Spring naar inhoud

- - - - -

Portugal

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 februari 2013 - 13:01

Hallo,

Ik heb een luxe probleempje, waaronder hopelijk enkele me van jullie kunnen mee helpen.
Mijn man en ik zijn zot van Frankrijk en onze reizen gaan meestal uit naar daar.
Maar ik wil eens iets anders ... namelijk Portugal.
Zijn hier KS-ers die er al geweest zijn en zo ja wat zijn jullie ervaringen?
Welke dorpjes zijn mooi pittoresk, en kun je er gezellig wat eten of een terrasje doen?
Wat vinden jullie van het eten prijs/kwaliteit?
Waar is er rust en de natuur prachtig maar ook weer niet geheel afgelegen :-)
Zien jullie veel dieren ( poezen ) die het moeilijk hebben zoals in Spanje?
Meestal gaan we met een klein caravan-neke, maar omdat Portugal toch een eindje verder is zouden we met de tent gaan.
Onze 2 honden gaan ook mee, daarom hebben we de voorkeur aan een kleine camping of een à la ferme.

Maak ik het moeilijk  :x  ??

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 februari 2013 - 13:27

Lijkt me een prachtig land, ik ben er nog nooit geweest. Veel voorpret gewenst alvast! :)

Misschien weet je het al wel, maar toch voor de zekerheid: als je je honden meeneemt naar Portugal zijn er wel bepaalde dingen waar je op moet letten. Vooral bescherming tegen rabiës en bescherming tegen teken, zandvliegjes en hartworm. De Scaliborband en Milbemax ontworming zijn dan wel belangrijk om te gebruiken.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Sanqu
Sanqu
  • 209 berichten

#3 Geplaatst 02 februari 2013 - 13:40

Ben er ook nog niet geweest.  Vorig jaar Turkije en het jaar daarvoor met de tent naar Kroatië.  Fantastisch mooi land!!  Zon, zee, bergen, groen...  hele mooie pitoreske dorpjes... zeker ook de moeite waard.

nouchka1990
nouchka1990
  • 711 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 februari 2013 - 14:17

wij zelf verhuren ons huisje in curaçao, kun je wel niet met je caravan heen maar de honden kunnen/mogen wel mee :)
het is daar altijd heeel erg warm!
meer info en foto's op onze website www.villanoukasa.be

Bewerkt door nouchka1990, 02 februari 2013 - 14:18.

groetjes Nouchka, Streepje, Minoe, Zorro, fluffy, en alle opvangertjes :)

Marlies86
Marlies86
  • 301 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 02 februari 2013 - 17:01

Ik ben al eens in Lissabon gezien, was wel de moeite. Vond het wel wat een vuile stad maar dat zegt natuurlijk niks over het land. Na Lissabon gezien te hebben staat Portugal ook op mijn verlanglijstje. Het lijkt mij alleszins wel een mooi land om op vakantie te gaan.

lientj
lientj
  • 1.154 berichten

#6 Geplaatst 02 februari 2013 - 19:07

hoh ik ben er al eens geweest, maar al zeker 8 jaar geleden, was ook speciaal voor lessen dressuur te volgen, maar tijdens de middag hebben we toch wat dingen gaan bezoeken, ik vind het er tof, en wil zeker eens terug gaan :p
kwa eten was het niet echt iets voor mij, gelukkig deden ze hun best om zo belgish mogelijk te koken :p (mag echt zeer weinig) maar de andere mensen boften zeer met het eten :p kwa prijs weet ik het niet dat was voor mijn ouders :p maar we hebben wat gewinkeld in een stadje, en de kleren die hier heel veel geld kosten, kosten daar veel minder terwijl het wel echte merken waren. (nuja is ook al lang geleden dus weet niet of het nu nog zo is)

spirou2007
spirou2007
  • 4.009 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 02 februari 2013 - 22:29

Bekijk berichtManoe, op 02 februari 2013 - 13:01, zei:

Hallo,

Ik heb een luxe probleempje, waaronder hopelijk enkele me van jullie kunnen mee helpen.
Mijn man en ik zijn zot van Frankrijk en onze reizen gaan meestal uit naar daar.
Maar ik wil eens iets anders ... namelijk Portugal.
Zijn hier KS-ers die er al geweest zijn en zo ja wat zijn jullie ervaringen?
Welke dorpjes zijn mooi pittoresk, en kun je er gezellig wat eten of een terrasje doen?
Wat vinden jullie van het eten prijs/kwaliteit?
Waar is er rust en de natuur prachtig maar ook weer niet geheel afgelegen :-)
Zien jullie veel dieren ( poezen ) die het moeilijk hebben zoals in Spanje?
Meestal gaan we met een klein caravan-neke, maar omdat Portugal toch een eindje verder is zouden we met de tent gaan.
Onze 2 honden gaan ook mee, daarom hebben we de voorkeur aan een kleine camping of een à la ferme.

Maak ik het moeilijk  :x  ??

Neen hoor, is een goeie keuze :)

Wij zijn zot van Portugal en gaan elk jaar naar de Algarve, super regio en het weer valt ook in de winter mee, gezien achter de bergketens,
zal u voor het overige een pbke sturen :)

Bewerkt door spirou2007, 02 februari 2013 - 22:46.

:) :)

azrael
azrael
  • 445 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 03 februari 2013 - 17:03

Dikke 3 jaar geleden rondreis gemaakt door de Algarve. Zeker eens de moeite. Onze uitvalsbasis was het Riu Palace in Olhos d'Agua. Een aanrader, maar als je huisideren wil meenemen, is het jammer genoeg geen optie. We hebben een rondreis gemaakt van meer dan 5000 km, dus het hele verhaal is wat lang, maar plaatsen die ons positief zijn bijgebleven zijn:]
- [Caldas de] Monchique [rustig en pittoresk]
- Sagres
- Tavira [erg mooie stad, en van daaruit kan je naar de Rio Guadiana rijden, deze rivier vormt de grens tussen Portugal en Spanje, op de andere oever zie je dus Spanje]
- Villamoura
- natuurpark Fone de Benemola [mooie wandelingen te doen]

Plaatsen die niet de moeite waren:
- Albufeira [verloedert en armtierige stad, begrijp niet wat toeristen hier komen zoeken]
- Porches [volgens de boekjes een pittoresk plaatsje met ambachtelijke pottenbakkers - volgens ons: grote winkels met industriële brol langsheen een drukke baan]

Algarve is doorgaans een mooie streek, rij zeker ook eens van het strand weg, want het binnenland heeft minstens evenveel te bieden.