Spring naar inhoud

- - - - -

Zylkène

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 06 februari 2013 - 19:45

Ik was vandaag met de katjes naar de DA gegaan via Maand van de preventie. Louis was nog nooit zo erg. Onderweg heeft hij de vervoerbox kapot gemaakt (!), en toen we er aankwamen heeft hij bijna een half uur zitten blazen, en zitten uithalen naar mezelf en de DA. Ze stelt voor hem Zylkène te geven, heeft iemand hier ervaring mee ? Hij had al problemen met mensen als ze over de vloer kwamen, maar zó erg zag ik hem nog nooit :(. Wel een zeer goede DA gevonden !!

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#2 Geplaatst 06 februari 2013 - 19:49

Wij geven ook Zylkène aan katten die wat last hebben van stress.. (allé ik bedoel mijn bazin raadt dit aan aan de mensen voor hun kat).
Ik heb enkel nog maar positieve ervaringen gehoord over Zylkène.
Het is een natuurlijk product en kan totaal geen kwaad.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 06 februari 2013 - 19:51

Ik deel dezelfde mening als Maylun :)

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 06 februari 2013 - 20:25

Hoelang geven jullie dit ? Merk je snel verschil ?

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 februari 2013 - 20:28

Ik ken het niet, maar als de DA het voorstelt zou ik het zeker eens uitproberen.
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#6 Geplaatst 06 februari 2013 - 20:29

Normaal moet je bij dit na 4 dagen al verbetering zien.
Heb recent nog een vertegenwoordigster over de vloer gehad.. en zij zei dat het soms langer duurde voor het effectief helpt.

Wij hadden dit bv. aan een paar dieren voorgeschreven tijdens de feestdagen voor het vuurwerk. Allemaal waren de eigenaars nadien heel blij met het effect. Zij moesten 4 dagen voor eindejaar beginnen met Zylkène te geven.
De vertegenwoordigster zei dat we het de volgende veel meer op voorhand moeten laten geven, om de beste werking te krijgen.
Maar het neemt niet de oorzaak weg van een gedrags/stressprobleem hé. Dus vanaf je stopt, komt de stress terug.
Mag je zeker een maand geven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 06 februari 2013 - 20:46

Hmm na 4 dagen, mijn nicht heeft dat ook moeten geven aan haar kat.
En de da had gezegd dat ze het toch een paar weken moest geven eer er verbetering van te zien.
Ze heeft het dan ook 4 maanden moeten geven aan hem.

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 februari 2013 - 21:09

Bekijk berichtMaylun, op 06 februari 2013 - 20:29, zei:

Normaal moet je bij dit na 4 dagen al verbetering zien.
Heb recent nog een vertegenwoordigster over de vloer gehad.. en zij zei dat het soms langer duurde voor het effectief helpt.

Wij hadden dit bv. aan een paar dieren voorgeschreven tijdens de feestdagen voor het vuurwerk. Allemaal waren de eigenaars nadien heel blij met het effect. Zij moesten 4 dagen voor eindejaar beginnen met Zylkène te geven.
De vertegenwoordigster zei dat we het de volgende veel meer op voorhand moeten laten geven, om de beste werking te krijgen.
Maar het neemt niet de oorzaak weg van een gedrags/stressprobleem hé. Dus vanaf je stopt, komt de stress terug.
Mag je zeker een maand geven.

Mijn DA zei dat ik het moest combineren met een feliway verdamper, en dat na +/- 2 maanden er geen probleem leer zou mogen zijn :).

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#9 Geplaatst 06 februari 2013 - 21:17

Bekijk berichtcatherine, op 06 februari 2013 - 20:46, zei:

Hmm na 4 dagen, mijn nicht heeft dat ook moeten geven aan haar kat.
En de da had gezegd dat ze het toch een paar weken moest geven eer er verbetering van te zien.
Ze heeft het dan ook 4 maanden moeten geven aan hem.

Dat zei de vertegenwoordigster ook... maar de eigenaars die het geven, merkten na een paar dagen al verbetering.
Dus dat is mijn ervaring ermee.
Maar Louis&Ella probeer het een maand.. en dan kan je bekijken of het wat helpt hé.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 06 februari 2013 - 21:55

Ik heb het destijds aan Loubna gegeven maar merkte helemaal niks van verschil. Het is het proberen waard vind ik.
Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 februari 2013 - 23:12

Super, ik hoor erachter dan :)

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 07 februari 2013 - 08:38

Ik heb dit vroeger ook al toegediend aan een katje met een trauma. Hij was er wel kalmer van maar het probleem is er zeker niet mee opgelost.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 07 februari 2013 - 08:51

Ik heb dit aan Xanti gegeven (en Snoes). Voorgeschreven door KGT. Ik heb 1001 dingen geprobeerd en van dit heb ik wel het idee dat het helpt. Let op! Zoals gezegd geeft het 'rust', maar neemt de oorzaken niet weg he.

Als Xanti en Snoes het weer lastig hebben, geef ik hen wel eens eentje.

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 07 februari 2013 - 21:27

Wat dan te doen om de problemen weg te nemen ?

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 08 februari 2013 - 08:55

Misschien kan je Feliway in het stopcontact steken. Ik heb hier ook enkele angstige katten die schrik hebben als de bel gaat.
Ik zet hier altijd de deur op een kiertje zodat ze naar boven kunnen vluchten zodat ze zich veilig voelen. :onzeker:
Alleen bij mensen die ze vertrouwen blijven ze gewoon beneden.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk