Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery SavannahJungle

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 januari 2013 - 17:38

savannah-header.jpg Welkom bij Cattery SavannahJungle.

Wij, Mark en Heika, zijn echte liefhebbers van het geweldige ras, de Savannah Kat. Wij zijn begonnen met een kleine Cattery in Oostwold (Gem. Oldambt), een dorpje vlakbij Winschoten en de Duitse grens.

Onze Savannah familie bestaat uit de gecastreerde kater Denzell en de open kater Kamahl en de 2 poezen Safari (nieuwe aanwinst) en Catelaya, die zich vrij in huis kunnen bewegen, maar ook in de buitenren.

Wij fokken puur Savannah – Savannah. Als alles mee zit, mogen wij zo nu en dan genieten van een prachtig nestje kittens, die met veel zorg en liefde opgroeien, voor ze naar hun nieuwe baasje gaan.

Naast Denzell, Kamahl, Safari en Catelaya hebben we ook nog 2 Sibannahs Denzy en Daisy, onze Europese poes Quendy en Ebro onze Dobermann.

Wij hechten veel waarde aan de gezondheid van onze dieren, daarom worden ze regelmatig door de dierenarts onderzocht, geënt en getest. Planning is om ca. 2/ 3 maal per jaar een nestje Kittens te krijgen, die in huis opgroeien tussen al onze andere katten en hond. Onze Kittens verlaten na 13 weken het huis en zijn dan twee keer geënt en meermaals ontwormd, en de nieuwe eigenaar krijgt natuurlijk een stamboom mee.

Wij accepteren niet, dat door ons met veel liefde gefokte kittens of katten worden los gelaten, zodat er kattenaids of andere ziektes ontstaan, of dat ze doodgereden of gestolen worden.U dient voor een Savannah kat een binnenren en een buitenren ter beschikking stellen, zodat hij of zij lekker naar buiten kan. Beweging is voor een Savannah belangrijk. Het is een actieve kat die het ook prettig vindt, als ze zich even rustig terug kan trekken.

https://www.savannah-jungle.nl

Bijgevoegde thumbnails

• Cataleya.JPG
  • Denzell3.JPG
  • Kamahl2.JPG
  • 9.jpg

Bewerkt door SavannahJungle, 20 december 2018 - 13:50.

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:05

wat een mooie katten! :loveshower:

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:25

prachtige katjes! :love: :hart:
:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 30 januari 2013 - 09:33

waw hele mooie katten :heart:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 30 januari 2013 - 09:41

Zijn het 2 open katers? 1 poes lijkt me dan wel heel erg weinig?
Knappe website trouwens en erg mooie foto's. Mijn complimenten! :)

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 30 januari 2013 - 09:45

Prachtige katten :love4:

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 30 januari 2013 - 13:06

oh savanah katten :love4:  super mooie poezels

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 30 januari 2013 - 13:07

Mooie mooiekes  :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 30 januari 2013 - 13:09

oh smelt, smelt :heart: :heart:

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#10 Geplaatst 30 januari 2013 - 18:09

Ik heb ze gezien op de show in Brielle, maar om nu te zeggen dat ze groot zijn....weet wel dat ze erger zijn nog dan bengalen met dwars zijn bij de keurmeester..
verder zien ze er wel leuk uit, maar mijn mening is dat dit ras niet hoort te bestaan, niets ten nadele van jou cattery hoor, maar dat is een pure mening, dat heb ik ook bij de bengalen.

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 27 februari 2013 - 23:04

Bedankt allemaal voor de complimenten over onze Savannah katten en onze website.
Sorry voor de late reacties maar ik moet even helemaal inkomen hoe de site werkt. :-)
Graag zou ik antwoord willen geven op de vraag of wij twee open katers hebben en 1 poes. Inmidels is onze tweede poes erbij.
Maar we hebben 1 open kater voor de dekking en dat is Kamahl.
Safari hebben we nu net een dik maand erbij, zij wordt in maart 1 jaar. Catelaya die is in oktober pas 1 jaar.
Denzell was geholpen toen wij hem kochten. Ik wilde heel graag een Savannah kat voor ons zelf, en hadden toen nog helemaal niet het idee om eigen cattery te beginnen. Maar we zijn in die tussen tijd verhuisd, wonen nu met heel veel ruimte om huis heen en zijn totaal verliefd geworden op deze ras.

Het klopt zoals Roos en Minousch aangaf, op de show in Brielle waren geen F1, F2 F3 en F4 katten aanwezig. Bij de F1 en F2 zijn de katten stukken groter. De reden is dat deze op de show nog niet zijn toegelaten .

Wat er op de show aanwezig was, zijn de SBT 6 Savannah katten en die zijn ongeveer net zo groot en soms even groter als een ander ras en huis en tuin kat. Savannah kat kunnen bij vreemden best dwars liggen. Maar voor hun eigen baasje zijn ze geweldig. Ze zijn stapelgek op water en leukste is ze aporteren. Je gooit balletje weg en ze brengen constant bij je terug.
Savannah kat kan je niet vergelijken met bijv; Maincoon, Noorse Boskat, Sybirische Boskat, Ragdoll,  Pers, etc;  Ze houden ervan bij je op schoot te gaan zitten als zij het willen, zijn heel actief, houden van spelen en rennen. Ze zijn best wel actief. Dat was voor ons de reden om Savannah kat te nemen. Net als bij alle katten en honden is het ook bij de Savannah katten heel belangrijk om goed te kijken en informeren waar je de kat koopt.
Hoe meer een fokker aandacht aan de kitten geven hoe makkelijker de kitten wordt.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#12 Geplaatst 28 februari 2013 - 08:20

zijn supermooie katjes :loveshower:

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 06 september 2013 - 12:18

Eindelijk is het zover :cat   Onze Savannah meisje Safari krijgt één der deze dagen haar kitten. :catwalk  Het gaat heel goed met haar en de kleintjes bewegen goed.
We beginnen met aftellen :goofy:

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 06 september 2013 - 13:20

Bekijk berichtRoos* en Minousch, op 30 januari 2013 - 18:09, zei:

maar mijn mening is dat dit ras niet hoort te bestaan, niets ten nadele van jou cattery hoor, maar dat is een pure mening, dat heb ik ook bij de bengalen.
waarom dan wel? (ik ken niets over het ras hoor :))

Stijn_Poezenpaleis:-)
Stijn_Poezenpaleis:-)
  • 10.226 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 06 september 2013 - 15:07

Bekijk berichtSedes, op 06 september 2013 - 13:20, zei:

waarom dan wel? (ik ken niets over het ras hoor :))

omdat het een kruising is met een Serval (dus wilde kat-achtige) vermoed ik