Spring naar inhoud

- - - - -

Cattery SavannahJungle

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#16 Geplaatst 06 september 2013 - 16:28

Ja en ik deel Roos en Minousch haar mening ook wel, al vind ik savannah bengalen één van de mooiste katten.

Maar dit is mijn persoonlijke mening. Ik vind je website en de foto's supermooi en ik vind het wel prachtige katten!!! Veel succes met de kleintjes :)

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#17 Geplaatst 06 september 2013 - 18:34

Ik vind het slecht dat er wilde dieren gebruikt worden om een mode kat te maken omdat wij het zo nodig willen...
de moeders gaan vaak dood omdat de kittens te groot zijn, dat wil je toch niet fokken dan..

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 07 november 2013 - 07:55

Het klopt de Savannah heeft als voorouders de Serval en ander kat, Dit was of Bengaal of ander raskat.
Jammer is dat er vaak vooroordelen zijn.
Want de karakter van deze katten is echt geweldig.
Als je een Savannah bij goeie erkende Cattery weghaalt, wat ook vaak bij alle katten zo is, dan heb je echt een hele leuke, sociale en lieve kat.
Net als bij alle rassen. Opvoeden begint al bij de geboorte van de kitten.
Vaak denkt men dat deze katten wild zijn of je nu F1 of F6 SBT neemt. Dit is dus niet zo.
Het is geweldig kat voor kinderen mede omdat deze katten er van houden om te wandelen aan tuigje.
Savannah is gek op water, ze houden van apporteren, zijn heel nieuwsgierig aangelegd, lekker actief (voor iemand die huis vol heeft staan met beeldjes dan raden we geen Savannah aan :-) ) en onze ervaring is, ze zijn echt je maatje.
Er is één nadeel met Savannah, deze ras is verslavend want elke dag is anders met ze, want ze zijn niet dom aangelegd en vinden het geweldig om je lekker uit te dagen om te spelen.
Naast de Bengaal en de Savannah zijn er meer rassen die voort komen uit wilde kat. Maar de kat is ontstaan door de wilde kat en daarnaast hebben je rassen die ontstaan zijn door verschillende rassen één te maken.
Mijn mening is dat Savannah echt wel thuis hoort onder de raskatten.
Niet omdat wij zelf Cattery hebben maar puur hoe ze zijn. :catwalk

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 07 november 2013 - 08:07

Antwoord op reactie van Roos

Dat moeder poes dood gaat omdat kittens te groot zijn.Dit klopt totaal niet, dat is echt een fabel.

Mocht dit al keer zijn gebeurd, dan zat er kitten in die goed gegroeid is maar dit kan bij alle katten en dieren gebeuren.
Want als dat echt zo was dan zouden er met mij meer fokkers zijn die geen Savannah willen fokken.
Elke keer verheug je op de kleintjes die komen, het is elke keer weer geweldig belevenis.
Als je dan van te voren al weet dat de moeder dood gaat of de kittens zijn dood.

Nee sorry dit is echt niet op te brengen.
Het is echt een fabel over raskat die men niet kent of waar men zich niet in verdiept heeft.

Bewerkt door SavannahJungle, 07 november 2013 - 08:13.

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#20 Geplaatst 07 november 2013 - 09:02

Ik vind het gewoon triest dat er een wilde kat uit de jungle geplukt word om een huiskat te maken alleen omdat de mens het wíl..
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#21 Geplaatst 07 november 2013 - 09:23

O.a. daarom wordt dit ras bij de meeste kattenverenigingen niet geaccepteerd.
Henny

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 07 november 2013 - 09:57

Bekijk berichtRoos* en Minousch, op 07 november 2013 - 09:02, zei:

Ik vind het gewoon triest dat er een wilde kat uit de jungle geplukt word om een huiskat te maken alleen omdat de mens het wíl..

Dit is ook allang niet meer zo, dat was jaren terug toen ze net zijn begonnen met ontwikkelen van de Savannah kat.
Nu zijn er cattery's die zelf Serval fokken.

Bekijk berichthenny, op 07 november 2013 - 09:23, zei:

O.a. daarom wordt dit ras bij de meeste kattenverenigingen niet geaccepteerd.

Dit is puur omdat Savannah kat eigenlijk nog nieuw ras is, weinig ervaring hebben de keurmeesters, ze weten weinig over de ras wat gewoon heel jammer is. Tevens zijn er al meer verenigingen die ze accepteert vanaf F4

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#23 Geplaatst 07 november 2013 - 10:17

Een serval is een wilde kat die niet gefokt hoort te worden voor plezier van de mens
Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#24 Geplaatst 07 november 2013 - 10:19

Zo is dat !!
Henny

SavannahJungle
SavannahJungle
  • 23 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 07 november 2013 - 17:09

Mag ik vragen staan jullie ook zo negatief over bijv; Ragdoll, de Pers of andere raskatten????
Hoe deze rassen ontstaan zijn en dat je ziet dat er veel rassen zijn waarvan de kat haast geen adem kan halen  omdat ze zeer platte neus hebben en ingedeukte schedeltjes? Wat allemaal toegestaan is op shows.
Elke ras is uniek.

Serval is allang geen wilde kat meer deze komen niet uit Afrika maar worden net als andere rassen gewoon gefokt.
Neem nu bijv; Ragdoll hoe die  vroeger ontstaan is. dat is toch geweldig te zien wat voor mooi ras het is geworden en dat er geweldig karakter inzit.
Of de Boskatten waar komen die oorspronkelijk vandaan.

Ik begrijp dus niet waarom een Savannah / Serval niet gefokt mag worden voor de plezier van de mens, alle katten en honden zijn toch voor ons plezier.

Maar hebben  jullie ooit echte Savannah gezien en meegemaakt?

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#26 Geplaatst 07 november 2013 - 18:43

omdat een serval een wilde kat is, die niet thuis hoort in de achtertuin... en niet gekruisd hoort te worden met een huiskat. en de Ragdoll is gewoon ontstaan door wat kruizingen, maar daar is geen wilde kat ingefokt.

Ik heb Savannahs op shows gezien, mogen ze geloof ik pas met f5 of zo.... maar dat waren erg kleine katjes....niets groots meer aan en ook niet apart.
en ik ben ook geen fan van perzen.

Geplaatste afbeelding