Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#106 Geplaatst 15 augustus 2009 - 20:08

Spanishke zei:

Babycat is toch voor kittens tem 4 maanden? Hij is toch nog geen 4 maanden oud of ben ik daarin verkeerd? Hier krijgen ze het nog tot ze 16 weken oud zijn, binnenkort gaan we overschakelen dus, maar ze doen het er nog altijd prima op hoor

Ja maar daarom net, als hij dan weer zou overschakelen naar Babycat nu terwijl hij al bijna 16 weken is dan moet hij 2 weken later ofzo alweer opnieuw naar het volgende overschakelen en al dat gewissel is ook niet alles. Dat is maar wat ik bedoelde :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#107 Geplaatst 15 augustus 2009 - 20:10

Smitten Kitten zei:

Pssst, Spanishke, dat lijstje klopt niet helemaal, nu is het precies alsof het konijnenvoer is en er zit echt ook wel vlees in :ha

Ik weet dat er heel veel mensen zijn die heel tevreden zijn over Orijen. Als je bv kijkt op bepaalde kattenfora dan lijkt het wel alsof iedereen het geeft, maar sommige katten reageren nu eenmaal feller op bepaald voedsel dan andere katten. En wie weet heeft hij gewoon een lichte vorm van dat buikvirusje dat een tijdje terug zo rond ging onder katten?

Het moet niet direct iets ergs of engs zijn, maar voor de zekerheid een staal ontlasting laten onderzoeken zou ik wel doen als het mijn kat was. Dan weet je tenminste of het giardia is of niet. Want ja, op deze manier kan je voor alles in het wilde weg medicatie gaan geven...

Er zit natuurlijk vlees in, maar al die andere dingen ook en geen granen?
Dat buikvirusje? Moest dat dan ook niet besmettelijk geweest zijn voor onze katten en kittens? Ik blijf het vooral zo raar vinden dat hij de enige is :( arm dutske
Nu onze DA een staaltje heeft kunnen nemen, vraag ik me wel af waarom die DA in Ledeberg het niet gedaan heeft. Hij had toen toch al ietsje meer zekerheid kunnen geven, nu lijkt het enkel en alleen op die vieze ziekte terwijl hij niets van bewijzen heeft.

Bewerkt door Spanishke, 15 augustus 2009 - 20:11.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#108 Geplaatst 15 augustus 2009 - 20:45

Spanishke zei:

Wat moet een carnivoor nu met al die granen? Granen zijn gewoon goedkoper dan vlees, denk dat het eerder daarom er in zit ipv voor de behoefte van de kat.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#109 Geplaatst 15 augustus 2009 - 20:49

Spanishke zei:

Dat buikvirusje? Moest dat dan ook niet besmettelijk geweest zijn voor onze katten en kittens? Ik blijf het vooral zo raar vinden dat hij de enige is :( arm dutske
Nu onze DA een staaltje heeft kunnen nemen, vraag ik me wel af waarom die DA in Ledeberg het niet gedaan heeft. Hij had toen toch al ietsje meer zekerheid kunnen geven, nu lijkt het enkel en alleen op die vieze ziekte terwijl hij niets van bewijzen heeft.

Dat buikvirusje heeft hier op KS inderdaad veel slachtoffers gehad. Misschien is het bij Santosje gewoon de combinatie van alles? Het is zoals met een buikvirus bij mensen: sommigen hebben het direct en anderen krijgen het niet. Wat die da betreft blijf ik bij mijn mening: die heeft gewoon het zekere voor het onzekere genomen (en dat vind ik eigenlijk niet zo abnormaal: moest hij het afgewimpeld hebben, zou Bibie ook niet tevreden zijn (en ik ook niet)). Spanishke, ik heb gisteren het geluk gehad om je fantastische poezenfamilie te leren kennen en die zagen er helemaal niet ziek of zo uit. Ik denk dat het beter is om nu gewoon af te wachten wat jullie da vindt en wat de da van Bibie vindt (anders heb ik schrik dat dit voor spanningen gaat zorgen tussen jou en Bibie). Bibie heeft haar best gedaan om zo vlug mogelijk een da te vinden. En volgende week weten we meer :hug:
Kijk, wat er hier nu gebeurt, is waar ik schrik voor heb om een kitten van iemand van het forum te nemen (vb. Finn): de "fokster" maakt de mooie momenten mee maar ook de minder mooie momenten van heel dichtbij. En dat is niet altijd eenvoudig voor allebei de kanten. Het huidige baasje heeft het moeilijk om iets wat minder goed gaat te schrijven op het forum en het vorige baasje krijgt schuldgevoelens. We zijn allemaal volwassen mensen en we hebben allemaal het beste voor met onze poezels. Misschien schrijf ik het hier niet zo goed neer maar ik denk wel dat jullie weten wat ik bedoel he :hug: .

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#110 Geplaatst 15 augustus 2009 - 20:49

MissKitty zei:

Wat moet een carnivoor nu met al die granen? Granen zijn gewoon goedkoper dan vlees, denk dat het eerder daarom er in zit ipv voor de behoefte van de kat.

Kat heeft geen nood aan granen hoor. Ik geef zelf versvoer aan onze katten, net omdat ik granen in brokken wil vermijden. Overigens laat je niet misleiden door de samenstelling van Orijen. Het aandeel vlees is hoog (wat uiteraard goed is) en wat er verder in zit heeft geen hoog percentage. Want zoals het er nu staat klinkt het inderdaad als voer voor een vegetariër, maar de hoeveelheid van al die bestanddelen is maar klein.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#111 Geplaatst 15 augustus 2009 - 21:04

@ Joloka, wat je zegt dat begrijp ik, heb het zelf ook meegemaakt met een kitten dat ik gekocht had. Ik zit op fora om mijn ervaringen te delen en om hier en daar raad in te winnen. Ik merk ook dat ik geremder ben om over mijn kitten (inmiddels kat) te praten als het minder goed gaat omdat de fokker het soms niet apprecieert en het zou kunnen zien als een aanval op haar, haar cattery en haar katten. Met momenten kan dat de sfeer vertroebelen, terwijl we uiteindelijk hetzelfde voor ogen hebben: het welzijn van de kat.

Ik hoop dat ik als fokker niet zo ben en niet zo over kom...

Tuurlijk is het niet leuk als een kitten van je verhuist en daar meteen ziekjes wordt, maar ik zou denk ik wel blij zijn als de nieuwe eigenaar daar ook gewoon over durft te praten. Want natuurlijk ben je als fokker bezorgd om je kittens, maar de nieuwe eigenaar ook en die heeft er toch recht op dat ze haar verhaal en haar zorgen ook kwijt kan?

Toevallig heb ik een weekje geleden aan een van mijn kittenkopers gevraagd om een dagboekje bij te houden over hoe zij als kittenkoper het ervaart om een kitten bij ons te kopen. Ik heb haar nadrukkelijk gevraagd om het eerlijk op te schrijven, ook als er dingen zijn die zij als minder ervaart. Toevallig had ik ook aangehaald dat dingetjes als diarree door de stress van de verhuis enz in dat dagboekje mogen opgenomen worden.

Dat dagboekje komt ook integraal op onze website zodat mensen weten wat ze van ons kunnen verwachten en wat ze uberhaupt kunnen verwachten als ze een kitten in huis nemen.

Een kitten dat diarree krijgt na de verhuis is echt niet zo abnormaal! Zoals ik al eerder vertelde hadden wij het ook voor met Zsazsa. Je kan daar over blijven speculeren, maar laat je hoofd niet op hol brengen, laat gewoon een onderzoekje doen van de ontlasting en dan weet je hopelijk duidelijk wat er scheelt.

Bewerkt door Smitten Kitten, 15 augustus 2009 - 21:05.

Guest_Flotie_*
Guest_Flotie_*

#112 Geplaatst 15 augustus 2009 - 21:07

Toch even voor de duidelijkheid. Eigenlijk is het niet Santos die Orijen krijgt, maar wel Boris. We hebben daarvoor gekozen omdat Orijen ook geschikt is voor kittens en het natuurlijk niet te vermijden is dat beide broertjes eens uit elkaars bakje eten. Santos krijgt dus eigenlijk Sanabelle voor kittens en eet ook eens een brokje Orijen.

Nu om verder te gaan op het eigenlijke probleem. Naar wat er te lezen en op te zoeken valt over Giardia is het een ernstige ziekte waar de nodige aandacht moet aan besteed worden. Daarnaast is het ook iets dat zeer veel voorkomt en vaak geen ernstig probleem vormt met de juiste behandeling. Af en toe vergt het wel wat meer werk om het te bestrijden.

Maar inderdaad wordt hier misschien wat te hard van stapel gelopen. Het is totaal niet zeker dat het om Giardia gaat. Er zijn zo veel dingen die diarree kunnen veroorzaken. Wat wij hier wel al zeker kunnen uitsluiten is stress. Santos is helemaal op zijn gemak en een echte speelvogel. Hij komt ondertussen ook al verschrikkelijk goed overeen met Boris. Verder is het ook niet de voeding. Wat er ook mag gespeculeerd worden. Orijen is hoogwaardig voer en Sanabelle kitten zeker ook. Misschien kan de overgang wat moeilijk zijn, maar na 2 weken zou dit toch zeker geen probleem meer mogen vormen. En zeker niet nog ergere diarree veroorzaken.

De symptomen van Giardia zijn: chronische diarree met tussenpozen dat de stoelgang normaal is, normale activiteit van de poezel (speels en vrolijk, totaal niet ziekjes), goede eetlust (soms zelfs een beetje overdadig) en wat aan de magere kant. Het komt voor bij zwakkere dieren (zoals kittens) en veel poezels kunnen drager zijn zonder symptomen te vertonen. Zo kan het ook zijn dat niet elk str*ntje de sporen van Giarda bevat. Verder is het zeker ook zo dat Giardia niet meteen te linken is met slechte omstandigheden of nalatige baasjes. Integendeel zelfs het komt enorm veel voor. Het heeft meer te maken met zwakkere beestjes.

We willen je dus helemaal niet beschuldigen Spanishke. We zijn super blij met alles wat je voor Santos hebt gedaan en de opvoeding en verzorging die je hem hebt gegeven. We hebben er hier een super poezeltje bij, en Boris kan dat alleen maar met veel vreugde bevestigen.

Het enige wat we willen is dat we Santosje van zijn diarree afhelpen en hem goede verzorging geven. Aangezien de symptomen van Giardia zeer nauw aansluiten met wat we bij Santos zien, denken we wel dat het mogelijk is dat het dat kan zijn. Tot daar dus de feiten en de symptomen die de ziekte kunnen verklaren.

Langs de andere kant zijn jouw poezeltjes nu allemaal diarreevrij en heb je zelfs eentje laten testen. Bovendien heeft noch Boris, noch wij last van diarree. Zoals dus al gezegd kan er helemaal niet met zekerheid gezegd worden dat het Giardia is.

Daarom zullen we de raad van de DA volgen (die mens heeft er tenslotte toch voor gestudeerd) en Santos zijn pilletje geven, bovendien zullen we hier constant de kattenbak uitscheppen, elke dag hem uitwassen met javel, dweilen, stofzuigen. Normaal gezien zullen we dan binnen een paar dagen verbetering zien. Verder is het ook geen schadelijk geneesmiddel en kan het misschien ook helpen als de oorzaak toch ergens anders ligt.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#113 Geplaatst 15 augustus 2009 - 21:16

Spanishke, ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu wel een beetje aangevallen voel. Orijen is hoogwaardige, kwalitatieve voeding dat oorspronkelijk voor Boris gekocht is. Ze allebei apart droogvoer geven is onmogelijk. Voor Santos had ik Sanabelle Kitten, en voor Boris Orijen. Ik vond het een extra pluspunt dat Orijen ook goed is voor kittens dus zo zou Santos toch een volwaardige kittenmaaltijd krijgen. Als je misschien ook wat verder zoekt op dergelijke fora, zou je misschien zien dat het juist heel goed is dat Orijen geen granen bevat. Je ingrediëntenlijst is allesbehalve volledig, het voer bevat 70% vers vlees. Ik heb daarnet ook gePM’t naar de voedingsexperte van onze KS, en zij is er ook voorstander van. Over RC zijn er ook al heel veel klachten, is die chemische samenstelling dan zo veel beter? En het is toch niet de bedoeling dat we hier al voer onder de loep nemen en al dan niet afbreken? Daar gaat mijn topic niet over. En al zeker niet om naar elkaar met de vinger te wijzen. Ik stoor er mij aan dat het hier nu opeens helemaal in onze schoenen geschoven wordt, wij geven hier opeens blijkbaar hele slechte voeding aan Santos waardoor hij diarree krijgt… Je doet precies alsof we hem hier aan het vergiftigen zijn?

Ik kan er zelf ook niet aan doen dat de DA geen staaltje genomen heeft, ik ben zelf geen DA, ik kan moeilijk zeggen wat hij moet doen. Van zodra onze DA terug is, en de diarree is nog steeds niet verbeterd, gaan we met een potje naar hem. Meer kan ik toch niet doen? Die geneesmiddelen zijn geen antibiotica of dergelijke, het is gewoon Panacur, dat wordt ook gegeven voor ontworming, dus het is niet schadelijk dat we het hem nu geven. Ik blijf erop hopen dat het uiteindelijk werkt.  

Ik heb de topic inderdaad pas na een week geopend, omdat ik dus schrik had voor zo’n reactie. Ik begrijp het toch niet. Santos krijg hier alles wat hij nodig heeft, goede voeding, drinkfonteinen, speelgoed, krabpalen.. We sturen zoveel foto’s, filmpjes en updates. We hebben veel DA’s afgebeld om toch nog bij een DA te kunnen gaan, terwijl de onze maandag al terug is.. Ik weet écht niet wat ik meer kan doen. Het is ook niet dat hij hier op sterven na dood is hé. Hij is juist heel levendig en vrolijk. Moet ik dan in het vervolg mijn probleem op een ander forum onder een andere nickname posten om zo een aanval te vermijden? Ik wou je juist op de hoogte houden.

Ik wil nog één ding zeggen.. Santos had diarree voordat hij bij ons kwam. Ik ben nochtans heel blij dat je hem toch gebracht hebt, en we zullen dit probleem dan ook met man en macht oplossen. Maar ik denk dat je foute conclusie trekt door met een beschuldigende vinger naar het voer te wijzen, want toen kreeg hij nog geen Orijen.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#114 Geplaatst 15 augustus 2009 - 21:22

Het was ook niet mijn bedoeling om jullie aan te vallen mocht het zo overgekomen zijn, ik probeer gewoon te zoeken naar nog mogelijke andere opties. ik voel me schuldig omdat hij het misschien heeft en ik jullie nu blijkbaar een kitten bezorgd heb dat toch wel wat last blijft hebben (daar voel ik me erg lastig om). Het spijtige is dat ik er zeer weinig aan kan doen en helaas zijn wij geen dierenartsen en het enige wat we momenteel allemaal doen, is tasten in het duister.
Zoals hier al eerder gezegd is geweest, ga ik wachten op het verloop van Santosje. Ik ben natuurlijk blij dat jullie dit probleem naar voor brengen, de andere zeggen wel dat alles in orde is, maar we hebben er wel veel minder contact mee en dat willen ze precies ook liever zo houden.

Verder wil ik wel even verduidelijken dat ik inderdaad Sanabelle wat op de achtergrond geschoven had en dat hij dat eigenlijk krijgt, gemengd met brokjes van Boris. (was ik even vergeten door die mogelijke giardiatoestanden).
@ Misskitty: Het graan dat in RC zit is inderdaad niet nodig voor een poezel, maar het kan wel de oorzaak zijn dat dat nog zorgt voor een moeilijkere overschakeling. Ik heb nooit gezegd dat dat belangrijke voeding is, maar het is wel zo dat RC Babycat een zeer calorierijke voeding is die kittens nodig hebben om goed van start te kunnen gaan. Als ik me niet vergis, is Orijen meer een dieetvoeding en hebben jullie dit gekozen voor Boris, wat ik zelf goed vind, want je moet vooral kijken naar wat het beste bij je kat past.  Maar het is wel voor Santos een zeer calorierijke voeding naar een minder calorierijke (de Sanabelle is voor kittens zeker?) en ook wat dieetvoeding (Orijen).

Ik wil hier gerust doen zoals de fokker van Mieke'tje gedaan heeft, Santos een tijdje terug bij ons nemen en hem terug bezorgen als hij weer helemaal gezond is, maar ik denk niet dat jullie dit willen en ik ben er zeker van overtuigd dat jullie er alles gaan aan doen natuurlijk om hem terug gezond te krijgen. Dat is ook de reden waarom ik hem uiteindelijk toch gebracht had die zondag omdat hij in goeie handen is.

Bewerkt door Spanishke, 15 augustus 2009 - 21:25.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#115 Geplaatst 15 augustus 2009 - 21:35

Spanishke zei:

Het was ook niet mijn bedoeling om jullie aan te vallen mocht het zo overgekomen zijn, ik probeer gewoon te zoeken naar nog mogelijke andere opties. ik voel me schuldig omdat hij het misschien heeft en ik jullie nu blijkbaar een kitten bezorgd heb dat toch wel wat last blijft hebben (daar voel ik me erg lastig om). Het spijtige is dat ik er zeer weinig aan kan doen en helaas zijn wij geen dierenartsen en het enige wat we momenteel allemaal doen, is tasten in het duister.
Zoals hier al eerder gezegd is geweest, ga ik wachten op het verloop van Santosje. Ik ben natuurlijk blij dat jullie dit probleem naar voor brengen, de andere zeggen wel dat alles in orde is, maar we hebben er wel veel minder contact mee en dat willen ze precies ook liever zo houden.

Verder wil ik wel even verduidelijken dat ik inderdaad Sanabelle wat op de achtergrond geschoven had en dat hij dat eigenlijk krijgt, gemengd met brokjes van Boris. (was ik even vergeten door die mogelijke giardiatoestanden).
@ Misskitty: Het graan dat in RC zit is inderdaad niet nodig voor een poezel, maar het kan wel de oorzaak zijn dat dat nog zorgt voor een moeilijkere overschakeling. Ik heb nooit gezegd dat dat belangrijke voeding is, maar het is wel zo dat RC Babycat een zeer calorierijke voeding is die kittens nodig hebben om goed van start te kunnen gaan. Als ik me niet vergis, is Orijen meer een dieetvoeding en hebben jullie dit gekozen voor Boris, wat ik zelf goed vind, want je moet vooral kijken naar wat het beste bij je kat past.  Maar het is wel voor Santos een zeer calorierijke voeding naar een minder calorierijke (de Sanabelle is voor kittens zeker?) en ook wat dieetvoeding (Orijen).

Ik wil hier gerust doen zoals de fokker van Mieke'tje gedaan heeft, Santos een tijdje terug bij ons nemen en hem terug bezorgen als hij weer helemaal gezond is, maar ik denk niet dat jullie dit willen en ik ben er zeker van overtuigd dat jullie er alles gaan aan doen natuurlijk om hem terug gezond te krijgen. Dat is ook de reden waarom ik hem uiteindelijk toch gebracht had die zondag omdat hij in goeie handen is.
We zijn blij dat je ook bezorgd bent, en we doen het beste dat we kunnen.  Natuurlijk willen we niet dat Santos na twee weken weer weg zou gaan van bij ons. We (en Boris ook) zijn er nu ook al heel erg gehecht aan.

Wat betreft die voeding: Orijen is juist heel calorierijk. In een ander topic van mij kan je lezen dat ik twijfelde tussen RC Indoor (minder calorieën (3405 kcal), want meer aangepast op een binnenhuisleven) en Orijen, juist omdat Orijen meer calorieën bevat (4700 kcal) en ik vond dat eigenlijk niet zo goed voor Boris. Uiteindelijk ben ik er dan op uitgekomen dat Orijen gezonder is, en onder andere cranberries bevat wat heel wat blaasproblemen kan voorkomen (goed voor Boris). Mijn bedoeling was om iets minder brokjes aan Boris te geven, maar uiteindelijk stabiliseert zijn gewicht nu een beetje dus is dat niet nodig. Hij sport ook wel meer, door achter Santos te lopen en omgekeerd. :) Sanabelle is ook kittenvoeding, dus bevat ook meer calorieën.. Dus ik ben echt overtuigd dat het bijna niet aan de voeding kan liggen. Zeker omdat het nog altijd duurt. Dat een omschakeling van voeding misschien wat belastend is voor de darmpjes, daar ga ik 100% mee akkoord.. Maar twee weken duurt toch wel lang.

Laten we gewoon afwachten.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#116 Geplaatst 15 augustus 2009 - 21:37

@Flotie, ik ben blij dat je nu ook op KS komt :hug:
@Smitten Kitten, ik ben blij dat je er zo over denkt (en ik weet dat de meesten er hier zo over denken en Spanishke ook) maar ik heb het gevoel dat dit topic nu een beetje moeilijk ligt bij Bibie, Flotie en Spanishke. Het is natuurlijk geschreven woord en dat komt totaal anders over dan dat je met de mensen zelf praat. Ik snap beide kanten heel goed en ik weet dat ze allebei het heel goed voor hebben met Santosje en ik zou gewoon niet graag hebben dat ze dit persoonlijk gaan nemen. Ik heb het misschien nog een beetje moeilijker gemaakt door me ermee te gaan "bemoeien" en de dingen op een rijtje te gaan zetten. Terwijl dit helemaal niet de bedoeling was. Intgendeel zelfs. Als het inderdaad Giardia is, dan is het zo en dan kan niemand er aan doen. Dan is het enkel heel moeilijk voor Bibie en Flotie die even een hele intense periode gaan meemaken (poetsen, poetsen en nog eens poetsen) maar ik weet zeker dat ze het er voor over hebben en dat ze Spanishke heel dankbaar zijn dat ze Santos een mandje hebben mogen geven. En Spanishke heeft nu ook haar kitten laten onderzoeken en zal binnenkort meer weten.
Ik voel me serieus schuldig omdat ik dit topic zo een beetje heb laten overschakelen naar het voor en tegen van bepaalde voeding. Maar dat was echt niet zo bedoeld :hug:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#117 Geplaatst 15 augustus 2009 - 21:49

Joloka'tje, je hebt je helemaal niet bemoeid.. Het is een openbaar forum, dus iedereen mag reageren. Dat is ook de bedoeling :) . We komen er wel uit hoor.. Ik voel dit toch niet aan als ruzie, voelde me gewoon een beetje aangevallen. We zijn nog altijd heel blij met Katrien en Simon als fokker, en ik kan me inbeelden dat ze zich nu wat slecht voelt door de hele situatie maar dat is zeker niet de bedoeling.. Het enige wat ik wou, en dat heb ik nog al gezegd, is wat tips om de diarree tegen te gaan. Santos is heel goed gesocialiseerd, verzorgd, opgevoed, alles was heel erg in orde, Katrien en Simon hebben alles gedaan wat een goede fokker zou moeten doen. Dus we zijn inderdaad heel dankbaar dat we Santos een mandje hebben mogen geven. Ik hoop gewoon dat jullie niet denken dat het hier een slecht mandje is.

Bewerkt door Bibie, 15 augustus 2009 - 21:50.

Geplaatste afbeelding

Guest_Simon Says_*
Guest_Simon Says_*

#118 Geplaatst 15 augustus 2009 - 22:00

Het is spijtig dat dit in het forum zo in het lang en het breed moet uitgesmeerd worden. Ik ben blij dat ik niet de eerste steen geworpen heb en ook blij dat ik nog geen stenen geworpen heb en er zeker van dat ik dit op een volwassen en normale manier kan oplossen zo er natuurlijk van beide kanten wordt normaal gereageerd.

Eerst en vooral, ik ga dit hele topic niet gaan lezen of wat dan ook. Simpel omdat ik toch al weet wat hier allemaal gaat staan.

Wijzen met een vinger zonder bewijzen is niet mooi. Natuurlijk verdedigt Spanishke zich dan. Hoe zou je zelf zijn? Het enige waar zij trouwens op wees, was dat je van voeding met graan en weetikveelwatallemaal naar helemaal andere voeding gaat en dan verwacht dat dat jongetje van de ene week op de andere dit gaat eten zonder problemen.

Het enige schatje van ons, dat minder goed bijkomt dan al onze andere kitjes, is Nelleke. Met haar ben ik naar de veearts geweest. Die heeft haar volledig nageken en ook haar mest gecontroleerd. Hij heeft mij gezegd dat dit geen uitsluitsel is, doch wees mij erop dat het toch maar raar is dat op 9 katten maar 1 kat symptomen heeft van deze toch wel besmettelijke ziekte. Bovendien komen al onze katten goed bij, zelfs Nelleke komt, alhoewel iets minder goed, toch nog steeds genoeg bij om niet abnormaal te zijn. Hij heeft ook gezegd dat een kat drager kan zijn en toch geen symptomen kan hebben. Nu, hij heeft ook gezegd dat er 1001 dingen zijn die een kat diarree kunnen geven, al dan niet langdurig. Je mag dat zelfs vergelijken met een mens. Ikzelf bijvoorbeeld heb ofwel diarree ofwel constipatie met diarree. Ik heb nu eenmaal rotdarmen.
Er zijn met andere woorden 1001 dingen waardoor een kat al dan niet langdurige diarree kan hebben. Daarom ook dat ik het heel spijtig vind, dat je zonder bewijzen al dadelijk met stenen gaat werpen.

Moest Santosje inderdaad "de ziekte" hebben, dan zal er bij het mestonderzoek van al onze andere katten (momenteel nog 6) zeker minstens 1 moeten tussen zitten waarbij er in de mest iets gevonden wordt. Het zou al te toevallig zijn, moest dit niet het geval zijn. Maandag wordt iedereen zijn mest naar de DA gebracht en zal het worden opgestuurd naar het labo.

Tot zover, hou ik mij met deze zaak en (valse) beschuldigingen niet meer bezig.

PS: stereotype vrouwen... ;)

Bewerkt door Simon Says, 15 augustus 2009 - 22:14.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#119 Geplaatst 15 augustus 2009 - 22:02

Bibie zei:

Joloka'tje, je hebt je helemaal niet bemoeid.. Het is een openbaar forum, dus iedereen mag reageren. Dat is ook de bedoeling :) . We komen er wel uit hoor.. Ik voel dit toch niet aan als ruzie, voelde me gewoon een beetje aangevallen. We zijn nog altijd heel blij met Katrien en Simon als fokker, en ik kan me inbeelden dat ze zich nu wat slecht voelt door de hele situatie maar dat is zeker niet de bedoeling.. Het enige wat ik wou, en dat heb ik nog al gezegd, is wat tips om de diarree tegen te gaan. Santos is heel goed gesocialiseerd, verzorgd, opgevoed, alles was heel erg in orde, Katrien en Simon hebben alles gedaan wat een goede fokker zou moeten doen. Dus we zijn inderdaad heel dankbaar dat we Santos een mandje hebben mogen geven. Ik hoop gewoon dat jullie niet denken dat het hier een slecht mandje is.

Dat denk ik zeker niet, jullie zijn de enige geweest waarvan ik direct zei van "YES we hebben toch al zeker een heel goeie plaats voor 1 van onze kitjes".
Dat van dat vergiftigen vind ik wel fel overdreven. Ik probeer ook maar dingen op te zoeken en net zoals bij RC zijn er ook mensen ontevreden van Orijen. Ik ken het niet en kan me dus voorlopig enkel wat baseren op mensen die er ervaringen mee hebben en ik ben achterdochtig voor elk product. RC vind ik zelf zeker ook niet het beste merk, voor de kittens vind ik het wel goed, zij doen het er heel goed op en ik ben ook van mening dat ze het zeker nodig hebben, in het bijzonder Nelleke. RC geven we al lang niet meer aan onze volwassen poezen en wij zijn ook overgeschakeld naar Sanabelle en inderdaad dit begint meer te lijken op een topic over droogvoer dan over de eigenlijke zaak en het belangrijkste en dat is Santos en zijn aanslepende diarree.

Ik ben er al sinds een tijd (ongeveer sinds dit topic gestart is) niet goed van omdat ik geen beterschap zie in ons ventje en ben er al heel de tijd mee bezig, net zoals jullie, probeer ik ook te zoeken naar mogelijke oorzaken.
De symptomen die Florian hier plaatst, lijken er inderdaad op, buiten het gewicht. 300 gram op een week tijd is toch zeker niet weinig, het kan meer zijn, maar weinig is het zeker niet.

Het is nooit mijn bedoeling geweest met de vinger te wijzen, maar de schuld wordt zeker niet in jullie schoenen geschoven. Als ik klik op "nieuwe berichten" zie ik meestal vrij snel staan "De diarree van Santos, terug van de DA, gardia??" ondertussen is denk ik zoal heel het forum in rep en roer rond dit topic en dat bevordert de situatie voor ons ook niet bepaald, zeker als er helemaal geen zekerheid is.

En Joloka, natuurlijk mag je reageren, zoals Bibie zegt, dit is een openbaar forum en naar mijn weten heb je hier nog niets verkeerd gezegd. Je probeert te helpen

Bewerkt door Spanishke, 15 augustus 2009 - 22:21.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#120 Geplaatst 16 augustus 2009 - 07:58

Na een nachtjes slapen, zijn we weer begonnen aan een nieuwe dag :LOL: .
Bibie en Flotie: hoe is het nu met Santosje? Hopelijk begint het nu toch de goede kant uit te gaan? Hebben jullie hem al een beetje kip gegeven?

Geplaatste afbeelding