Spring naar inhoud

- - - - -

Gedrag naar andere kat, loopt in het honderd?

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_CheShire_*_*
Guest_CheShire_*_*

#1 Geplaatst 05 februari 2013 - 14:08

Ik en mijn vriend gaan regelmatig op bezoek bij zijn ouders.
Zijn ouders hebben een oudere Noorse Bospoes.
Nu, elke keer we op bezoek gaan proberen wij onze kleine vent mee te nemen.
Afgelopen zondag, wilde we proberen om deze 2 beesten te verenigen.
Maar dat liep in het honderd, onze kleine vent zijn pels kwam letterlijk omhoog.
En de Bospoes haar staart stond zo dik dat we er het stof mee konden afnemen.

Hoe lossen wij dit het beste op?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 februari 2013 - 17:19

Goh, waarom neem je je poes telkens mee? Sommige katten kan je letterlijk overal meenemen, andere niet.
Het kost ook tijd om 2 katten te laten wennen aan elkaar. Vrees dat een bezoekje ofzo per week deze introductie het niet eenvoudig maakt.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 05 februari 2013 - 17:36

Ik heb ook ooit eens mn kat aan die van mn ma proberen voorstellen. Liep ook niet vlotjes, die van mij was doodsbang en heeft de hele tijd onder de zetel gezeten en de andere liep nerveus te ijsberen. Kheb het dan ook nooit mee gedaan eigenlijk. Ik had er niets aan, mn ma ook niet en de katten al helemaal niet. Gaf enkel maar onnodige stress.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 februari 2013 - 17:45

Ik denk dat je het heel rustig aan moet doen. Een vriendin van me neemt haar kat ook altijd mee naar haar ouders. Nu gaat ze niet zo heel vaak heen, eens per maand ofzo. Maar haar ouders hebben een oudere kat, die moet ook niets hebben van haar kat. In het begin deden ze haar kat gewoon apart in een kamer als de kat van de ouders binnen was (is een buitenkat, maar aangezien hij al vrij oud is ligt hij regelmatig binnen). Ze hebben niets geprobeerd om de katten echt met elkaar te verenigen. Maar hij loopt nu wel gewoon in de woonkamer rond, en gaat ook daar naar buiten toe (blijft gelukkig in de tuin)...de kat van haar ouders moet nog steeds niets weten van haar kat, maar hij laat haar wel haar gang gaan. Denk dus dat je echt gedult moet hebben.

Ik moet mijn katten echt niet mee nemen naar mn vader, denk dat Balou continu ruzie gaat hebben met de 4 katers daar haha...Taco zou het wel leuk vinden denk ik.
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 05 februari 2013 - 18:07

Katten aan mekaar doen wennen is iets wat langzaam moet gebeuren, zeker als blijkt dat dat niet simpel gaat. Best je kat maar thuis houden hoor. Voor de meeste katten is zo'n uitstap sowieso al stress, zelfs zonder een andere kat daar.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 05 februari 2013 - 18:21

Ik vond het altijd vreselijk om met mijn katten te reizen...juist omdat mijn katten het vreselijk vonden en daarmee dus ook alle aandacht trokken in de trein. Ze bleven miauwde vrijwel de hele reis, en als de een stopte begon de andere wel weer. Ik dacht met de auto zullen ze rustiger zijn, dus een keer met mijn moeder meegereden, nou ook dat vonden ze maar niets hoor.  De enige manier om ze rustig te krijgen was van te voren heel veel met ze te spelen, zodat ze in slaap vielen tijdens de reis. Maar ben er mee gestopt toen ze 5/6 maanden waren, mijn vader had toen ook 2 katjes genomen en dat vonden die van mij maar niets...dus wilden ze dat niet aandoen. Gelukkig heb ik iemand die voor ze zorgt als ik weg ben een weekend, maja dat heeft natuurlijk niet iedereen.
De kat van een vriendin van me vind het juist heerlijk dat reizen...is ook het enige moment dat ze echt op schoot gaat liggen bij me vriendin haha...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 05 februari 2013 - 19:16

Waarom u kat en die van je schoonouders meenemen en allebei die stress laten ondergaan. Laat ze lekker thuis op haar gemak zou ik zeggen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 februari 2013 - 12:00

Ik zou de kat niet meer meenemen, katten wennen niet zo gemakkelijk aan elkaar of aan een nieuwe omgeving, iedere keer dat jij jouw katje meeneemt moeten ze opnieuw aan elkaar wennen, en dat geeft een hele hoop stress voor beide katjes.
Lekker thuis laten je katje, en zou je b.v een weekend naar hun gaan kun je iemand vragen om voor je katje te zorgen misschien, katjes zijn het liefste in hun vertrouwde omgeving :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#9 Geplaatst 06 februari 2013 - 12:26

Ik kan je niet helpen en weet niet of dat goed gaat eigenlijk. Ik heb het geprobeerd met mijn katten en de hond van mijn ouders en dat was een regelrechte ramp dus sindsdien blijven de hond/katten thuis als we bij elkaar op bezoek gaan. Denk dat het veel stress veroorzaakt.

Guest_CheShire_*_*
Guest_CheShire_*_*

#10 Geplaatst 06 februari 2013 - 12:43

Bekijk berichtwea, op 05 februari 2013 - 18:07, zei:

Katten aan mekaar doen wennen is iets wat langzaam moet gebeuren, zeker als blijkt dat dat niet simpel gaat. Best je kat maar thuis houden hoor. Voor de meeste katten is zo'n uitstap sowieso al stress, zelfs zonder een andere kat daar.
Oh, maar hij gaat makkelijk in zijn reismandje en hij is rustig in de auto (toch een uurtje rijden)
Het reizen op zich is niet echt een probleem ;)

Bekijk berichtcatherine, op 05 februari 2013 - 19:16, zei:

Waarom u kat en die van je schoonouders meenemen en allebei die stress laten ondergaan. Laat ze lekker thuis op haar gemak zou ik zeggen.
Het is de bedoeling dat die van ons bij mijn schoonouders gaat als ik en mijn vriend op vakantie gaan.
Aangezien hij makkelijk reist, is dat niet echt het probleem.
Mensen die hun katten meenemen naar van die schoonheidswedstrijden, dat is volgens mij pas stress voor die katten!

Bekijk berichtNashota, op 06 februari 2013 - 12:00, zei:

Ik zou de kat niet meer meenemen, katten wennen niet zo gemakkelijk aan elkaar of aan een nieuwe omgeving, iedere keer dat jij jouw katje meeneemt moeten ze opnieuw aan elkaar wennen, en dat geeft een hele hoop stress voor beide katjes.
Lekker thuis laten je katje, en zou je b.v een weekend naar hun gaan kun je iemand vragen om voor je katje te zorgen misschien, katjes zijn het liefste in hun vertrouwde omgeving :)

Iemand vragen, ik zou niet weten wie?
We zijn pas gaan samen wonen en niet zo in de buurt van onze oudrers en vrienden.
Onze kat is de omgeving bij oma wel al gewoon, hij fuctioneert er heel erg goed.
We vinden het enkel jammer dat hij het niet kan vinden met Sizzla.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 07 februari 2013 - 13:40

rustig zijn is niet hetzelfde als geen stress hebben.

katten doen soms alsof ze relaxed zijn of doen soms zelfs alsof ze slapen als ze onder stress staan. Het zijn zulke complexe wezentjes...

Nu dat gezegd zijnde, katten kunnen idd wel wennen op 2 plekjes als ze daar maar vaak genoeg komen. Maar zo'n extra kat, dat maakt natuurlijk een verschil. Als je op vakantie gaat, kan je dan niet vragen of jou kat daar dan in een aparte kamer mag zitten?

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Guest_CheShire_*_*
Guest_CheShire_*_*

#12 Geplaatst 07 februari 2013 - 13:59

Bekijk berichtwea, op 07 februari 2013 - 13:40, zei:

rustig zijn is niet hetzelfde als geen stress hebben.

katten doen soms alsof ze relaxed zijn of doen soms zelfs alsof ze slapen als ze onder stress staan. Het zijn zulke complexe wezentjes...

Nu dat gezegd zijnde, katten kunnen idd wel wennen op 2 plekjes als ze daar maar vaak genoeg komen. Maar zo'n extra kat, dat maakt natuurlijk een verschil. Als je op vakantie gaat, kan je dan niet vragen of jou kat daar dan in een aparte kamer mag zitten?

De katten blijven het meeste van de tijd gescheiden hoor. We wilde gewoon weten hoe ze op elkaar zouden reageren.
Misschien als we ze regelmatig aan elkaar voorstellen, ze wel wennen.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 07 februari 2013 - 17:02

Sommige katten wennen aan elkaar, anderen niet..

Mijn mama haar kater is een kat die met alles en iedereen overeenkomt als je hem een paar dagen tijd geeft..
Onze Simba is er ook zo eentje..

Maar de jongste kattin van mn mama bijvoorbeeld die speelt over al de anderen baas, is zeer dominant en valt echt aan..

Lexi en Layza wonen dag en nacht samen, al anderhalf jaar.. Nog steeds is er elke dag ruzie omdat Lexi, Layza aanvalt en baas wilt zijn..
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben maar idd.. al zijn ze rustig, dit wil niet zeggen dat ze geen stress hebben..