Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#181 Geplaatst 23 augustus 2009 - 13:51

Spanishke zei:

Pff wat een miserie :( ik hoop echt dat het snel duidelijk wordt. Gelukkig gaat hij er niet op achteruit, daar ben ik toch al heel blij om. Vertoont Boris ook symptomen of helemaal niets?

Boris is helemaal gezond.. Alles nog heel goed met hem.. Het is dus niet besmettelijk, anders zou hij er toch ook al last van hebben na zoveel weken. Ik had gehoopt dat het met de Panacur helemaal zou overgaan.. en het heeft blijkbaar wel geholpen voor de diarree maar nu is het toch al enkele dagen hetzelfde. :(

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#182 Geplaatst 23 augustus 2009 - 16:09

Bibie zei:

Boris is helemaal gezond.. Alles nog heel goed met hem.. Het is dus niet besmettelijk, anders zou hij er toch ook al last van hebben na zoveel weken. Ik had gehoopt dat het met de Panacur helemaal zou overgaan.. en het heeft blijkbaar wel geholpen voor de diarree maar nu is het toch al enkele dagen hetzelfde. :(

Dat is toch al goed dat het niet besmettelijk is, toch al 1 ding dat je zeker kan uitsluiten.
Dus als ik het goed voor heb: het probleem dat zich nog voordoet is: heel hard stinken en rare kleur, wat is de kleur nu, lichtbruin, gelig? Drinkt en eet hij ook nog altijd zoveel?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#183 Geplaatst 23 augustus 2009 - 17:01

Als er uit de testen ook niks omt, kan je misschien eens proberen of het door rauw te voeren niet betert, er zijn hier toch een aantal katten van hun langdurige diarree-problemen afgeraakt op die manier.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#184 Geplaatst 23 augustus 2009 - 17:22

Efkes op de tanden bijten, latex handschoenen aandoen (of diepvrieszakjes over je handen) wasknijper op de neus, potje binnen handbereik en gewoon dat kakje oppakken en in het potje steken.

Hoe langer je wacht met een staal te nemen, hoe langer het duurt voor je weet wat er scheelt.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#185 Geplaatst 23 augustus 2009 - 22:50

Smitten Kitten zei:

Efkes op de tanden bijten, latex handschoenen aandoen (of diepvrieszakjes over je handen) wasknijper op de neus, potje binnen handbereik en gewoon dat kakje oppakken en in het potje steken.

Hoe langer je wacht met een staal te nemen, hoe langer het duurt voor je weet wat er scheelt.

Alleen die wasknijper op mijn neus zie ik me niet te doen: dat doet pijn hoor!!!
Hoe is het met het gewicht van Santosje? Komt hij nu voldoende bij? Is inderdaad wel raar dat de stoelgang zo blijft stinken. Hopelijk vinden ze het in de stoelgang zodat je weet wat het is en er een behandeling gestart kan worden. :hug:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#186 Geplaatst 25 augustus 2009 - 17:15

Even een update:

Ik ben er daarnet in geslaagd om een staaltje in een potje te doen! :thumb: Er zit wel wat kattenbakzand bij :onzeker: maar toch ook wel veel str*nt, dus daar moeten ze het er maar mee doen hoor :ha . Alé dat zullen we vanavond horen, want straks gaan we het afgeven.

De tien-dagen-Panacur-kuur zit er dus al twee dagen op. Vandaag was er zelfs weer een beetje diarree (het begon wat vaster - en eindigde in diarree). De lijdensweg is dus nog steeds niet afgelopen.

Santos voelt zich wel nog steeds opperbest, hij speelt en spint bij het minste dat je hem aanraakt. We zijn hier al enorm gehecht aan hem, ik zou hem voor geen geld van de wereld meer kunnen missen.

Straks het potje gaan afgeven, informeren op wat er allemaal kan getest worden, en dan hopen dat er toch iets uit de bus komt. Iets niet te erg natuurlijk :( . En ohja, ook duimen dat de DA het potje met een beetje kattenbakzand wilt aannemen O:) .

Mijn methode voor de nieuwsgierigen: Santos begraaft zijn poepoetje niet, dus ik heb gewoon het kattenbakschepje eronder geschoven, kattenbakgrid laten weglopen, en in het potje gemikt. Heel wat makkelijker dus dan de lepeltjes-methode O:) . Nu ja, laten we gewoon hopen dat ik na vanavond niet een andere methode moet proberen. O:) Ik wil het hem trouwens niet aanleren hoe hij het moet begraven tot als we zijn buikjesprobleem opgelost hebben. Wie weet hoeveel staaltjes ik nog moet binnensteken O:)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#187 Geplaatst 25 augustus 2009 - 17:18

Bibie zei:

Even een update:

Ik ben er daarnet in geslaagd om een staaltje in een potje te doen! :thumb: Er zit wel wat kattenbakzand bij :onzeker: maar toch ook wel veel str*nt, dus daar moeten ze het er maar mee doen hoor :ha . Alé dat zullen we vanavond horen, want straks gaan we het afgeven.

De tien-dagen-Panacur-kuur zit er dus al twee dagen op. Vandaag was er zelfs weer een beetje diarree (het begon wat vaster - en eindigde in diarree). De lijdensweg is dus nog steeds niet afgelopen.

Santos voelt zich wel nog steeds opperbest, hij speelt en spint bij het minste dat je hem aanraakt. We zijn hier al enorm gehecht aan hem, ik zou hem voor geen geld van de wereld meer kunnen missen.

Straks het potje gaan afgeven, informeren op wat er allemaal kan getest worden, en dan hopen dat er toch iets uit de bus komt. Iets niet te erg natuurlijk :( . En ohja, ook duimen dat de DA het potje met een beetje kattenbakzand wilt aannemen O:) .

Mijn methode voor de nieuwsgierigen: Santos begraaft zijn poepoetje niet, dus ik heb gewoon het kattenbakschepje eronder geschoven, kattenbakgrid laten weglopen, en in het potje gemikt. Heel wat makkelijker dus dan de lepeltjes-methode O:) . Nu ja, laten we gewoon hopen dat ik na vanavond niet een andere methode moet proberen. O:) Ik wil het hem trouwens niet aanleren hoe hij het moet begraven tot als we zijn buikjesprobleem opgelost hebben. Wie weet hoeveel staaltjes ik nog moet binnensteken O:)

Mag Santosje eens naar hier komen om mijn poezels dat ook aan te leren indien nodig?

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#188 Geplaatst 25 augustus 2009 - 17:52

Joloka zei:

Mag Santosje eens naar hier komen om mijn poezels dat ook aan te leren indien nodig?

:ha :ha Geloof me, het heeft ook zijn nadelen :misselijk:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#189 Geplaatst 25 augustus 2009 - 19:17

We zijn terug van bij de DA! Hij gaat vanavond nog ons staaltje opsturen, misschien hebben we morgenavond al de uitslag :cheer: . Ik hoop echt dat er iets uit de bus komt dat we kunnen oplossen.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#190 Geplaatst 25 augustus 2009 - 20:41

Hier draaien er weer een heleboel duimen :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb: :duim: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#191 Geplaatst 26 augustus 2009 - 12:42

Ik duim mee voor een goed resultaat!!! :duim:

Geef jouw twee knapperds daar alvast dikke knuffels...en Santosje krijgt er natuurlijk nu een extra dikke he ;)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#192 Geplaatst 26 augustus 2009 - 12:43

:duim: :duim: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#193 Geplaatst 26 augustus 2009 - 12:46

:duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

Bewerkt door Pixel, 28 augustus 2009 - 23:44.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#194 Geplaatst 26 augustus 2009 - 12:54

:duim: Wij duimen ook met jullie mee. :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#195 Geplaatst 26 augustus 2009 - 13:48

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag