Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 11 augustus 2009 - 19:06

Onze dierenarts woont aan het Zuid (aan de overkant van het park), dus we gaan te voet, je kan daar toch niet goed parkeren. Hij heeft heel de weg luid gemiauwt, de stakker :hug:

We hebben juist naar DA Fagot gebeld, maar die is ook afwezig tot drie september..

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#32 Geplaatst 11 augustus 2009 - 19:16

toen toulouse hier pas was, heeft ze ook weken diarree gehad
wat ik ook gaf van voeding... niks werkte

toen ben ik begonnen met haar elke dag een gram of 40 vers vlees te geven (begonnen met lamshart) en na 2 dagen was haar diarree over ;) nu is ze niet meer gevoelig aan andere voedingen enzo ik vind het nog altijd vreemd maarja
dus mocht er niks helpen kun je nog altijd dat proberen

enneh, voor de pakketjes ophaling: ik heb een auto-probleem :( de papieren van de verzekering komen niet toe, en zonder verzekering durf ik niet zover de baan op :( het zal dus niet meer voor deze week zijn vrees ik
stomme verzekeringsmaatschappij :cry:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 11 augustus 2009 - 19:39

Bibie, nu niet beginnen panikeren he. Ik heb hier toch ook altijd gemerkt dat tijdens de eerste week dat de katjes in ons huis komen, hun weerstand een serieuze dip krijgt. Waarschijnlijk komt dit door de stress. Misschien dat de diarree ook door de stress komt?
Als je nu eens naar Santosje kijkt: hij ziet er niet ziek uit, speelt goed, eet goed, drinkt goed en is bij gekomen. Echte diarree heeft hij nu ook weer niet he (het is dun, maar het spettert niet in het rond en je moet niet overal plekjes "spetter" opruimen (en dat noem ik diarree)). Ik merk ook dat er verschil zit in de stoelgang van de kittens hier hoor. Zita is stevig, maximum 2 "wormpjes" en Finn is iets minder stevig maar altijd heel, heel, heel erg veel.
Je hebt vandaag zelf al gemerkt dat de stoelgang iets steviger werd (de tweede keer nog niet, maar dat kan) dus het gaat de goede kant uit.
Dat je dringend naar een da moet als je kat een aantal dagen overal in het rond spettert, niet eet, bijna niet drinkt en er ziek uit ziek ja. Maar nu zou ik gewoon proberen om telefonisch contact te leggen met een da en zijn/haar ideeën te kennen.
Dat is het nadeel van dit forum he: we beginnen allemaal ideeën te opperen en jij begint te panikeren. Het voordeel is idem hoor: we beginnen allemaal ideeën te opperen en plots zie je de oplossing. Plus: we zijn er voor elkaar :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#34 Geplaatst 11 augustus 2009 - 20:03

Pinkbubblegum zei:

heb je hem al laten testen op Giardia? Sokkie heeft maanden en maanden diarree gehad en stinken dat het deed! Het beterde helemaal niet dus ben ik RC Sensible beginnen geven omdat de panacur niets afdeed.. en nu heeft hij sinds enkele weken vaste kakjes :)

Spanishke zei:

Heb es even opzoeking gedaan naar die Gardia...

Vaak zijn er geen symptomen van Giardia. Katten kunnen besmet zijn en eieren van Giardia uitscheiden, maar geen ziektetekens vertonen.
Giardia veroorzaakt echter vaak diarree. Vooral kittens zijn gevoelig, maar ook volwassen katten kunnen stinkende diarree krijgen, vooral bij verzwakking. Giardia is een zeer vaak voorkomende oorzaak van chronische (langdurige) diarree bij katten.
De diarree is vaak lichtgekleurd en kan slijm en bloed bevatten. Vaak ziet men bij Giardia infecties dat de diarree met periodes optreedt. Tussen deze periodes zijn de dieren volledig symptoomloos.
Bij erge gevallen kunnen vermagering en uitdroging optreden.

Wat hij vertoont, is "geen ziektetekenen" en "lichtgekleurde diarree", is deze ook slijmerig? Hmm ik zou niet onmiddellijk denken aan Giardia. Dit wordt meestal veroorzaakt door onhygiënische omstandigheden.

Wel, toen Mellon hier een paar weken was, heb ik hem uiteindelijk ook laten testen omdat hij ook diarree bleef hebben en conclusie was ook Giardia. Hoe kon hij het krijgen? Hij kwam van superfokster, was niet ziek en kwam hier terecht tussen 3 gezonde poezels..en toch Giardia hebben. Begrijpe wie kan maar soit, het was zo...

Maar..'k zeg niet dat het bij Santosje ook zo is hé..best naar DA gaan zoals je gepland hebt...veel beterschap!!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 11 augustus 2009 - 21:22

Ik denk dat het normaal is bij de komst van een nieuw kitten. Hier had zowel Melvin als Sillas wat last van diarree tijdens hun eerste week. Ook al gaf ik dezelfde voeding. Waarschijnlijk een beetje de stress en de aanpassing,...
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 11 augustus 2009 - 23:03

Ja, naar een DA van wacht ga ik zeker niet bellen. Dank je Joloka om me wat geruster te stellen.

In januari had Bo een oogontsteking en opeens had hij twee kale plekken boven zijn ogen. Ik had dat dan eens gegoogled en kwam uit op schimmel. Direct in alle staten, plannen uitdenken over hoe ik dat moest uitroeien, een stoomreiniger gekocht etc... Uiteindelijk was het dan gewoon omdat hij teveel met zijn pootjes in zijn oogjes wreef O:) Twee weken later stond het haar er al terug. Maar ik had wel enkele nachten wakker gelegen.

Ik ga het nog een beetje monitoren, want ik ga toch het liefst bij een DA die ik ken, ofwel bij die Fagot. Dat rauwe lamshart van Aldhissla vind ik ook geen slecht idee. Kan je dat gewoon bij een beenhouwer halen? Lijkt me zo raar om te zeggen: ik wil een rauw lamshart :ha Net Hannibal Lector-toestanden :ha

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#37 Geplaatst 11 augustus 2009 - 23:41

Bibie zei:

Ik ga het nog een beetje monitoren, want ik ga toch het liefst bij een DA die ik ken, ofwel bij die Fagot. Dat rauwe lamshart van Aldhissla vind ik ook geen slecht idee. Kan je dat gewoon bij een beenhouwer halen? Lijkt me zo raar om te zeggen: ik wil een rauw lamshart :ha Net Hannibal Lector-toestanden :ha

Toen ik nog in Gent woonde ging ik steeds naar Fagot. Ik vind dat echt een goede dierenarts!
Lamshart kan je o.a. halen bij een islamitische slagerij. Ik ging steeds naar een kleine slagerij in de sleepstraat. Tamelijk in het begin van de sleepstraat.

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#38 Geplaatst 12 augustus 2009 - 06:25

En hoe is het deze ochtend met Santos?
Mag rauw kippenhart ook? Die kan je kopen in de Delhaize per halve kg (ik verdeel die in zakjes om dan in de diepvries te steken). Zita en Gabriël zijn er gek van maar Finn trekt zijn neus op voor alles dat rauw is (idem met garnalen)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 12 augustus 2009 - 07:17

Het gaat heel goed met de lieve kleine schat. Hij  is nu aan het ronddollen met Boris :mrgreen: . Zou rauw kippenhart hetzelfde effect geven of is dat iets totaal anders? :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#40 Geplaatst 12 augustus 2009 - 08:05

Spanishke zei:

Ah die komt van Petcenter? Ja dan moet je niet langer zoeken.

Anyway: Santos kan het volgens mij echt niet van bij ons gekregen hebben, hier is het ook de gewoonte om soms meermaals de vloer te dweilen en zeker met onze smeerpoes Purrlin. Onze andere dames hebben er ook geen last van
idd daar heb ik nog een topic over opgestart.. man man ik heb miserie gehad met die mannen...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#41 Geplaatst 12 augustus 2009 - 08:46

Natuurlijk kan hij wel giardia krijgen ook al komt hij van een goede fokker...

Giardia kan je als mens ook gewoon meenemen aan je schoenen bv. En dan kan je nog zo proper zijn, één giardia cyste is genoeg...

Gelukkig hebben wij het nog nooit voorgehad en wij zijn hier echt heel voorzichtig ivm ziektes enz. Wij stomen de vloeren regelmatig, wassen alle mandjes van de katten op geregelde tijdstippen, stomen de krabpalen, stofzuigen meermaals per dag en 1 keer per dag ga ik over de vloeren met nat.

Maar zeg nooit nooit...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#42 Geplaatst 12 augustus 2009 - 08:50

Toen Zsazsa pas bij ons kwam wonen had zij ook plattere ontlasting. Aangezien vrienden van ons toen net een poesje van een maand of 6 hadden verloren aan fip zag ik al direct spoken.

Dus met onze nieuwe spruit naar de da en die vond dat ze er heel gezond uit zag en ze kwam ook heel goed bij.

We kregen licht verteerbare voeding mee, maar nog steeds had ze vrij platte ontlasting...

Uiteindelijk drong het tot ons door dat Mss Zsazsa wel errrrg veel at. En dat bleek uiteindelijk ook de reden waarom ze plattere ontlasting had! Zij at zowat 4 keer wat een kitten van die leeftijd normaal eet...

We zijn haar maaltijden een beetje gaan afwegen, ze kwam nog steeds geweldig goed bij en geen platte ontlasting meer. Dus ja, een kitten kan wel degelijk te veel eten :d

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 12 augustus 2009 - 09:02

Smitten Kitten zei:

Toen Zsazsa pas bij ons kwam wonen had zij ook plattere ontlasting. Aangezien vrienden van ons toen net een poesje van een maand of 6 hadden verloren aan fip zag ik al direct spoken.

Dus met onze nieuwe spruit naar de da en die vond dat ze er heel gezond uit zag en ze kwam ook heel goed bij.

We kregen licht verteerbare voeding mee, maar nog steeds had ze vrij platte ontlasting...

Uiteindelijk drong het tot ons door dat Mss Zsazsa wel errrrg veel at. En dat bleek uiteindelijk ook de reden waarom ze plattere ontlasting had! Zij at zowat 4 keer wat een kitten van die leeftijd normaal eet...

We zijn haar maaltijden een beetje gaan afwegen, ze kwam nog steeds geweldig goed bij en geen platte ontlasting meer. Dus ja, een kitten kan wel degelijk te veel eten :d

Ik ben blij dat je dat zegt, want het is me toch ook opgevallen dat Santos veel eet. Maar ja, dan denk ik in mezelf, Boris heeft voldoende vetreserve's :ha , die kan wel wat missen ;) Ik zal er wat beter op toezien :)

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#44 Geplaatst 12 augustus 2009 - 09:29

Bibie zei:

Ja, naar een DA van wacht ga ik zeker niet bellen. Dank je Joloka om me wat geruster te stellen.

In januari had Bo een oogontsteking en opeens had hij twee kale plekken boven zijn ogen. Ik had dat dan eens gegoogled en kwam uit op schimmel. Direct in alle staten, plannen uitdenken over hoe ik dat moest uitroeien, een stoomreiniger gekocht etc... Uiteindelijk was het dan gewoon omdat hij teveel met zijn pootjes in zijn oogjes wreef O:) Twee weken later stond het haar er al terug. Maar ik had wel enkele nachten wakker gelegen.

in ledeberg (net als je binnenrijdt tegenover het woefke) is er een halal slager, daar kun je lamshart krijgen en het kost echt niks ;)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 12 augustus 2009 - 22:32

Een kleine update: Vandaag zag het er wat beter uit, een mooie donkerbruine kleur (ja, hoe moet je dat omschrijven) en toch weer iets steviger..

Wilt dat nu zeggen dat de Orijen helpt? Het is nog altijd niet superstevig.. Ik gebruik Boris zijn drolletjes als vergelijkingspunt :ha

Geplaatste afbeelding