Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 12 augustus 2009 - 22:44

Bibie zei:

Een kleine update: Vandaag zag het er wat beter uit, een mooie donkerbruine kleur (ja, hoe moet je dat omschrijven) en toch weer iets steviger..

Wilt dat nu zeggen dat de Orijen helpt? Het is nog altijd niet superstevig.. Ik gebruik Boris zijn drolletjes als vergelijkingspunt :ha

Voor ons is het toch ook al wat geruststellender :) en geen 2e lading meer? :LOL:
Nu hopelijk duimen naar een diarree-vrije Santos :) :thumb:

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 12 augustus 2009 - 23:34

Spanishke zei:

Voor ons is het toch ook al wat geruststellender :) en geen 2e lading meer? :LOL:
Nu hopelijk duimen naar een diarree-vrije Santos :) :thumb:

Geen tweede lading meer :thumb: . Komt wel goed!

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#48 Geplaatst 13 augustus 2009 - 06:55

Komt inderdaad wel goed :dancer: :dancer: :dancer:
Ocharme Santosje dat hij nu minder eten krijgt :( .

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 13 augustus 2009 - 12:54

:geluk: :geluk: :geluk: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 13 augustus 2009 - 14:39

MissKitty zei:

De babycat zou ik hem niet opnieuw op zetten eigenlijk, daar is hij nu toch te oud voor? Misschien toch inderdaad eens bij de DA vragen wat die aanraadt.

Babycat is toch voor kittens tem 4 maanden? Hij is toch nog geen 4 maanden oud of ben ik daarin verkeerd? Hier krijgen ze het nog tot ze 16 weken oud zijn, binnenkort gaan we overschakelen dus, maar ze doen het er nog altijd prima op hoor
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:05

Vandaag naar 6 DA's gebeld, en uiteindelijk hebben we één gevonden die zijn telefoon opnam en wel degelijk in het land is. Morgen om 10u hebben we een afspraak in Ledeberg. Vandaag was het weer wat slechter. Florian heeft hem gisteren wel een klein beetje natvoer gegeven :zweep: omdat hij zo verschrikkelijk aan het zagen was, en Boris lekker zat te smullen.. Heb het hem nog zo gezegd O:) .

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#52 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:08

Babycat 34 is inderdaad tot 4 maanden. RC 36 is tot een jaar. Hier krijgen ze het van in het begin gemengd en ik denk dat eind deze week de 34 op zal zijn.
Die plattere stoelgang zou inderdaad wel eens kunnen zijn van het natvoer. Moeilijk he dat ze zo "zagen".
Mijn duimen draaien voor morgen bij de da!!! :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:10

Spanishke zei:

Babycat is toch voor kittens tem 4 maanden? Hij is toch nog geen 4 maanden oud of ben ik daarin verkeerd? Hier krijgen ze het nog tot ze 16 weken oud zijn, binnenkort gaan we overschakelen dus, maar ze doen het er nog altijd prima op hoor

Ja je hebt gelijk, sorry ik dacht dat het maar tot drie maanden was..

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:21

Oh dat is wel spijtig dat hij niet heeft kunnen weerstaan aan zijn piepkes :( ik kon dat ook niet, maar ik nam hem dan op of speelde er wat mee en dan was het direct over en was het ventje terug content. Tis een veeleisertje he ;) Die foto die ik jullie in groter formaat heb afgegeven (die Daniel gemaakt had) staat hem echt als gegoten, omschrijft hem perfect :ha

En maak het nog maar eens duidelijk he aan Florian dat hij GEEN natvoer mag geven voor hij helemaal van zijn diarree verlost is!! :catcurs :zweep:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#55 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:24

Spanishke zei:

Oh dat is wel spijtig dat hij niet heeft kunnen weerstaan aan zijn piepkes :( ik kon dat ook niet, maar ik nam hem dan op of speelde er wat mee en dan was het direct over en was het ventje terug content. Tis een veeleisertje he ;) Die foto die ik jullie in groter formaat heb afgegeven (die Daniel gemaakt had) staat hem echt als gegoten, omschrijft hem perfect :ha

En maak het nog maar eens duidelijk he aan Florian dat hij GEEN natvoer mag geven voor hij helemaal van zijn diarree verlost is!! :catcurs :zweep:

Stuur Florian maar eens naar hier: we zullen hem samen heropvoeden!!! :r

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:30

:ha :ha :ha Ik heb het hem ook al gezegd.. Hij heeft er nu natuurlijk spijt van en heeft Boris zijn bakje dan maar mooi op het aanrecht gezet..

Santos knuffelen en afleiden helpt écht niet! Daarstraks weer, hij stormt gewoon je armen uit in een race naar de keuken, en dan staat hij daar heel zielig te miauwen, net alsof hij aan het verhongeren is. Ik heb hem nog wat meer droogvoer gegeven, en dat is hij nu aan het eten. :)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#57 Geplaatst 13 augustus 2009 - 18:35

Bibie zei:

:ha :ha :ha Ik heb het hem ook al gezegd.. Hij heeft er nu natuurlijk spijt van en heeft Boris zijn bakje dan maar mooi op het aanrecht gezet..

Santos knuffelen en afleiden helpt écht niet! Daarstraks weer, hij stormt gewoon je armen uit in een race naar de keuken, en dan staat hij daar heel zielig te miauwen, net alsof hij aan het verhongeren is. Ik heb hem nog wat meer droogvoer gegeven, en dat is hij nu aan het eten. :)

Kun je hem niet meenemen naar de slaapkamer, badkamer,... en daar spelletjes met hem spelen? Ik weet dat het moeilijk is. Gabriël krijgt hier steeds meer natte voeding dan de kleintjes en als hun eten opeten is, overvallen ze Gabriël, maar dan neem ik hen mee en doe leuke dingen met hen. Ofwel Boris zijn nat eten op een plaatsje zetten waar Santosje nog niet aan kan?

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 13 augustus 2009 - 19:31

Joloka zei:

Kun je hem niet meenemen naar de slaapkamer, badkamer,... en daar spelletjes met hem spelen? Ik weet dat het moeilijk is. Gabriël krijgt hier steeds meer natte voeding dan de kleintjes en als hun eten opeten is, overvallen ze Gabriël, maar dan neem ik hen mee en doe leuke dingen met hen. Ofwel Boris zijn nat eten op een plaatsje zetten waar Santosje nog niet aan kan?

We zetten Boris zijn bakje nu op het aanrecht. Santos kan daar niet op, maar hij ziet hem natuurlijk wel zitten.. De slaapkamer of de badkamer is geen slecht idee! Dat proberen we de volgende keer :) . Ik ben heel blij dat we morgen naar de DA kunnen.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:26

We zijn juist terug van de DA. Hij zegt dat het giardia zou kunnen zijn. Hij heeft op zijn buikje geduwd, in zijn mondje gekeken, in zijn oortjes, op vlooitjes gecontroleerd... Giardia komt nogal vaak voor bij jonge kittens, en het is niet omdat andere kittens het niet hebben dat ze geen drager kunnen zijn... :catscratchhead

Alleszins we hebben Panacur pilletjes meegekregen (ook tegen ontworming) en dat moeten we hem tien dagen geven. Als het dan nog niet over is, dan moeten we een staaltje nemen en ermee naar de DA terug. Na een dag of vijf zouden we verbetering moeten zien.

Ik hoop dat mijn mannetje gauw beter is :(

Bewerkt door Bibie, 14 augustus 2009 - 10:27.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:27

Ohnee, verschrikkelijk nieuws :o en heeft hij verder nog iets gezegd van zijn toestand?

Geplaatste afbeelding