Spring naar inhoud

- - - - -

wat bedoelt de poes?

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Lea
Lea
  • 133 berichten

#1 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:40

Een van onze katten kan soms vrij langdradig zitten janken. In het begin dachten we dat ze pijn had, tot we door hadden dat ze telkens komt aanlopen met een 'prooi' in haar bek: liefst een bol kousen of anders een van haar zachte speelgoedjes. Ze doet dit tot ze bij ons is of op haar dekentje toekomt om dan een beetje op haar vangst te zitten kauwen.

Kent iemand dit? Ik kan niet goed inschatten waarom ze dit precies doet. Het lijkt wel een tijger die trots is op zijn prooi :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:43

Ik het miauwen of wat miauw/gegrom?

prittje
prittje
  • 4.655 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:43

Poema doet dit ook met haar speeltjes
meestal komt ze die voor mijn voeten leggen en moet ik die daarna terug wegsmijten
geen idee waarom ze dit doen :)

:hart:Het geluk ligt in een klein mandje :hart:
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 28 januari 2013 - 20:46

Tijger komt ons wel eens miauwend halen om naar een (echt) prooi te komen zien. En eens bij dat prooi, legt hij zijn poot erop en kijkt hij fier :-).
Maar da's niet lang miauwen.

Lea
Lea
  • 133 berichten

#5 Geplaatst 28 januari 2013 - 21:01

het is eerder lang miauwen, niet grollen. een soort aankondiging precies, op een andere manier dan haar andere miauws.. ik zal het eens proberen filmen

Bewerkt door Lea, 28 januari 2013 - 21:01.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 januari 2013 - 21:04

Balou doet dit precies hetzelfde. Ze miauwt net zolang totdat ik gezien heb wat ze gevangen heeft. Blijkbaar is ze zo trost op haar vangst, dat ze het wilt laten horen. Overigens ben ik wel blij dat ze van te voren aankondigt dat ze iets gevangen heeft, als ik op bed lig kan ik daar rekening mee houden....ze springt gelukkig niet op bed ermee, maar toch!!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 28 januari 2013 - 21:26

Gewoon aandacht vragen. Hij wil gewoon laten zien wat zijn prooi is die hij mee heeft voor jullie.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:17

Lexa doet dit ook altijd. Dat lange miauwen terwijl ze met iets in haar bek komt aangelopen. Sowieso dat ze het doet van zodra ik het licht uitdoe in mijn slaapkamer om te gaan slapen. 's Morgens vind ik dan altijd 'kado'tjes' op mijn bed of op weg naar mijn bed. Maar ik vind even goed al haar 'prooien' (sjaals, doekjes, haar speelgoedjes, mijn zonnebril, mijn Ipod-hoesje,...) op haar plekjes over heel het appartement als ik terugkom van mijn werk of als ik zelfs nog maar even ben weggeweest.

Mij is altijd verteld geweest dat het normaal gedrag is en je het als een compliment moet beschouwen als ze het tot bij jou brengen. Dus als ze dat doet, bedank ik haar uitvoerig. :)

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 29 januari 2013 - 06:58

Jachtinstinct.Het is haar prooi.In de natuur doen ze dat ook.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Lea
Lea
  • 133 berichten

#10 Geplaatst 29 januari 2013 - 08:01

Bekijk berichtDorothea, op 28 januari 2013 - 22:17, zei:

Dus als ze dat doet, bedank ik haar uitvoerig. :)

ja, moesten ze dat eens meer doen als we in de zetel zitten en niets 's nachts, dan zou ik dat ook kunnen doen :)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 29 januari 2013 - 08:20

Ik denk ook dat het is omdat ze trots is en jullie wil laten zien wat ze gevangen heeft :)
banner