Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 11 augustus 2009 - 11:05

Santos heeft al een hele week diarree. Het gaat eigenlijk al een beetje beter. De eerste dagen dat hij hier was, was zijn stoelgang echt een waterig plasje, en maakte zijn buikje echt rare geluidjes, maar sinds vorige dinsdag begint er wat vorm in te komen. Die vorm is echter nog altijd maar heel slap, en stinkt verschrikkelijk :misselijk: . Daar komt dan nog eens bij dat Santos de poezel is die zijn uitwerpseltjes niet begraaft.. Dus ik loop nu, iedere keer dat Santos naar de bak gaat, hem achterna om alles te begraven. O:) Anders verspreidt die stank zich binnen de korste keren in het hele appartement.  

Hij is, behalve de diarree, heel gezond, speels, drinkt heel veel, zijn vacht is mooi, en hij is verdikt.. 300gram al sinds hij hier is. Dus hij is zeker niet ziek. Maar ik zou toch graag dat probleem oplossen. Want hij kan daar nu toch niet mee blijven rondlopen hé.

Ze krijgen hier allebei een mix van Sanabelle Kitten en Orijen. Boris heeft er geen last van. Ik wou het eerst een beetje afwachten, aangezien hij bij Spanishke RC 36 (denk ik) kreeg, en verandering van voeding brengt toch altijd wat diarree mee. Maar nu zijn we toch al een week verder. Sinds gisteren probeer ik om de Sanabelle er uit te laten en enkel Orijen te geven. Eens zien wat dat geeft, maar gisteravond was alles toch nog altijd slapjes.

Ik heb ook al gedacht dat het zou kunnen omdat hij te veel eet. 'S ochtends krijgen ze elk een mix van 40g, maar tegen de middag is dat op, dan vul ik nog eens elk 20gr bij, en tegen de avond is dat weer op, en die schatten kunnen toch niet gaan slapen zonder eten hé? Dus wordt er nog eens bijgevuld. Daarbij is het me ook al opgevallen dat Santos zowel zijn bakje leeg eet, als een deel van het bakje van Boris O:) . Maar ja.. Kan een kitten echt teveel eten?

Heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, of wat ik eraan kan doen?

Ik vind het ook zo zielig voor Boris, Santos legt daar dan zo een heel erg stinkend hoopje in de kattenbak, begraaft het niet, en dan moet Bo'tje erop :misselijk: :hug: .

Bewerkt door Bibie, 03 september 2009 - 06:58.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2009 - 11:20

Zo lang diarree is echt niet goed voor een kitten. Let erop dat hij voldoende vocht binnen krijgt.

Misschien kan hij gewoon niet tegen het voer? Toen Anouar verhuisd is zat er in het kittenpakket o.a. voeding van Hill's. Naar het schijnt heeft hij daar echt enorme diarree van gekregen. (Hier kregen ze RC) Eenmaal terug op RC was de diarree over.

Ik ben benieuwd of het zal beteren nu je enkel Orijen geeft.
Geef je ze ook natvoer?

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 11 augustus 2009 - 11:29

Natvoer heb ik hem de eerste dag gegeven, maar dat bleek dus geen goed idee te zijn O:) . Ik let er wel op dat hij genoeg vocht binnen heeft, en hij drinkt echt ongelooflijk veel. Dus daar maak ik me niet al teveel zorgen in. Boris heeft echt een supplement natvoer nodig, hij drinkt maar een tweetal keer per dag.. Maar Santos.. Die drinkt bijna constant. Iedere keer dat hij passeert aan de Catit of aan de Drinkwell.. Hij plast ook veel. Bo had na een volle dag maar twee plasjes in de kattenbak. Santos die heeft er echt een stuk of 6 :trance: Wat een openbaring.

Hij is echt niet ziek, integendeel.. Hij ziet er zo gezond als een visje uit, anders waren we al lang naar de DA geweest.. Maar ik vrees dat het eerder aan iets van voeding ligt. Alhoewel hij op de RC bij Spanishke ook al last had van diarree, of zou dat gewoon zijn entreactie geweest zijn? Nu twee weken later kan het toch geen entreactie meer zijn?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:13

Mogelijk heeft hij gevoelige darmpjes. Daisy haar stoelgang hier is ook aan de zachtere kant en ruikt verschrikkelijk :misselijk: . Volgens de DA wijst dit toch op een ovoldoende vertering van de voeding, ze krijgt nu een pasta met actieve kool in en dat helpt wel een beetje (als ze het wil opeten O:) )
Ik zou het toch eens met je DA bespreken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:24

Boris heeft in het begin van dit jaar ook eens enkele dagen diarree gehad. Toen zei de DA dat we hem 48uur zonder eten moesten zetten, en als het dan nog niet over was moesten we alles opvangen in een potje, en er mocht geen kattenbakzand tussen zitten want dat kon de resultaten van het onderzoek nefast beinvloeden.. Hoe moet je nu in godsnaam er een potje onderhouden?! Pff ik hoop dat hij weer niet met dezelfde uitleg komt. :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:27

Ohnee arme Santos :(

Even ter verduidelijking: Hier hebben de kittens NOOIT RC indoor gekregen, dat is voor volwassen poezen en dat krijgen de onze ook bijna niet meer. De onze krijgen Sanabelle of Von Feinstein dinges (iets Duits). De kittens hebben hier maar 1 soort droogvoer gehad en dat was wel van RC, Babycat RC, na de enting hadden ze ook last van diarree, maar ondertussen is het diarreegebeuren achter de rug. Purrlin heeft er ook geen last meer van en gaat zorgvuldig op de bak.

Kort samengevat: Hier hadden ze allemaal last van diarree door de enting, maar ze zijn er allemaal vanaf, inclusief Flanelleke en zij heeft wel een zwakke maag.
Je zegt zelf wel dat Santos ook van het bakje van Boris eet, wat krijgt Boris? Ik zou er zeker op letten dat hij NIET aan het eten van Boris kan, want hier hebben ze ook last van diarree als ze smullen van de dames hun eten. Heb je al van zijn Hill's gegeven dat ik heb meegegeven in het kittenpakket? Ik zou vooral niet teveel switchen van voer eigenlijk nu hij nog zo jong is. Heb je RC Babycat staan? Dat zou goed zijn voor hem nu, ik vind dat hij ook wel weinig is bijgekomen op meer dan een weekje tijd... Dat zou toch wat meer mogen zijn denk ik.

Volgens mij ligt het puur aan de voeding, maar zoals Elixeryen zegt is diarree voor een kitten zolang echt niet goed. Hij moet er hoe dan ook vanaf geraken.

Ik hoop echt dat hij er snel door is en binnenkort wel af en toe eens kan genieten van natvoer terug.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:39

Spanishke zei:

Ohnee arme Santos :(

Even ter verduidelijking: Hier hebben de kittens NOOIT RC indoor gekregen, dat is voor volwassen poezen en dat krijgen de onze ook bijna niet meer. De onze krijgen Sanabelle of Von Feinstein dinges (iets Duits). De kittens hebben hier maar 1 soort droogvoer gehad en dat was wel van RC, Babycat RC, na de enting hadden ze ook last van diarree, maar ondertussen is het diarreegebeuren achter de rug. Purrlin heeft er ook geen last meer van en gaat zorgvuldig op de bak.

Kort samengevat: Hier hadden ze allemaal last van diarree door de enting, maar ze zijn er allemaal vanaf, inclusief Flanelleke en zij heeft wel een zwakke maag.
Je zegt zelf wel dat Santos ook van het bakje van Boris eet, wat krijgt Boris? Ik zou er zeker op letten dat hij NIET aan het eten van Boris kan, want hier hebben ze ook last van diarree als ze smullen van de dames hun eten. Heb je al van zijn Hill's gegeven dat ik heb meegegeven in het kittenpakket? Ik zou vooral niet teveel switchen van voer eigenlijk nu hij nog zo jong is. Heb je RC Babycat staan? Dat zou goed zijn voor hem nu, ik vind dat hij ook wel weinig is bijgekomen op meer dan een weekje tijd... Dat zou toch wat meer mogen zijn denk ik.

Volgens mij ligt het puur aan de voeding, maar zoals Elixeryen zegt is diarree voor een kitten zolang echt niet goed. Hij moet er hoe dan ook vanaf geraken.

Ik hoop echt dat hij er snel door is en binnenkort wel af en toe eens kan genieten van natvoer terug.

Boris krijgt Orijen, maar dat is zodanige calorierijke voeding dat die ook voor kittens geschikt is. Van Orijen maken ze zelf geen afzonderlijke kittenvoeding, dus het zou mij heel sterk verbazen dat het daarvan komt. Nu ja.. Het kan natuurlijk wel zijn hé. Het Hills zakje opendoen, is mijn volgende poging. Ik heb nu de Sanabelle geschrapt, en dat wou ik toch twee dagen bekijken, misschien ligt het daaraan. Hij is vandaag nog niet op de bak geweest, dus ik kan het nog niet zeggen.

Als het toch aan de Orijen van Bo zou liggen, dan kan ik dat wel nog altijd op de kast zetten, daar kan Boris op, en Santos niet.

RC 34 (dus de babycat, 36 is voor kittens vanaf 12 weken) hebben we hier niet liggen. Maar ik zal er natuurlijk wel omgaan moest het nodig zijn. Ik vraag me nu vooral af of het van de Sanabelle is.

Je vindt dat hij weinig is aangekomen? Ik was juist zo fier :( .. Wist niet dat 300g op een week weinig was?

Zou ik dan nu al naar de DA gaan, of eerder nog eens kijken of het echt niet aan de voeding kan liggen?

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:43

Hier heeft Shanti ook gevoelige darmpjes. Ze kan bv niet op Hill's. Zij krijgt enkel RC of Sanabelle en daar doet ze het goed op. Hoop dat jouw kleine ventje snel betert.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:51

Bibie zei:

Boris krijgt Orijen, maar dat is zodanige calorierijke voeding dat die ook voor kittens geschikt is. Van Orijen maken ze zelf geen afzonderlijke kittenvoeding, dus het zou mij heel sterk verbazen dat het daarvan komt. Nu ja.. Het kan natuurlijk wel zijn hé. Het Hills zakje opendoen, is mijn volgende poging. Ik heb nu de Sanabelle geschrapt, en dat wou ik toch twee dagen bekijken, misschien ligt het daaraan. Hij is vandaag nog niet op de bak geweest, dus ik kan het nog niet zeggen.

Als het toch aan de Orijen van Bo zou liggen, dan kan ik dat wel nog altijd op de kast zetten, daar kan Boris op, en Santos niet.

RC 34 (dus de babycat, 36 is voor kittens vanaf 12 weken) hebben we hier niet liggen. Maar ik zal er natuurlijk wel omgaan moest het nodig zijn. Ik vraag me nu vooral af of het van de Sanabelle is.

Je vindt dat hij weinig is aangekomen? Ik was juist zo fier :( .. Wist niet dat 300g op een week weinig was?

Zou ik dan nu al naar de DA gaan, of eerder nog eens kijken of het echt niet aan de voeding kan liggen?

Orijen ken ik niet, kan er mij dus ook niet over uitspreken. Voor zover ik weet, vond ik niet dat Santos gevoelige darmpjes leek te hebben. Er waren kittens die meer last hadden van de enting dan Santos ook dus dit zou me ook verbazen.
Wat heeft kleine Santos nu allemaal al gekregen? Orijen, Sanabelle van droogvoer of nog een ander merk ook? Ik weet ook wel niet of hij het beter zou doen op die Hill's, dat is dan al het 3e merk van droogvoer, lijkt me ook niet zo gezond. Ik zou het echt proberen houden bij 1 merk, maar dan moet je natuurlijk eerst weten welk merk het beste is. Hier doen de kitjes het goed op RC Babycat (inderdaad dat is 36, was even in de war met indoor 27 :oops: ).

Doe het voorlopig zo met Boris zijn bakje, hij moet dan maar wat springen :x

Goh ja 300gr weinig, als hij zoveel diarree maakt, is dat zeker niet weinig (sorry zit op't werk, heb calls tussendoor en vergis mij blijkbaar soms/veel :onzeker: ) en ik heb hier natuurlijk een mastodont rondlopen en Flanelle die komt dan veel minder bij per week dusja het hangt echt af van kitten tot kitten.

Ik zou zowiezo andere voeding geven, naar de DA zou ik gaan als hij al zolang diarree maakt, want ocharme het ventje :( dusja eventueel eens een bezoekje brengen aan de DA.
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:01

Ik zou toch ook niet starten met die Hill's hoor dat is inderdaad weer een andere voeding (op 1 week tijd) en zelf ben ik er niet zo tevreden van. Gabriël was wel goed met de Hill's sensible maar Zita haar darmpjes waren toch ook gevoelig aan Hill's kitten.
Hier krijgen ze dus RC babycat 34 (is bijna op) gemengd met RC babykat 36.
Zou die Orijen niet wat te rijk zijn van voeding voor zo een kleintje?
Is moeilijk he :hug:
Maar ik zou toch al eens telefonisch contact opnemen met de da, eens het "probleem" uitleggen en dan zien wat hij zegt.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:16

Hij heeft nog niets anders gekregen dan de mengeling Orijen/ Sanabelle Kitten , en nu dus al anderhalve dag alleen Orijen. Ik wacht in spanning af op de grote boodschap van vandaag ;)

EDIT: Terwijl ik dit hier dus aan het typen was heeft hij de grote boodschap geplaceerd. De eerste lading, jawel ik spreek hier over verschillende ladingen, zag er al veel beter uit, iets donkerder van kleur, stonk nog altijd (maar ja, lekker ruiken zal het nooit doen :ha ), maar kom. Toch al beter dan gisteren. Hij stapt natuurlijk weer de bak uit zonder het drolletje te bedekken, dus ik zet er hem weer in en blijf er naast zitten, met zijn pootje nog wat graafbewegingen maken en... opeens zie ik hem zo vol goeie moed een putje graven :catscratchhead . Daar was dus de tweede lading.. En die was alles wat de eerste lading niet was. Weer zo plat als een vijg, weer bleker van kleur.. Ik snap er helemaal niets meer van. Hoe kan dat nu dat hij op tien minuten tijd twee verschillende drolletjes legt?! :catscratchhead ..

Ik hoop dat Florian vanavond op tijd terug thuis is, dan kunnen we naar de DA

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:23

Ik zou die mengeling niet gegeven hebben en volgens mij was het beter geweest als je hem van in't begin die Babycat verder gaf, dat was hij tenslotte ook gewoon. Ik denk dat het door die mengeling komt, heeft Boris er nog last van of was dat de eerste dag enkel van stress?

Hij heeft dus zowel last van opstopping als diarree, niet echt goed als je het mij vraagt. Die 1e lading gaat de oude versie geweest zijn, de 2e de nieuwe...

Probeer eerst wat telefonisch advies in te winnen van de DA zoals Joloka zegt en probeer een afspraak vast te krijgen. Het wordt tijd dat hij er toch vanaf begint te raken.

Jammer genoeg weet ik niet hoe het met Otisje gesteld is nu, hij krijgt Babycat RC ook en dat was toch wel handig om te weten voor jullie of hij er dan nog last van had of niet, maar we krijgen geen nieuws van hem :(

Bibie zei:

Hij heeft nog niets anders gekregen dan de mengeling Orijen/ Sanabelle Kitten , en nu dus al anderhalve dag alleen Orijen. Ik wacht in spanning af op de grote boodschap van vandaag ;)

EDIT: Terwijl ik dit hier dus aan het typen was heeft hij de grote boodschap geplaceerd. De eerste lading, jawel ik spreek hier over verschillende ladingen, zag er al veel beter uit, iets donkerder van kleur, stonk nog altijd (maar ja, lekker ruiken zal het nooit doen :ha ), maar kom. Toch al beter dan gisteren. Hij stapt natuurlijk weer de bak uit zonder het drolletje te bedekken, dus ik zet er hem weer in en blijf er naast zitten, met zijn pootje nog wat graafbewegingen maken en... opeens zie ik hem zo vol goeie moed een putje graven :catscratchhead . Daar was dus de tweede lading.. En die was alles wat de eerste lading niet was. Weer zo plat als een vijg, weer bleker van kleur.. Ik snap er helemaal niets meer van. Hoe kan dat nu dat hij op tien minuten tijd twee verschillende drolletjes legt?! :catscratchhead ..

Ik hoop dat Florian vanavond op tijd terug thuis is, dan kunnen we naar de DA

Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#13 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:35

heb je hem al laten testen op Giardia? Sokkie heeft maanden en maanden diarree gehad en stinken dat het deed! Het beterde helemaal niet dus ben ik RC Sensible beginnen geven omdat de panacur niets afdeed.. en nu heeft hij sinds enkele weken vaste kakjes :)

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:37

Spanishke zei:

Ik zou die mengeling niet gegeven hebben en volgens mij was het beter geweest als je hem van in't begin die Babycat verder gaf, dat was hij tenslotte ook gewoon. Ik denk dat het door die mengeling komt, heeft Boris er nog last van of was dat de eerste dag enkel van stress?

Hij heeft dus zowel last van opstopping als diarree, niet echt goed als je het mij vraagt. Die 1e lading gaat de oude versie geweest zijn, de 2e de nieuwe...

Probeer eerst wat telefonisch advies in te winnen van de DA zoals Joloka zegt en probeer een afspraak vast te krijgen. Het wordt tijd dat hij er toch vanaf begint te raken.

Jammer genoeg weet ik niet hoe het met Otisje gesteld is nu, hij krijgt Babycat RC ook en dat was toch wel handig om te weten voor jullie of hij er dan nog last van had of niet, maar we krijgen geen nieuws van hem :(

Hebben jullie nog steeds niets gehoord van Otis? Heb je al een mailtje gestuurd?

Ik denk niet dat het een ontstopping is, want hij doet toch iedere dag zijn behoefte.. En Boris doet dat ook maar 1 keer op een dag.. De DA zit van 18u30 tot 19u30. Normaal gezien is Florian dan toch al thuis, dus dan kunnen we vanavond nog gaan.

Boris heeft er totaal geen last van. Juist de eerste dag dat Santos er was een beetje, maar sinds dag 2 is dat helemaal voorbij. Bo heeft dat nog maar 1 keer gehad, dus ik denk dat hij sterkere darmpjes heeft :)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:40

Pinkbubblegum zei:

heb je hem al laten testen op Giardia? Sokkie heeft maanden en maanden diarree gehad en stinken dat het deed! Het beterde helemaal niet dus ben ik RC Sensible beginnen geven omdat de panacur niets afdeed.. en nu heeft hij sinds enkele weken vaste kakjes :)

Giardia? Is dat niet een ziekte die overgedragen wordt van een andere poezel? Maar niemand dat al in contact is geweest met hem heeft dat? Kan dat dan?

Geplaatste afbeelding