Spring naar inhoud

- - - - -

Beginnend nierfalen, voedingstips etc gevraagd...

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 02 februari 2013 - 18:57

Ik ben gisteren met Barrel (12,5 jaar) naar de da geweest. Ik twijfelde zo, dat ik het eens tijd voor een onderzoekje vond.
Het enige wat hij doet is een beetje afvallen, maar hij is enorm speels en actief. Speelt bijna nog meer met Tibbe (kitten) dan mijn 4 jarige Doerak dat doet. Hij eet goed, drinkt goed, poept en plast ook prima.
We dachten aan zijn schildklier maar hadden ook besloten om gewoon eens een uitgebreidde bloedtest te doen, omdat hij al 12 jaar Moderin gebruikt.

Dit waren de uitslagen:
Glucose 5,9
Ureum 15,9 (verhoogd)
Albumine 29
GPT 28
Alkalische Fosfatase <50
Kreatine 175 (verhoogd)
Totaal eiwit 70
De uitslagen van T4 (schildklier) moeten nog komen.

De uitslag hiervan is dus beginnend nierfalen in heel vroeg stadium. We zijn er vroeg bij volgens de da.
Daarom krijgt hij nu 1x per dag een half pilletje Vasotop (ACE remmer). Over twee maanden nog een bloedonderzoek en dan hopen we dat de waarden iig niet zijn gestegen. En dat we geen verdere acties hoeven te ondernemen.

Hij hoeft dus geen dieet voeding van de da. Maar wil hem wel het beste geven, dus ik ben opzoek naar goede tips mbt brokken, natvoer en tussendoortjes.
Geplaatste afbeelding

Mar-tine
Mar-tine
  • 642 berichten

#2 Geplaatst 02 februari 2013 - 19:25

Mijne Mr.bean is ook nierpatient,maar ver gevorderd.Hij is fel vermagerd en moet aangepaste voeding krijgen en neemt fortekor.Maar omdat het zwaar op zijn maag kan werken moet hij er ook Emperid bij nemen een soort van primperan.Pasta in het algemeen,tomatensaus de jus van vlees en aardappelen mag hij ook eten van de DA.Ik flans hem dan vantijd zelf wat in elkaar en hij vind het ook lekker!Verder moeten we zien dat hij toch wat blijft eten (deed hij niet veel meer) en zeker drinken!!Goed dat ze het optijd gezien hebben! :duim:
Een kat denkt,deze mensen geven me eten,ontvlooien me,geven me een mand en aaien me.Ik moet wel een god zijn!

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 03 februari 2013 - 07:50

Flaur wordt binnenkort 13.Al 2 jaar geleden waren zijn waarden te hoog.Hij kreeg Forticr en niervoeding.Zij waarden zijn opnieuw normaal maar ik blijf toch doorgaan met de medicatie en niervoeding.Vantijd geef ik hem wat hij het liefste eet.Vet mogen ze ook hebben.Als nierfalen op tijd ontdekt is kunnen ze nog jaren leven.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Jacqje
Jacqje
  • 850 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 03 februari 2013 - 08:53

Ja, daarom ben ik ook zo blij dat we dit op tijd ontdekt hebben, over twee maanden controle wat de medicijnen doen.
Maar zou graag willen weten wat ik hem beter niet meer kan geven.
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 03 februari 2013 - 11:36

Ik zou al beginnen met niervoeding.Dat vinden ze zelf lekker.Hier eten ze er allemaal van en de gezonde katten krijgen 'savonds een portie gewoon katteneten.Overdag staat er alleen niervoeding en vantijd vet.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Inge91
Inge91
  • 12.580 berichten

#6 Geplaatst 27 februari 2013 - 14:32

Mijn kat heeft ook problemen aan de nieren we moeten ze een half pilletje fortekor per dag geven en dieet voeding, op dit moment geef ik beaphar nierdieet van de dierenwinkel, dat is nat voeder en dat leng ik nog extra aan met wat water. Ik denk dat je toch het beste nierdieet geeft aan je poes ook al heeft ze pas beginnend nierfalen, de nieren worden extra belast met gewone voeding en in de niervoeding zit ook alles in dat ze nodig hebben
Geplaatste afbeelding