Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#151 Geplaatst 20 augustus 2009 - 22:32

Ook wij hebben fantastisch goed nieuws.

Heb zojuist de uitslag van de DA gekregen: alles is negatief. Van onze 6 katten die hier nog zijn, is er geen enkele positief bevonden op giardia. Ik ben overgelukkig :jump: :dancer: :dancer: :cheer: :dans: :dans: :dans: :dans:
Ben toch blij en opgelucht dat we deze test laten doen hebben, nu hebben we tenminste 100% zekerheid en hebben jullie ook wat meer zekerheid over Santos dat hij het niet heeft. Hoe gaat het er nog mee ondertussen?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#152 Geplaatst 20 augustus 2009 - 22:46

Ik ben heel blij voor jullie. Nu kan de discussie er tenminste over ophouden.  

Santos heeft hier nog altijd geen grote boodschap gelegd, dus het staaltje kan morgen pas binnen gedaan worden. Ben nu wel een beetje ongerust. Wat heeft hij dan wel?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#153 Geplaatst 20 augustus 2009 - 23:07

Bibie zei:

Ik ben heel blij voor jullie. Nu kan de discussie er tenminste over ophouden.  

Santos heeft hier nog altijd geen grote boodschap gelegd, dus het staaltje kan morgen pas binnen gedaan worden. Ben nu wel een beetje ongerust. Wat heeft hij dan wel?

Ik ben toch ook blij voor Santosje en voor jullie. Wel weet je inderdaad nu helemaal niet meer wat het kan zijn, hopelijk toch iets minder erg...

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#154 Geplaatst 20 augustus 2009 - 23:09

Super dat de rest negatief testte! Dan zal Santos vermoedelijk ook geen gardia hebben hé.

Ik zou eigenlijk ook niet weten wat ie heeft... Wat doet die panacur allemaal exact? Volgens de bijsluiter?

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#155 Geplaatst 20 augustus 2009 - 23:46

Panacur

Indicaties: Voor de behandeling van honden en katten geïnfecteerd met volwassen en onvolwassen vormen van gastro-intestinale spoel-, haak-, zweep- en lintwormen.
Voor de preventie en controle van Giardia infecties bij honden.
Bij de hond: Toxocara canis, Toxascais leonina, Uncinaria stenocephala, Ancylostoma caninum, Trichuris vulpis, Taenia pisiformis, Tenia hydatigena, Giardia
Bij de kat: Toxocara cati, Toxascaris leonina, Ancylostoma tubaeforma, Ollulanus, Aelurostrongylus.

Contra-indicaties: geen

:catscratchhead :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#156 Geplaatst 21 augustus 2009 - 06:27

Da's supernieuws!
'k vind eigenlijk Giardia niet echt supererg..'t is iets verdomd lastigs en zeker irritant en ik wil het hier zeker niet terug!!! Maar als ik hier soms andere dingen lees..pff..

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#157 Geplaatst 21 augustus 2009 - 17:55

:help: Ik heb zopas de eerste staaltjesblunder begaan. We hebben hier het geluk dat Santos zijn uitwerpseltjes niet begraaft.. Dus ik dacht: "makkieeee, gewoon met een lepeltje uitscheppen en in het potje doen".. Niet dus!! Aangezien er wel al een beetje vorm inzit, was het een heel gedoe, heb ik het helemaal opengetrokken en zat alles onder het kattenbakzand (wat dus niet mag voor een staaltje) - om nog maar te zwijgen over de verschrikkelijke stank die plotseling het hele appartement domineerde :misselijk: :( . Iemand een idee hoe ik het makkelijkste een staaltje neem? Mag er niet een klein beetje kattenbakzand aanhangen? Onderaan zijn er zowiezo kattenbakkorrels, want hij placeert zijn drolletjes natuurlijk op het zand.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#158 Geplaatst 21 augustus 2009 - 17:58

Bibie zei:

:help: Ik heb zopas de eerste staaltjesblunder begaan. We hebben hier het geluk dat Santos zijn uitwerpseltjes niet begraaft.. Dus ik dacht: "makkieeee, gewoon met een lepeltje uitscheppen en in het potje doen".. Niet dus!! Aangezien er wel al een beetje vorm inzit, was het een heel gedoe, heb ik het helemaal opengetrokken en zat alles onder het kattenbakzand (wat dus niet mag voor een staaltje) - om nog maar te zwijgen over de verschrikkelijke stank die plotseling het hele appartement domineerde :misselijk: :( . Iemand een idee hoe ik het makkelijkste een staaltje neem? Mag er niet een klein beetje kattenbakzand aanhangen? Onderaan zijn er zowiezo kattenbakkorrels, want hij placeert zijn drolletjes natuurlijk op het zand.

:ha :ha :ha

kun je niet gewoon een stukje van een kakje nemen?
dus niet het hele kakje?

:catnoknow :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#159 Geplaatst 21 augustus 2009 - 18:02

Aldhissla zei:

:ha :ha :ha

kun je niet gewoon een stukje van een kakje nemen?
dus niet het hele kakje?

:catnoknow :lachen: :lachen: :lachen: :lachen:

Dat heb ik dus geprobeerd... Hetgeen ik eruit kon halen, bleef hangen aan mijn lepeltje en ik wist begot niet hoe ik dat in het potje kon krijgen O:) O:) . Kon het moeilijk met mijn vinger afschrapen hé :misselijk: :misselijk: . Het was dan ook zodanig weinig, dat ik het niet zou durven binnengeven :ha . Of mag dat weinig zijn? Nu ja, dat is nu wel al het bewijs dat het echt niet meer lopend is. Het heeft gewoon een gele kleur en het stinkt heel hard :misselijk:

Bewerkt door Bibie, 21 augustus 2009 - 18:02.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#160 Geplaatst 21 augustus 2009 - 18:03

Bibie zei:

Dat heb ik dus geprobeerd... Hetgeen ik eruit kon halen, bleef hangen aan mijn lepeltje en ik wist begot niet hoe ik dat in het potje kon krijgen O:) O:) . Kon het moeilijk met mijn vinger afschrapen hé :misselijk: :misselijk: . Het was dan ook zodanig weinig, dat ik het niet zou durven binnengeven :ha . Of mag dat weinig zijn? Nu ja, dat is nu wel al het bewijs dat het echt niet meer lopend is. Het heeft gewoon een gele kleur en het stinkt heel hard :misselijk:

2 lepeltjes?
een stukje keukenpapier?
...
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#161 Geplaatst 21 augustus 2009 - 18:04

Kun je geen keukenrolletje onder hem leggen als je ziet dat hij een kakje wilt leggen (weet het niet hoor, heb het ook nog nooit geprobeerd). En anders handschoenen aandoen om het kakje te ontwarren :hug:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#162 Geplaatst 21 augustus 2009 - 18:07

@ Aldhissla: ik heb nu al één lepeltje weggegooid, als ik er nu nog eens twee ga gebruiken kan ik al bijna naar de Ikea achter een nieuw lepeltjes-set :ha .

@ Joloka: keukenpapier is misschien nog een goed idee! Maar dan moet ik er net op tijd bij zijn, want ik zie het niet altijd onmiddellijk als hij naar de kattenbak trekt O:)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#163 Geplaatst 21 augustus 2009 - 18:11

Bibie zei:

@ Aldhissla: ik heb nu al één lepeltje weggegooid, als ik er nu nog eens twee ga gebruiken kan ik al bijna naar de Ikea achter een nieuw lepeltjes-set :ha .

@ Joloka: keukenpapier is misschien nog een goed idee! Maar dan moet ik er net op tijd bij zijn, want ik zie het niet altijd onmiddellijk als hij naar de kattenbak trekt O:)

Er bestaan ook plastieklepeltjes hoor :p . Misschien een alarm installeren aan de kattenbak? ;) Ik weet het echt ook niet.

Voorstel voor de mensen die een kittenpakket samenstellen: niet alleen een thermometer erbij maar ook plastieken lepeltjes, handschoenen :ha :ha :ha

Sorry dat ik lach maar ik ben zo blij dat Santosje eindelijk stevige stoelgang heeft (ook al stinkt het nog verschrikkelijk)

Bewerkt door Joloka, 21 augustus 2009 - 18:18.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#164 Geplaatst 21 augustus 2009 - 18:15

Joloka zei:

Er bestaan ook plastieklepeltjes hoor :p . Misschien een alarm installeren aan de kattenbak? ;) Ik weet het echt ook niet.

Voorstel voor de mensen die een kittenpakket samenstellen: niet alleen een thermometer erbij maar ook plastieken lepeltjes, handschoenen :ha :ha :ha

:ha :ha :ha Inderdaad. Ik heb dus geen plastieken lepeltjes. Had wel een roze lepeltje liggen dat ik eens gekregen had van Yves Rocher, maar die ligt dus nu al in de vuilbak met een gele str*nt aan. O:) O:)

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#165 Geplaatst 21 augustus 2009 - 18:19

bij de apotheker hebben ze plastieken potjes voor staaltjes van stoelgang, daar zit een klein schepje vast aan het dekseltje.. Heel gemakkelijk en veel goedkoper dan een koffielepel :LOL: