Spring naar inhoud

- - - - -

Dilemma !?!

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 januari 2013 - 21:58

Zoals de meeste weten komt Gin eind februari half maart bij mij wonen.
Nu ben ik echter aan het twijfelen om een tweede te nemen omdat ik niet wil dat hij zich verveeld.
Maar ik zit met de ruimte, ik heb een kot (met twee ruime kamers) maar denk helaas dat dit niet genoeg gaat zijn.. Ik ga dit weekend naar die andere knappe bink kijken..

Ik krijg stamboom mee en alle testen alsook een kopie van de ouders..
Ik weet me echt geen raad. Heb een paar foto's gemaild gekregen en het ziet er mij een schatje uit!

Advies is altijd welkom!

Bijgevoegde thumbnails

• 002.JPG
  • 017.JPG

Liefdevolle pootjes van Gin*, Latté en Lou

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:00

Als je het financieel aankan (niet enkel de aankoopprijs maar ook de verzorging voor de komende 15 jaar of langer) dan zou ik zeker niet twijfelen.
Ze gaan zoveel aan elkaar hebben, ook al ben je veel thuis. Ook voor jou gaat het dubbel genieten zijn. ;)

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#3 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:01

Sphynxjes zitten liefst/best met 2.
Iza zou soms in Fay kunnen kruipen die zijn echt 4 pootjes  op 1 buik.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:03

Ja, maar wat met de ruimte ?
Daar maak ik me het meeste zorgen over.. Financieel allemaal geen probleem, maar het is de ruimte !!
Zijn twee kamers voldoende ? Wil niet dat ze iets te kort komen natuurlijk..

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#5 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:07

Goh, ja hoe groot zijn die ruimtes?
Iza is een luie sphynx die soms eens het zot krijgt. Hier zit Iza en Fay ook enkel in de living aangezien ze niet bij de rest kunnen.
Dus als ze genoeg bezigheden hebben (speeltjes, krabpaal, ...) denk ik wel dat het zou lukken.

En alss je op kot zit, ben je dus student neem ik aan.
Dan zou ik echt wel 2 sphynxjes nemen. Want je kan ze natuurlijk niet meenemen naar de les en tijdens 'den blok' heb je dan ook wat meer 'rust'.

Bewerkt door Shadow, 28 januari 2013 - 22:07.

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:12

Redelijk groot, met een deur tussenin..
Ja student.. Ja aan spulletjes en liefde gaan ze niets te kort komen! :-)
Ik wil gewoon op zeker spelen, dat ze bij mij gelukkig worden..

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#7 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:14

Gezien ze met 2 zijn gaan ze vooral met elkaar spelen dus volgens mij maakt die ruimte voor 1 of 2 katjes echt geen verschil hoor. Je maakt je katje veel gelukkiger met een vriendje, dat is toch het allerbelangrijkste ;)

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:21

Ja dat wel. Alvast bedankt voor de tips. Zal iets laten weten als ik mijn besluit heb gemaakt.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:26

Wat ruimte betreft zit je snel goed hoor. Wij mensen denken 2d (m2) maar katten denken 3d (m3)

als ze op meubels mogen, als je een krabpaal neerzet, eventueel plankjes ophangt, dan creeer je al snel meer 'ruimte' voor je katjes ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kimporters
Kimporters
  • 465 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 28 januari 2013 - 22:27

Is zo moeilijk hé.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#11 Geplaatst 29 januari 2013 - 00:17

2 Is altijd beter dan alleen. Zolang ze ook in de hoogte kunnen gaan is er geen probleem. Krabpaal, plankjes aan de muur, kasten...

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 januari 2013 - 10:03

Je gaat ook ooit eens beginnen te werken en veel meer van huis zijn dan nu het geval is. Dus dan misschien liever nu al een kameraadje dan later. Wij hebben 3 katten op een appartement en dat is geen enkel probleem. 't Is wat wikken en wegen hé. Ze zijn in elk geval supermooi :love:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 30 januari 2013 - 10:09

Ik ken nog mensen met een kat op kot, hun kot bestaat ook maar uit 2 a 3 kamertjes en die kat doet het prima. Zoals anderen al zeiden, voorzie gewoon veel plaats waar ze ook in de hoogte kunnen. Een kat ziet zijn ruimte als meer dan gewoon de oppervlakte van je vloer. Zolang ze elk ook apart kunnen kruipen, wat kan want je hebt 2 kamers en ze kunnen hun pootjes eens strekken lijkt me dat in orde. :)

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 30 januari 2013 - 13:26

Ik denk ook dat het leuker zou zijn met zijn tweetjes voor de poezels. En inderdaad als ze nog de hoogte in kunnen waarom niet. Pas op ik zie wel een kleine verslaving in de toekomst. ;)

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 30 januari 2013 - 17:54

Niet twijfelen, maar doen!! Wij wonen op een appartement en het is hier ook niet supergroot. Als we thuis zijn is de 'loopruimte' voor de katten ook beperkt tot de living, keuken en slaapkamer van mijn zoontje. Dus echt superveel plaats hebben we ook niet.
We hebben eerst een paar maanden 1 sphynx gehad en die was echt superwild. Sprintte door heel het appartement, sprong overal op, was constant aan het miauwen,... Ik ben toen ook beginnen twijfelen of hij hier wel gelukkig was... Dan ben ik beginnen kijken voor een vriendje. Een maand later is onze meisje er dan bijgekomen. Sindsdien is hij veel rustiger geworden en miauwt niet meer zo veel. Hij amuseert zich enorm met het constant achtervolgen van ons meisje of door te 'spelen' (lees: bijten) met/in haar.
Dus als er een vriendje is om mee te spelen, denk ik dat de ruimte niet zoveel uitmaakt.