Spring naar inhoud

- - - - -

welke broodsnijmachine?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 30 januari 2013 - 19:38

'k Maak zelf brood met een broodbakmachine. Mijn brood is heel hoog en dus moeilijk om een goed te snijden. We hebben een snijmachine maar die is met een glad mes en het zou een gekarteld mes moeten zijn. Het brood dak ik nu snijd valt daardoor in stukken uiteen. Moet ook een stevige rug zijn waar je je brood tegen duwt zodat alle sneden gelijk zijn en ook als je kaas of rauwe hesp snijdt ik meestal ferm moet duwen en de sneden dikker worden. Wie heeft weet van een goede machine, best met een mes van diameter 19cm ?

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#2 Geplaatst 30 januari 2013 - 19:52

Misschien niet direct een antwoord op je vraag...?

Ik bak ook mijn brood in de broodmachine.
Vroeger had ik een snijmachine en nu niet meer...
Ik snij nu zelf met een goed broodmes of heel soms eens met zo een electrisch vleesmes.
De reden waarom ik mijn snijmachine weg gedaan heb is omdat het zoveel plaats inneemt op het aanrecht.
Mijn broodkorst is altijd heel krokant en met die snijmachine vlogen de kruimels in het rond.
Door het brood zelf te snijden zijn niet alle sneetjes gelijk, maar dat vind ik niet zo erg.
Het is ook een gewoonte, na een tijdje snij je al vlot mooie sneetjes.
Mijn vroegere snijmachine gebruikte ik enkel voor brood, nooit voor kaas of vlees.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 30 januari 2013 - 20:15

Heb je al gekeken of je geen aparte messen kan kopen voor je broodmachine.
Bij sommige merken kan dit dus, bv mes voor brood en eentje voor vlees.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 30 januari 2013 - 20:48

Ik heb een Nova en dit is een gekarteld mes.. maar ja weet niet of deze nog is te verkrijgen is ook alweer jaren oud.. denk kwam van de makro... ik snij er alvast men brood mee zonder problemen..

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 30 januari 2013 - 21:54

Graef is een heeeeel goed merk, gaat jarenlang mee maar is niet erg goedkoop. Ik heb er eentje van de Lidl, spotgoedkoop maar best goed. Af en toe zit daar wel een koopje tussen maar ik heb 2x een snijmachine terug gebracht naar de Lidl omdat het dikke rommel was. Als je dat binnen de X-dagen doet, dan krijg je je geld terug. Een paar jaar geleden was er dan eindelijk eentje dat goed was, maar dit model is nadien nooit meer in de aanbieding geweest.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 31 januari 2013 - 14:17

Ik zou ook eerst eens kijken of je voorje huidige machine niet gewoon een gekarteld mes kan aanschaffen ?
Verder kan ik je geen raad geven, want ik snij mijn brood ook gewoon met de hand met een goed broodmes.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 31 januari 2013 - 16:22

Tegelijk met mijn broodmachine schafte ik me ook een snijmachine aan, een Bosch.
Héél tevreden van!