Spring naar inhoud

- - - - -

De diarree van Santos.. IS WEG! - Allergie: Carnibest! p17

• Log in om te reageren
250 reacties op dit onderwerp
M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#61 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:27

Veel beterschap voor kleine Santos :hug:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:30

Ik moet wel zeggen, dat als het over zes dagen nog niet beter is, dat we terug naar onze gewone DA gaan, direct met een staaltje... Dan is hij al terug van op reis. Voel me toch iets beter bij hem.

Geplaatste afbeelding

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#63 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:30

Veel beterschap voor Santos :hug:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:32

Spanishke zei:

Ohnee, verschrikkelijk nieuws :o en heeft hij verder nog iets gezegd van zijn toestand?

Nee hoor, hij deed alsof dat helemaal niet zo erg is. Ik zei: "is dat niet hardnekkig? Moet je dan niet ontsmetten enzo?". Hij: "neeeee, neeeee, allemaal niet nodig. Gewoon tien dagen lang elke dag een half pilletje." Hij zei direct dat Santos er helemaal niet ziek uit zag.

Hij zei ook dat de inentingen veel te kort opeen zijn gebeurd, en dat hij daarom nog één moet krijgen. Ppff, ik zeg het, we gaan gewoon weer bij onze vroegere als hij terug is.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:34

Heeft hij hem dan niet getest? Ik zou nl graag mijn kittens hier ook op willen laten testen als hij er aan denkt, ik mag er niet aan denken dat ze het zouden hebben en ik wil ook wel zekerheid toe naar toekomstige baasjes voor Flanelle en/of Feardrop

Ik weet niet goed wat zeggen, ik had gedacht dat Santos dit echt niet kon hebben :onzeker: voel me nu wel schuldig eigenlijk, wat moet ik nu doen met de andere kittens? Gisteren hebben we telefonisch contact opgenomen met de baasjes van Otis en die heeft helemaal geen gezondheidsproblemen, ook Marley en de andere kittens niet meer. Tonen ze dan zo weinig symptomen als ze drager kunnen zijn?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#66 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:37

ah wat vreselijk dat hij denkt dat het giardia kan zijn
wel zelf opletten dan ook hoor, want giardia is ook besmettelijk voor mensen ;)
maar is het geel en stinkt het heel erg?

Bewerkt door Aldhissla, 14 augustus 2009 - 10:38.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:38

Bibie zei:

Nee hoor, hij deed alsof dat helemaal niet zo erg is. Ik zei: "is dat niet hardnekkig? Moet je dan niet ontsmetten enzo?". Hij: "neeeee, neeeee, allemaal niet nodig. Gewoon tien dagen lang elke dag een half pilletje." Hij zei direct dat Santos er helemaal niet ziek uit zag.

Hij zei ook dat de inentingen veel te kort opeen zijn gebeurd, en dat hij daarom nog één moet krijgen. Ppff, ik zeg het, we gaan gewoon weer bij onze vroegere als hij terug is.

Ik vind het anders wel erg, het is mijn taak om de kittens gezond af te geven en ik verklaar ze ook gezond op het moment van overdracht.
Die gaat er wel licht over precies??

De entingen te kort op elkaar? Zaterdag toen ze 9 weken waren en de volgende op zaterdag toen ze 12 weken waren, vele fokkers doen het zo? Anders was het 8 weken en

11 weken geweest, ze leken me nog te jong om te laten enten op de leeftijd van 8 weken. Mijn DA zei zelf ook dat dit een goeie periode was en dat er genoeg tijd tussen was.

Nog 1 moet krijgen? Ik begin het gevoel te krijgen dat dit een Da is die meer naar zijn eigen zak kijkt? :o :louche: Als ik dit zeg tegen Simon, gaat hij direct het nummer willen van die DA om hem persoonlijk te contacteren denk ik :evil:

Bewerkt door Spanishke, 14 augustus 2009 - 10:38.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:40

Spanishke zei:

Heeft hij hem dan niet getest? Ik zou nl graag mijn kittens hier ook op willen laten testen als hij er aan denkt, ik mag er niet aan denken dat ze het zouden hebben en ik wil ook wel zekerheid toe naar toekomstige baasjes voor Flanelle en/of Feardrop

Ik weet niet goed wat zeggen, ik had gedacht dat Santos dit echt niet kon hebben :onzeker: voel me nu wel schuldig eigenlijk, wat moet ik nu doen met de andere kittens? Gisteren hebben we telefonisch contact opgenomen met de baasjes van Otis en die heeft helemaal geen gezondheidsproblemen, ook Marley en de andere kittens niet meer. Tonen ze dan zo weinig symptomen als ze drager kunnen zijn?

Maar je moet je helemaal niet schuldig voelen, hij zei dat dat vaak voorkomt. Dragers hebben helemaal geen symptomen. We moeten ook eerst de medicatie afwachten om te zien of het wel degelijk weg is..

Ik heb hem ook gevraagd of het een probleem is dat ik het eten van een volwassen kat meng met het kitten eten, en hij zei dat dat helemaal geen probleem is, dat je in de natuur ook geen voeding voor kittens en voor oudere katten hebt. De samenstelling is maar een heel klein beetje verschillend, en dan specifiek de eiwit- en calorieën verhouding. Normaal gezien mag het dus geen enkel probleem geven dat een volwassen poezel kittenbrokjes opeet, en een kitten volwassenbrokjes.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:42

Aldhissla zei:

ah wat vreselijk dat hij denkt dat het giardia kan zijn
wel zelf opletten dan ook hoor, want giardia is ook besmettelijk voor mensen ;)
maar is het geel en stinkt het heel erg?

Het stinkt wel heel erg ja.. En geel is het niet echt maar sommige dagen is het al beter geweest dan andere, en het is wel veel lichter van kleur dan dat van Boris..

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#70 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:44

ik zou toch proberen met vers :engel:
ik heb ook nog gedacht dat toulouse giardia had :)

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:45

Spanishke zei:

Ik vind het anders wel erg, het is mijn taak om de kittens gezond af te geven en ik verklaar ze ook gezond op het moment van overdracht.
Die gaat er wel licht over precies??

De entingen te kort op elkaar? Zaterdag toen ze 9 weken waren en de volgende op zaterdag toen ze 12 weken waren, vele fokkers doen het zo? Anders was het 8 weken en

11 weken geweest, ze leken me nog te jong om te laten enten op de leeftijd van 8 weken. Mijn DA zei zelf ook dat dit een goeie periode was en dat er genoeg tijd tussen was.

Nog 1 moet krijgen? Ik begin het gevoel te krijgen dat dit een Da is die meer naar zijn eigen zak kijkt? :o :louche: Als ik dit zeg tegen Simon, gaat hij direct het nummer willen van die DA om hem persoonlijk te contacteren denk ik :evil:

Ik stel me ook wel een beetje vragen bij die DA. Maar we zullen eerst de pilletjes geven en zien of het werkt.

Over de inenting: hij zei dat drie weken te kort is om zo'n jonge beestjes twee vaccins te geven. Ik vroeg toen aan hem of niet alle fokkers dat zo deden, en hij zei dat de eerste enting gegeven moest worden op 6-8 weken, en de tweede 12 - 15 weken.

Trek het je niet aan.. Van zodra onze andere DA terug is, gaan we weer bij hem, en die lijkt me toch wel beter :hug: . Belangrijkste is dat we nu wel medicijnen hebben, en laten we hopen dat het werkt. Als de andere kittens niet ziek zijn, dan is dat toch juist goed?

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:47

Aldhissla zei:

ik zou toch proberen met vers :engel:
ik heb ook nog gedacht dat toulouse giardia had :)

Mijn vriend heeft er schrik van.  O:) Jongens toch! Hij had in de carrefour rundshart zien liggen, en hij wou het dus niet kopen hé.. Hij vindt dat vies O:) O:) Een echte held, zé.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#73 Geplaatst 14 augustus 2009 - 10:49

Bibie zei:

Mijn vriend heeft er schrik van.  O:) Jongens toch! Hij had in de carrefour rundshart zien liggen, en hij wou het dus niet kopen hé.. Hij vindt dat vies O:) O:) Een echte held, zé.

ik ben zelfs nog vegetarisch geweest, ik vind het ook niet aangenaam hoor
maar ik had de tip gekregen op een ander forum en na 2 dagen was toulouse van de diarree af
ik gaf zelfs niet volledig vers he, gewoon brokjes met daarnaast elke dag een gram of 30 vers, te beginnen met lamshart, wat goed is tegen diarree ook ;)
daarna heeft ze nog een aantal weken elke dag vers gekregen en dan ben ik geminderd, nu krijgt ze het nog af en toe maar haar drolletjes blijven goed ^^

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#74 Geplaatst 14 augustus 2009 - 11:03

Bibie zei:

Mijn vriend heeft er schrik van. O:) Jongens toch! Hij had in de carrefour rundshart zien liggen, en hij wou het dus niet kopen hé.. Hij vindt dat vies O:) O:) Een echte held, zé.

Zeg, hij moet dat niet opeten hoor!!!(misschien als straf een heel klein stukje?).

Ik vind dat de da inderdaad heel raar reageert: het vaccinatieschema van Spanishke klopt toch? En dat hij zo los reageert op de al dan niet giardia-besmetting? Nu ik heb nog wat gegoogled en inderdaad alle katten kunnen drager zijn aangezien er dan geen symptomen zijn. En het heeft niet te maken met hygiëne. Blijkbaar bestaat er een test "de Idexx Giardia Snaptest" die wel zekerheid geeft of een kat besmet is.
En wat ik ook gelezen heb, is dat je na 3 a 5 dagen behandeling de kat volledig moet wassen?
Spanishke, ik kan me voorstellen dat jij nu panikeert en je schuldig voelt, maar niet doen hoor :hug: .

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 14 augustus 2009 - 11:27

Joloka zei:

Zeg, hij moet dat niet opeten hoor!!!(misschien als straf een heel klein stukje?).

:ha :ha :ha Kan ik altijd eens proberen, maar ik denk niet dat het zal pakken. Hij eet nochtans veel hoor.. Ik snap zijn afschuw niet. Maar ik moet eerlijk zijn dat ik daar ook geen held in ben :ha . Als ik eten klaarmaak en het is een heel bloederig stuk vlees dan laat ik hem dat altijd versnijden, want ik zie dan in mijn gedachten altijd huppelende lammetjes en beestjes passeren. :(

Joloka zei:

Ik vind dat de da inderdaad heel raar reageert: het vaccinatieschema van Spanishke klopt toch? En dat hij zo los reageert op de al dan niet giardia-besmetting? Nu ik heb nog wat gegoogled en inderdaad alle katten kunnen drager zijn aangezien er dan geen symptomen zijn. En het heeft niet te maken met hygiëne. Blijkbaar bestaat er een test "de Idexx Giardia Snaptest" die wel zekerheid geeft of een kat besmet is.
En wat ik ook gelezen heb, is dat je na 3 a 5 dagen behandeling de kat volledig moet wassen?
Spanishke, ik kan me voorstellen dat jij nu panikeert en je schuldig voelt, maar niet doen hoor :hug: .

Nee Spanishke, je moet je echt niet slecht voelen hoor. Jou valt helemaal niets te verwijten. Laten we gewoon allen hopen dat het snel beter gaat.

Ik begrijp ook niet goed dat hij ons Panacur meegegeven heeft. Hij zei er wel bij dat als we de bijsluiter lazen, dat we zouden zien dat het voor ontworming dient, maar dat het dan maar een kuur van drie dagen is, en dat we het nu tien dagen moeten geven. Hij heeft geen wormpjes.. We zullen wel zien.

Op internet heb ik ook al gelezen dat het een goed idee is om de poezel te wassen, zodat er geen eitjes in zijn vacht blijven hangen. We zullen dat dus inderdaad binnen vijf dagen eens doen. Het is nu wel al positief dat Santos nog een kitten is en dus nog niet echt heel lang haar heeft. Bij Boris zou dat een ramp zijn, zeker omdat Bo het zoooooo tof vindt om in bad te moeten :louche:

Bewerkt door Bibie, 14 augustus 2009 - 11:27.

Geplaatste afbeelding