Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeveelheid voeding

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 29 januari 2013 - 22:28

Ik zou graag mijn katten afgewogen voeding geven aangezien Bas en Lies de zware kant uitgaan.
Maar ik heb geen idee hoeveel ik hen moet geven dan.
Ik wil natvoeding en droge voeding combineren.
Momenteel geef ik Hill's van de DA (extra grote brokken) en dit gemend met RC.
Als natvoeding krijgen ze Cosma en Animonda Carny.  't Zijn potjes van 200 gram dus dat krijgen ze sowieso één keer per dag voor hen drie.
Maar wat dus met de droge voeding ?
Naar de toekomst toe ga ik trouwens overschakelen naar Sanabelle Grande.
Alvast bedankt ! :)
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 29 januari 2013 - 22:32

Heb ook geen idee ivm de hoeveelheid van de voeding die je momenteel geeft...maar aangezien Mauro ook aan de zware kan was (woog bijna 7 kg) heeft mijn DA de Hill's r/d aangeraden...intussen is Mauro een heel stukje vermagerd en ook onze kleine Naomi eet mee van deze voeding en zit perfect op gewicht !! :loveshower:

Kan je niet helpen met jou vraagje...maar ik ben alvast heel tevreden over deze voeding als het aankomt op gewichtsverlies !! En ze eten het heel graag :) ;)
Geplaatste afbeelding

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 29 januari 2013 - 23:11

Staat dat niet op de verpakking dan? Soms staat erbij hoeveel ze moeten krijgen indien ze te zwaar wegen. Toen Taco op dieet was kreeg hij dieetvoeding van Prins (hij woog rond de 6kilo), ik mocht he toen iets van 55 gram geven...vond dit wel best weinig, maar hij at het niet op...aangezien hij het niet zo lekker vond haha.
Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 30 januari 2013 - 19:03

Hmmm... niet lachen maar ik heb de verpakkingen van de voeding niet meer en alles (14 kg) zit al in een grote emmer.
Ik ben wat aan het googlen geslagen en kwam volgende tegen :

Gewicht volgroeide kat - Aanbevolen Dagelijkse hoeveelheid
  • 3kg --- ADH:+/- 50gr
  • 4kg --- ADH:+/ 65gr
  • 5Kg --- ADH:+/ 85gr
  • 6Kg --- ADH:+/ 100gr

Minneke weegt ongeveer 2,5 kg, Bas 5 kg en Lies 6 kg.  Dus zouden ze samen ongeveer 230 gr moeten krijgen.  Ik geef hen tesamen sowieso 200 gr natvoeding per dag.
Moet ik ze dan nog maar zo weinig bijgeven van korrels ? :catscratchhead   Dan lijken ze me stevig op hun honger te blijven zitten, niet ?

Bekijk berichtMauro, op 29 januari 2013 - 22:32, zei:

Heb ook geen idee ivm de hoeveelheid van de voeding die je momenteel geeft...maar aangezien Mauro ook aan de zware kan was (woog bijna 7 kg) heeft mijn DA de Hill's r/d aangeraden...intussen is Mauro een heel stukje vermagerd en ook onze kleine Naomi eet mee van deze voeding en zit perfect op gewicht !! :loveshower:

Kan je niet helpen met jou vraagje...maar ik ben alvast heel tevreden over deze voeding als het aankomt op gewichtsverlies !! En ze eten het heel graag :) ;)

Lies heeft een voedingsallergie en Bas heeft grote brokken nodig om tandsteen tegen te gaan dus ik moet een beetje uitkijken wat ik hen voorschotel...
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 30 januari 2013 - 19:09

Bekijk berichtMarjananas, op 30 januari 2013 - 19:03, zei:

Hmmm... niet lachen maar ik heb de verpakkingen van de voeding niet meer en alles (14 kg) zit al in een grote emmer.
Ik ben wat aan het googlen geslagen en kwam volgende tegen :

Gewicht volgroeide kat - Aanbevolen Dagelijkse hoeveelheid
  • 3kg --- ADH:+/- 50gr
  • 4kg --- ADH:+/ 65gr
  • 5Kg --- ADH:+/ 85gr
  • 6Kg --- ADH:+/ 100gr

Minneke weegt ongeveer 2,5 kg, Bas 5 kg en Lies 6 kg.  Dus zouden ze samen ongeveer 230 gr moeten krijgen.  Ik geef hen tesamen sowieso 200 gr natvoeding per dag.
Moet ik ze dan nog maar zo weinig bijgeven van korrels ? :catscratchhead   Dan lijken ze me stevig op hun honger te blijven zitten, niet ?

Ik vind dat eigenlijk niet echt weinig hoor! Vind 100 gram voor een kat van 6 kilo ook best wel veel....lijkt me meer dan genoeg. Zeker als ze dan ook nog met zn 3e 200 gram natvoer per dag krijgen. Hier eigenlijk geen idee hoeveel brokjes ze eten, maar meer dan 150 gram per dag zal het zeker niet zijn. En ze krijgen vaak een half zakje natvoer per dag, dus 50 gram.
(hoewel de afgelopen dagen hebben ze wel heel veel eten gehad hoor, maja Taco was/is ziek...en hij eet nu ook wel meer brokjes doordat hij aan de prednison zit)
Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 30 januari 2013 - 19:29

Bekijk berichtchanatas, op 30 januari 2013 - 19:09, zei:

Ik vind dat eigenlijk niet echt weinig hoor! Vind 100 gram voor een kat van 6 kilo ook best wel veel....lijkt me meer dan genoeg. Zeker als ze dan ook nog met zn 3e 200 gram natvoer per dag krijgen. Hier eigenlijk geen idee hoeveel brokjes ze eten, maar meer dan 150 gram per dag zal het zeker niet zijn. En ze krijgen vaak een half zakje natvoer per dag, dus 50 gram.
(hoewel de afgelopen dagen hebben ze wel heel veel eten gehad hoor, maja Taco was/is ziek...en hij eet nu ook wel meer brokjes doordat hij aan de prednison zit)

Oei, ik heb me verkeerd uitgedrukt denk ik.
Ik zou ze dan 200 gr natvoeding geven en daarboven op slechts 30 gr korrels dan.  Zo komen ze aan 230 gr per dag voor hun gedrie.
Maar dan lijkt de verhouding tussen droge en natte voeding mij weer te veel uit evenwicht... :s

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 30 januari 2013 - 19:46

Bekijk berichtMarjananas, op 30 januari 2013 - 19:29, zei:

Oei, ik heb me verkeerd uitgedrukt denk ik.
Ik zou ze dan 200 gr natvoeding geven en daarboven op slechts 30 gr korrels dan.  Zo komen ze aan 230 gr per dag voor hun gedrie.
Maar dan lijkt de verhouding tussen droge en natte voeding mij weer te veel uit evenwicht... :s

Ohh zo bedoel je. Ja de verhouding brokjes en natvoer lijkt me niet zo goed dan inderdaad. Maar natvoer bestaat toch voor een grootdeel eigenlijk uit water? Ik zou dat niet echt heel erg meerekenen hoor...Las op internet dat een kat ongeveer 60 gram brokjes per dag nodig heeft (ergens anders las ik 10 gram per kilo lichaamsgewicht). Uiteraard verschilt het per kat. Maar 2 katten moeten dus een beetje afvallen...hoe wil je dat precies doen, alle 3 de katten steeds op bepaalde tijdstippen een bakje brokjes geven en dan weer weghalen? Minneke is niet te zwaar, dus in princiepe hoef je voor haar niet af te wegen...Die andere 2 ja zou zeggen geef ze eerst tussen de 50/60 gram per dag, dan kun je ook schatten hoeveel ze eten (misschien eten ze wel niet alles op)...lijkt het je echt te weinig, omdat ze het beide opeten kun je altijd iets meer geven.
Geplaatste afbeelding