Spring naar inhoud

- - - - -

Gegevens Visakaart Zooplus

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 29 januari 2013 - 07:54

Gisteren wou ik bestellen bij Zooplus, zoals altijd met de Visa kaart. Normaal moet ik enkel die code geven, de rest van de gegevens hebben ze en de kaart is nog lang niet vervallen. Toch krijg ik een pop-up waarin gevraagd wordt om alle gegevens in te tikken: kaartnummer, naam houder, vervaldatum, code. Ik vertrouwde dit niet en heb de bestelling laten annuleren. Zijn er nog mensen hier die hetzelfde voorgehad hebben?
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 29 januari 2013 - 08:01

Bij mij staan meestal ook de gegevens al ingevuld als ik betaal met de mastercard, maar ik heb de laatste tijd niet meer besteld via mastercard dus ik weet niet of het misschien veranderd is... Als je zo iets verdacht tegen komt, kan je ook best altijd kijken naar de internetlink, of deze er verdacht uit ziet ofzo, ik denk dat zo'n betaling ook altijd via een "https" moet gaan zodat de gegevens veilig verstuurd worden...

Zo had je bijvoorbeeld overlaatst een actie via facebook van colruyt om zogezegd 1000 euro ofzo te krijgen, maar die link ging naar colruyt.us, dus dan weet je meteen dat er iets niet klopt, want als colruyt zoiets zou doen, zou je sowieso doorgestuurd worden naar colruyt.be... Dus ik weet niet of je daar toevallig op gelet hebt en of je iets gek hebt gezien aan de link?

banner

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 29 januari 2013 - 08:24

Nee, daar heb ik niet op gelet. :blont:     Ik wacht nu even het antwoord van Zooplus af, ben echt paranoïde op dat vlak :oops:
Geplaatste afbeelding

Jo'ke
Jo'ke
  • 3.488 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 29 januari 2013 - 09:16

Ik vind dat geen paranoïde hoor! Dat noem ik op safe spelen er zijn al genoeg van zo'n praktijken geweten ;)

Ik heb steeds bang om iets via internet te kopen, zelfs om een kaartje bij Bpost.be te bestellen :lachen:

Hopelijk was het niets en kan je op je gemak verder uw fortuin uitgeven aan de Fluffers :miauw: :dancer:
| Yesterday Is History Today Is A Gift Tomorrow Is Mystery |

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#5 Geplaatst 29 januari 2013 - 09:51

Wij betaalden in het begin ook via visa (alé, mijn vriend, want ik heb geen visa), maar gezien die gegevens blijkbaar automatisch door hen worden opgeslagen en mijn vriend die niet kon verwijderen heeft hij contact opgenomen met hen, en we betalen nu gewoon via overschrijving.
Men kan niet voorzichtig genoeg zijn, dus wachten we liever enkele dagen langer op onze bestelling. ;)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 29 januari 2013 - 09:56

Wij betalen ook met visa via Zooplus.
Hier nog geen pop-up gezien.

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 29 januari 2013 - 12:42

Ik had van de week ook een heel ander beeld,inderdaad bij het afrekenen kwam daar een afbeelding van een visa kaart met mijn naam er op en ik moest ook een code ingeven,maar ook ik vertrouwde dat niet.Ik heb dat weggeklikt en tot mijn verbazing kreeg ik een mail van zooplus :hartelijk dank voor u bestelling en paar min nadien 2de mail met ander bestel nr ook hartelijk bedankt voor u bestelling.Ik heb direct naar klantendienst gemailt  dat het niet kon !! Dat was 2 keer dezelfde bestelling alleen met ander bestelnr!
ze hebben terug gemaild dat ze mijn visakaart niet gingen belasten met de 2 de bestelling.Ik vertrouw dit ook niet dat was een bestelling van 175 eur  :o
Ik heb ondertussen mijn bestelling ontvangen en alles is correct afgehandeld !Maar 1 bestelling betaald . oef zweet zweet  :)

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 29 januari 2013 - 14:03

CVR, op 29 januari 2013 - 12:42, zei:

Ik had van de week ook een heel ander beeld,inderdaad bij het afrekenen kwam daar een afbeelding van een visa kaart met mijn naam er op en ik moest ook een code ingeven,maar ook ik vertrouwde dat niet.Ik heb dat weggeklikt en tot mijn verbazing kreeg ik een mail van zooplus :hartelijk dank voor u bestelling en paar min nadien 2de mail met ander bestel nr ook hartelijk bedankt voor u bestelling.Ik heb direct naar klantendienst gemailt  dat het niet kon !! Dat was 2 keer dezelfde bestelling alleen met ander bestelnr!
ze hebben terug gemaild dat ze mijn visakaart niet gingen belasten met de 2 de bestelling.Ik vertrouw dit ook niet dat was een bestelling van 175 eur  :o
Ik heb ondertussen mijn bestelling ontvangen en alles is correct afgehandeld !Maar 1 bestelling betaald . oef zweet zweet  :)

En jij hebt die 3-cijfer code niet ingebracht in dat kadertje? Bizar dat ze dan je Visa kunnen belasten of ben ik nu helemaal gek aan het worden? Ik kreeg in ieder geval dus ook toen ik dat kadertje weg klikte, een orderbevestiging. En de 2de keer ook. Zit nu nog te wachten op antwoord op mijn mail, ik hou jullie op de hoogte, maar kijk toch maar even uit.

Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 29 januari 2013 - 19:44

snoopy, op 29 januari 2013 - 14:03, zei:

En jij hebt die 3-cijfer code niet ingebracht in dat kadertje? Bizar dat ze dan je Visa kunnen belasten of ben ik nu helemaal gek aan het worden? Ik kreeg in ieder geval dus ook toen ik dat kadertje weg klikte, een orderbevestiging. En de 2de keer ook. Zit nu nog te wachten op antwoord op mijn mail, ik hou jullie op de hoogte, maar kijk toch maar even uit.
Inderdaad ik had mijn code niet ingegeven  ik vind dit ook raar ,ze hadden op zijn minst een mail kunnen versturen dat er veranderingen gingen komen,maar toch niet logisch dat zonder code te geven die bestelling is doorgegaan he??

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 31 januari 2013 - 13:03

Heb vandaag per mail antwoord gekregen: het is inderdaad zo dat ze hun manier van werken veranderd hebben en dat je dus telkens je een bestelling doet en wil betalen met Visa, alle gegevens gaat moeten intikken in het kadertje dat op het einde verschijnt.
Nu zijn we tenminste zeker dat het inderdaad van Zooplus uitgaat hé ;)

Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.898 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 31 januari 2013 - 13:06

Gisteren deed ik ook een bestelling en moest ook opnieuw alle gegevens ingeven, maar 'k heb aangeklikt dat ze mijn visa-gegevens niet moeten "onthouden". Liever telkens opnieuw het hele nummer en alles ingeven, dat vind ik veel veiliger.
Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 31 januari 2013 - 15:01

Ik denk idd dat ze het voor de veiligheid aangepast hebben. Mij lijkt het op die manier heel wat veiliger dan het oude systeem
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!