Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#196 Geplaatst 26 augustus 2009 - 13:57

:pray: Wij hopen ook het allerbeste voor Santosje, arme schat :( Geef hem een hele dikke knuffel van ons :hart:

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#197 Geplaatst 26 augustus 2009 - 14:01

:duim: :duim: :duim: :duim:

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#198 Geplaatst 26 augustus 2009 - 15:26

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk:

Guest_lien_*
Guest_lien_*

#199 Geplaatst 26 augustus 2009 - 17:58

Pinkbubblegum zei:

heb je hem al laten testen op Giardia? Sokkie heeft maanden en maanden diarree gehad en stinken dat het deed! Het beterde helemaal niet dus ben ik RC Sensible beginnen geven omdat de panacur niets afdeed.. en nu heeft hij sinds enkele weken vaste kakjes :)

Giardia is inderdaad een terugkerend probleem bij katten. Mijn poes Sunki heeft ook lange tijd diarree gehad. Na een week van diarree bij Sunki kreeg onze andere poes Flo ook diarree. Onze DA heeft ze anti-allergene voeding voorgeschreven (van Specific) en Panacur. Met Panacur heb ik de poezen wel 3 maal behandeld omdat de diarree telkens na 1,5 week terugkwam. Nu zijn de poesjes hier beter hoor, maar met Giardia of eender welke parasiet is het toch uitkijken geblazen, want soms worden zij immuun voor het bestrijdingsmiddel dat je telkens gebruikt.

Over de anti-allergene voeding van Specific ben ik zeer tevreden. De poezen eten minder omdat zij alle voedingsstoffen die ze nodig hebben uit die voeding halen én hun uitwerpselen stinken véél minder. 'S morgens krijgen ze een beetje natvoer en daarna wordt hun kommetje gevuld met 60gr brokjes.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#200 Geplaatst 26 augustus 2009 - 18:40

En weet je nu ook op wat ze dan testen?
Hoe dan ook, veel succes :thumb:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#201 Geplaatst 26 augustus 2009 - 20:37

We zijn terug!!

Ze testen op bepaalde waarden, bijvoorbeeld het eiwitgehalte en de natuurlijke vetten etc. Hij was voor alles negatief, dus hij heeft geen giardia of een andere ziekte. Maar er was een te hoge waarde aan plantencellullose, dat wilt zeggen dat hij allergisch reageert op alles waar additieven met planten in zitten. Maar dat wil nog niet zeggen dat het de schuld is van Orijen alleen, het zit waarschijnlijk in de Sanabelle ook (aangezien we een week geen Orijen gegeven hebben). Vaak zijn dat zelf additieven die niet op de zak vermeld staan. De DA zei dat we moesten uitproberen en testen welke voeding hij wel verdraagt. We hebben nu dus het zakje Hills opengedaan. Van zodra hij voeding eet die hij kan verdragen zou het probleem vrij snel moeten opgelost zijn (maximum 6 à 7 dagen). Het is heel goed mogelijk dat er in Hills ook plantenextracten zitten, maar hij wist het niet. Het zal een proces van 'trial and error' worden.

Ons ventje is dus niet ziek, hij is gewoon allergisch :dancer:

Dat wil dus ook niet zeggen dat Orijen slechte voeding is (voordat we die discussie weer beginnen ;) ), de DA vergeleek het met iemand die allergisch is aan mosselen. Mosselen mogen nog gezond zijn, maar die man zal er dus wel ziek van worden.

Geplaatste afbeelding

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#202 Geplaatst 26 augustus 2009 - 20:43

Hopelijk reageert Santosje snel op de nieuwe voeding
duimen maar weer zeker? :thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#203 Geplaatst 26 augustus 2009 - 20:55

:thumb: :thumb: :thumb:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#204 Geplaatst 26 augustus 2009 - 20:57

Dat is goed nieuws! Een bakje voor Bo'tje alleen dus en speciale voeding voor Santosje? Kan je Bo op het kastje laten eten waar Santos nog niet opkan (of kan hij er ondertussen wel al op?)

Ik ben zo blij voor jullie en voor hem :jump: :dancer: :loveshower:

Bewerkt door Spanishke, 26 augustus 2009 - 20:57.

Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#205 Geplaatst 26 augustus 2009 - 20:59

Dat is goed nieuws. :dancer: Gelukkig is het geen ziekte!
Nu zoeken op welke voeding hij goed gaat... :geluk:
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#206 Geplaatst 26 augustus 2009 - 21:00

Hopelijk vind je snel geschikte voeding. En anders rauw gaan voeren ofzo?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#207 Geplaatst 26 augustus 2009 - 21:18

Da's heel goed nieuws. Nu inderdaad op zoek naar voeding waar hij niet reageert... misschien een topic openen bij voeding? Er zullen wel mensen zijn die daar ervaring mee hebben? :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#208 Geplaatst 26 augustus 2009 - 21:23

Ik zou meer denken in de richting van rauw voer, maar ken er zelf niet veel van dus ga daar geen uitspraak over doen. Wel zou ik beroep doen op de experts, zoals oa Esther en Elixeryen :thumb: O:)

Zou het kunnen dat het in de lijnen van de ouders zit?

Bewerkt door Spanishke, 26 augustus 2009 - 21:24.

Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#209 Geplaatst 26 augustus 2009 - 21:27

Och ik ben heel erg blij voor jou! Gelukkig is het "maar" een allergie...

Veel succes in de zoektocht naar ideaal Santos-eten ;)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#210 Geplaatst 26 augustus 2009 - 21:30

heeft Vosse ook niet zo een probleem gehad met Zwartje waarbij ze een hele tijd speciale voeding moest geven (kip, kip en nog eens kip,...) en daarna was het over? Ik denk dat er daar een topic over bestond.

Geplaatste afbeelding