Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#16 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:44

De babycat zou ik hem niet opnieuw op zetten eigenlijk, daar is hij nu toch te oud voor? Misschien toch inderdaad eens bij de DA vragen wat die aanraadt.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#17 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:45

Bibie zei:

Giardia? Is dat niet een ziekte die overgedragen wordt van een andere poezel? Maar niemand dat al in contact is geweest met hem heeft dat? Kan dat dan?

Goh ik weet alleen dat het enorm besmettelijk is, ik heb alles in huis moeten ontsmetten want anders blijft het terugkomen. Kan nooit geen kwaad om hem eens te testen he...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 11 augustus 2009 - 15:56

Bibie zei:

Giardia? Is dat niet een ziekte die overgedragen wordt van een andere poezel? Maar niemand dat al in contact is geweest met hem heeft dat? Kan dat dan?

Heb es even opzoeking gedaan naar die Gardia...

Vaak zijn er geen symptomen van Giardia. Katten kunnen besmet zijn en eieren van Giardia uitscheiden, maar geen ziektetekens vertonen.
Giardia veroorzaakt echter vaak diarree. Vooral kittens zijn gevoelig, maar ook volwassen katten kunnen stinkende diarree krijgen, vooral bij verzwakking. Giardia is een zeer vaak voorkomende oorzaak van chronische (langdurige) diarree bij katten.
De diarree is vaak lichtgekleurd en kan slijm en bloed bevatten. Vaak ziet men bij Giardia infecties dat de diarree met periodes optreedt. Tussen deze periodes zijn de dieren volledig symptoomloos.
Bij erge gevallen kunnen vermagering en uitdroging optreden.

Wat hij vertoont, is "geen ziektetekenen" en "lichtgekleurde diarree", is deze ook slijmerig? Hmm ik zou niet onmiddellijk denken aan Giardia. Dit wordt meestal veroorzaakt door onhygiënische omstandigheden.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 11 augustus 2009 - 16:06

Onhygiënisch is het hier alleszins niet.. Er wordt zelfs met mij gelachen omdat ik een beetje kuisgek ben :louche: .

Er zit zeker geen bloed in. Dan zou ik pas panikeren. En wat bedoelen ze met slijmerig? Ja .. Diarree is diarree hé.. Het is een drekje. :misselijk: :ha

Ik dacht ook dat babycat maar tot twaalf weken gegeven mocht worden, en dan overschakelen naar RC kitten 36?

Ik moet wel bekennen dat jullie mij een beetje schrik aanjagen. Had gehoopt dat het aan de voeding lag, en door dat te veranderen dat het wel zou overgaan. Hij drinkt ook echt wel veel, doet veel plasjes, eet goed, speelt veel, slaapt voldoende.. Hij is lief en spint en miauwt.. Het is zeker geen ziek poezeltje.

Maar zijn draagtasje staat al klaar. Straks mag hij voor de eerste keer onze befaamde DA ontmoeten O:) . Dan kan ik misschien direct eens vragen wanneer hij het beste gecastreerd wordt..

Raden DA's zowiezo geen Hills aan van voeding? Want zij verdelen dat toch, en krijgen daar een percentje op?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 11 augustus 2009 - 16:08

Bibie zei:

Hebben jullie nog steeds niets gehoord van Otis? Heb je al een mailtje gestuurd?

Ik denk niet dat het een ontstopping is, want hij doet toch iedere dag zijn behoefte.. En Boris doet dat ook maar 1 keer op een dag.. De DA zit van 18u30 tot 19u30. Normaal gezien is Florian dan toch al thuis, dus dan kunnen we vanavond nog gaan.

Boris heeft er totaal geen last van. Juist de eerste dag dat Santos er was een beetje, maar sinds dag 2 is dat helemaal voorbij. Bo heeft dat nog maar 1 keer gehad, dus ik denk dat hij sterkere darmpjes heeft :)

Nee nog niets :evil: :cry: Ik probeer te zoeken naar een verklaarbare reden en de enige dat ik kan opkomen is dat hun andere Ragdoll misschien van een broodfokker komt en dat die nooit gevraagd heeft naar foto's, updates, ... , maar bij ons staat het UITDRUKKELIJK vermeld in ons contract he + ik zeg er ook nog eens bij van "En dan heel belangrijk..." Pff geen tijd vind ik ook geen reden, want ze moeten toch ook tijd kunnen maken voor hem? Zoveel tijd is het toch niet gevraagd denk ik om even een mailtje te sturen :(

Als ze hier al spreken van Giardia zou ik inderdaad ook niet langer meer wachten. Het zou me echt verbazen mocht het dat zijn, maar we mogen niets uitsluiten. De andere kittens hebben niets dus dat is nog meer reden om te denken dat hij het niet zou hebben. Boris was wel zijn voeding al gewoon, dat heeft er volgens mij ook veel mee te maken.

EDIT: Met slijmerig bedoelen ze zo wat loperiger, je ziet echt wel het verschil tussen platte stoelgang en slijmerige stoelgang

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 11 augustus 2009 - 16:12

:( Misschien sturen ze deze week nog wel een mailtje. Hij is nog geen volle week weg hé.. Weet je niet vanwaar hun andere Ragdoll komt? Ze hadden nochtans het beste huisje, met een afgezette tuin, kinderen en een andere Ragdoll.. Wat jammer :(

Boris was die voeding nog niet echt gewoon.. Hij heeft tot 10 - 11 maand RC 36 gehad, dan Almo Nature Holistic Kitten, toen dat op was hadden we nog een portie gewone Orijen staan, en dit is nu de Orijen met vissmaak. Die is enkele dagen voor de komst van Santos toegekomen. :) En de Sanabelle had hij helemaal nog niet geproefd.. Behalve dan die keer dat hij de zak had opengebeten, en snel alles opsnoepte wat er op de grond viel :p

Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#22 Geplaatst 11 augustus 2009 - 16:13

Spanishke zei:

Heb es even opzoeking gedaan naar die Gardia...

Vaak zijn er geen symptomen van Giardia. Katten kunnen besmet zijn en eieren van Giardia uitscheiden, maar geen ziektetekens vertonen.
Giardia veroorzaakt echter vaak diarree. Vooral kittens zijn gevoelig, maar ook volwassen katten kunnen stinkende diarree krijgen, vooral bij verzwakking. Giardia is een zeer vaak voorkomende oorzaak van chronische (langdurige) diarree bij katten.
De diarree is vaak lichtgekleurd en kan slijm en bloed bevatten. Vaak ziet men bij Giardia infecties dat de diarree met periodes optreedt. Tussen deze periodes zijn de dieren volledig symptoomloos.
Bij erge gevallen kunnen vermagering en uitdroging optreden.

Wat hij vertoont, is "geen ziektetekenen" en "lichtgekleurde diarree", is deze ook slijmerig? Hmm ik zou niet onmiddellijk denken aan Giardia. Dit wordt meestal veroorzaakt door onhygiënische omstandigheden.

dan kan ik geloven dat Sokkie Giardia heeft gekregen in Petcenter.. zo stinken daar...

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 11 augustus 2009 - 16:16

Pinkbubblegum zei:

dan kan ik geloven dat Sokkie Giardia heeft gekregen in Petcenter.. zo stinken daar...

Ah die komt van Petcenter? Ja dan moet je niet langer zoeken.

Anyway: Santos kan het volgens mij echt niet van bij ons gekregen hebben, hier is het ook de gewoonte om soms meermaals de vloer te dweilen en zeker met onze smeerpoes Purrlin. Onze andere dames hebben er ook geen last van
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 11 augustus 2009 - 18:20

We vertrekken nu naar de DA. Laten we hopen dat hij een oplossing weet..

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 11 augustus 2009 - 18:28

:thumb: :thumb: :thumb: Mijn duimpjes draaien

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#26 Geplaatst 11 augustus 2009 - 18:35

:duim: :duim:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 11 augustus 2009 - 18:48

Wij duimen ook samen met de kitjes en de mamapoes :thumb:
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 11 augustus 2009 - 18:53

:censored: Een heel stuk onderweg met luid piepende Santos, om voor een gesloten deur te staan. Onze DA is op vakantie tot 17 augustus :( :(

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#29 Geplaatst 11 augustus 2009 - 18:56

Bibie zei:

:censored: Een heel stuk onderweg met luid piepende Santos, om voor een gesloten deur te staan. Onze DA is op vakantie tot 17 augustus :( :(

En nu?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 11 augustus 2009 - 18:58

Ohnee das nog 6 dagen :( DA van wacht? Andere DA?
Heel de weg zitten piepen? Heb je hem op schoot genomen of in het bakje laten zitten? Bij ons piepte hij zeer weinig, misschien dacht hij dat hij weer moest verhuizen, het dutske

Geplaatste afbeelding