Spring naar inhoud

- - - - -

Probleem met binnenblijven.

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Mila01
Mila01
  • 25 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 februari 2013 - 09:35

Hallo, Ik heb drie katten en drie honden.  Mijn laatste aanwinst, een Bengaal, Ares, heeft de hondendeur ontdekt en begint moeite te doen om buiten te gaan, wat ik nog niet graag heb omdat hij nog maar vier maanden oud is en een echte waaghals.
Mijn honden moeten buiten kunnen maar ik wil hem binnenhouden.  Nu had ik gelezen dat er katten/hondendeuren met infrarood bestaan, zodat alleen die dieren buitenkunnen die een zendertje aan hebben hangen.
Dat zou dus de oplossing zijn, maar..., de deuren die ik vind met infrarood, zijn allemaal te klein voor mijn honden.  Ik heb twee Dogo Argentino's en één Lagotto Romagnolo, de laatste zou dus buiten kunnen maar de twee Argentijnen niet.
Is er iemand die weet wat de maximum grootte van zulk een deur is die te vinden is?  Of heeft iemand een andere oplossing voor mijn probleem?

Ik wacht in spanning! :cat

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 05 februari 2013 - 09:42

Er bestaan ook luikjes die gaan op hun chip. Mss zitten daar grotere versies tss.

Mila01
Mila01
  • 25 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 05 februari 2013 - 10:10

Wat voor merk is dat?  Weet je misschien een website hiervan?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 05 februari 2013 - 10:19

Heb wat zitten zoeken en grote luiken met een chip hen ik niet gevonden, zijn allemaal voor kleinere honden of katten.
Infrarood zie ik wel staan, mss daar eens op verder googlen.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 05 februari 2013 - 11:40

Ik heb die met infrarood ook al gezien, zijn wel vrij duur. ;)

Is er geen mogelijkheid om je tuin af te zetten?
Want een bengaal heeft natuurlijk als hij groot is zijn loop nodig en misschien hoef je niet direct zo'n duur deurtje aan te kopen en
gewoon even een paar maanden toe laat tot dat je bengaal buiten mag.

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 05 februari 2013 - 12:55

Ik werk met de luikjes op chip. Je kan er foto's van zien bij het forumonderwerp '"hoeveel luikjes ". Wij zijn hier erg tevreden van, enkel hebben we er twee moeten kopen omdat je ze maar kan instellen op één kant, anders moet je het 's avonds altijd manueel nog eens gaan sluiten. Ook hebben wij gekozen voor luikjes die werken met snoer en niet op batterij, omdat met batterijen kan er eens één leeg zijn zonder dat je het weet.

Bekijk berichtTaptrut, op 05 februari 2013 - 12:54, zei:

Ik werk met de luikjes op chip. Je kan er foto's van zien bij het forumonderwerp '"hoeveel luikjes ". Wij zijn hier erg tevreden van, enkel hebben we er twee moeten kopen omdat je ze maar kan instellen op één kant, anders moet je het 's avonds altijd manueel nog eens gaan sluiten. Ook hebben wij gekozen voor luikjes die werken met snoer en niet op batterij, omdat met batterijen kan er eens één leeg zijn zonder dat je het weet.
Onze Tigger weegt 7kg en hij geraakt er nog gerust door hoor. :goofy:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#7 Geplaatst 05 februari 2013 - 14:58

wij hebben deze luiken: http://www.marktplaa...previousPage=lr

ze werken op de chip van de dieren en je hebt verschillende instellingen waarbij je dus precies kan instellen wie binnen/buiten mag
Maar t is kattenformaat
Misschien eens contact opnemen met een handelaar om te vragen of ze ook in groter formaat bestaan?

Bekijk berichtTaptrut, op 05 februari 2013 - 12:55, zei:

Onze Tigger weegt 7kg en hij geraakt er nog gerust door hoor. :goofy:

Dat is toch spijtig dat je ze maar kan instellen op ene kant, de luiken van petsafe porte kan je instellen op twee kanten en je hebt verschillende programma's ook
Geplaatste afbeelding

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 05 februari 2013 - 15:06

Bekijk berichtlathyrus, op 05 februari 2013 - 14:58, zei:

Dat is toch spijtig dat je ze maar kan instellen op ene kant, de luiken van petsafe porte kan je instellen op twee kanten en je hebt verschillende programma's ook
Dat zijn ze hoor dat we hebben. Het probleem is met één kant bedoel ik bv.: het luik naar buiten: iedereen kan naar buiten (in principe dus ook mijn binnenkatten) maar enkel degene met chip naar binnen. Behalve als ik zeg niemand naar buiten, aparte modus, maar dan kunnen ze nog binnen maar niet meer naar buiten. Ik kan dus niet zeggen bij één luik; die en die mogen buiten én binnen. Lang overgedaan hoe we dit gingen oplossen, handleiding goed doorgelezen, tot we bij de commentaren kwamen van het luikje en eindelijk besefte dat we er dan twee nodige hadden met een soort sluis.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#9 Geplaatst 05 februari 2013 - 15:25

Bekijk berichtTaptrut, op 05 februari 2013 - 15:06, zei:

Dat zijn ze hoor dat we hebben. Het probleem is met één kant bedoel ik bv.: het luik naar buiten: iedereen kan naar buiten (in principe dus ook mijn binnenkatten) maar enkel degene met chip naar binnen. Behalve als ik zeg niemand naar buiten, aparte modus, maar dan kunnen ze nog binnen maar niet meer naar buiten. Ik kan dus niet zeggen bij één luik; die en die mogen buiten én binnen. Lang overgedaan hoe we dit gingen oplossen, handleiding goed doorgelezen, tot we bij de commentaren kwamen van het luikje en eindelijk besefte dat we er dan twee nodige hadden met een soort sluis.

Ah, zo , ik moet eerlijk toegeven dat ik al die instellingen nog niet goed bekeken heb, bij ons staat het ingesteld dat wie binnenmag ook buitenmag (bij ons zijn ze op boxen geïnstalleerd om de poezels afzonderlijk te kunnen laten eten), dus wie in de box geraakt moet er ook terug uitgeraken

goed gevonden van jullie met die twee luikjes
Geplaatste afbeelding

Mila01
Mila01
  • 25 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 05 februari 2013 - 16:31

Kunnen jullie me het merk van die luikjes met chip doorgeven?  En waar ik ze kan vinden?

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#11 Geplaatst 10 februari 2013 - 01:35

klik op de link die ik gezet heb en dan zie je het merk
Geplaatste afbeelding