respect hebben voor die arme dieren.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#11 Geplaatst 26 januari 2013 - 17:32

Bekijk berichtYossa, op 26 januari 2013 - 17:24, zei:

Is inderdaad erg!

De paardenshow in bobejaanland geweest stelde ik me ook vragen bij..
Geweerschoten en die paarden die niet reageren je gaat me niet zeggen dat dat van een zachtaardige training is..
Ergens vind ik het voor paarden en honden nog kunnen tot op een bepaald niveau.
Politie honden en paarden zijn ook bomproof, of worden toch getrained om dat te zijn.
Dus dat je een hond een trucje leert en een paard kan ik perfect mee leven.
Maar de omstandigheden naast het podium moeten dan ook wel TOP zijn, en bij deze cirussen is dit denk ik niet het geval.

Een beer, leeuw en tijger is voor mij nog steeds een wild dier dat niet thuishoord in een ring waar ze door een brandende hoepel moeten springen of op een bal moeten gaan staan dansen.
Dat is gewoon puur sadistisch en ziek. Dat mensen hiervoor geld geven gaat er bij mij niet in.
Als mijn kind later vraagt, mag ik naar een cirus dan zal ik zeker zijn dat er geen dier in voorkomt, no way.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 26 januari 2013 - 18:45

Kheb het ook gezien, stond als fotospecial, wel niet bekeken. Ik dacht ook nog bij mezelf van huh, wat is hier nu zo geweldig aan dat er een fotospecial van moet gemaakt worden. Eerder schandalig! In Belgiƫ is dat overigens verboden als ik me niet vergis?

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 26 januari 2013 - 19:41

Super erg...:( zo een dier doet dat alvast niet voor het plezier. Schrik om anders geen eten te krijgen of de zweep of dergelijke. Walgelijk, ik kan niet van zoiets genieten.
Geplaatste afbeelding

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 27 januari 2013 - 09:03

En toch zijn er mensen die naar deze voorstellingen gaan. :misselijk: Zolang er geld mee gemoeid is zullen deze dingen blijven bestaan. Ik mag er niet aan denken wat er met deze arme dieren gebeurt achter de schermen om deze act aan te leren. :onzeker:
Hoeveel harteloze mensen gaan er niet kijken naar een stierengevecht. :misselijk: En ze genieten dan nog hoe een dier wordt afgemaakt.
Vroeger op mijn werk zat er een Spanjaard en een grote liefhebber van stierengevechten. Vechtensklaar heeft die kerel met mij gestaan omdat ik er tegen was.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#15 Geplaatst 27 januari 2013 - 11:02

Bekijk berichtMauricke, op 27 januari 2013 - 09:03, zei:

Hoeveel harteloze mensen gaan er niet kijken naar een stierengevecht. :misselijk: En ze genieten dan nog hoe een dier wordt afgemaakt.
Vroeger op mijn werk zat er een Spanjaard en een grote liefhebber van stierengevechten. Vechtensklaar heeft die kerel met mij gestaan omdat ik er tegen was.

Over dat stierengevecht wil ik wel nog iets toevoegen. Versta me niet verkeerd, ik ben er helemaal tegen en vind dat ze dat moeten afschaffen!! En ik weiger ernaar te kijken. Maar die stieren zijn wilde stieren. Dat betekent dat ze 3 tot 4 jaar in grote kuddes op enorme weilanden leven in een natuurlijke habitat. Dus die hebben echt een goed leven, tot op het moment dat ze gevangen worden voor de arena natuurlijk. Maar ze zien dus misschien een paar uur af en hebben voor de rest een goed leven. In Portugal is dat toch zo bij de stieren van de stierengevechten. In tegenstelling toch tot veel vleeskoeien bij ons. Daarvan leeft de grootste hoop een hele dag vastgebonden met een touw aan de muur met hun kont boven een rooster waardoor de stoelgang en urine moet vallen waarbij ze dus niet eens deftig kunnen liggen en niet echt kunnen bewegen. Om dan vervoerd te worden in te kleine vrachtwagens en in eens slachthuis nu niet echt op de meest diervriendelijke wijze geslacht te worden. Ik vind het dan wel raar dat er zoveel te doen is rond de stieren in stierengevechten, maar er toch weinig mensen iets zeggen over onze koeien en veel mensen elke dag vlees blijven eten al is dat niet eens gezond.