Spring naar inhoud

- - - - -

Verhuren met verborgen gebreken..

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp
Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 08 februari 2013 - 22:09

Zoals sommigen misschien al weten zijn wij verhuisd omdat wij met een schimmel vochtprobleem zaten..

Vandaag is de verhuurder, samen met de architect en een expert opnieuw geweest voor de oorzaak te achterhalen..
Het is dus structureel, verkeerd geisoleerd..
De "grote" slaapkamer zullen ze 2 muren moeten uitkappen waarvan 1 zowel binnen als buiten..
Het kan zijn dat gans het gebouw verkeerd geisoleerd is en de verhuurder is niet blij met wat het gaat kosten..

Ze heeft LETTERLIJK gezegd dat de vorige huurder ook schimmelklachten had en heeft zelf aangetoond waar die zaten.. Ze zei dat er dan over geschilderd werd en dat het niet meer terugkwam...

Eigenlijk heeft ze dus verhuurd met verborgen gebrekken want ze wist er van!

Wat raden jullie aan, kunnen wij hier meteen mee naar de vrederechter en eventueel de vorige huurder laten oproepen als getuige (we hebben helaas enkel haar naam..)
Of zouden we de huurdersbond het laten oplossen?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 08 februari 2013 - 22:59

En denk je dat de verhuurder die werken effectief gaat laten uitvoeren, betwijfel het sterk.
Ik zou het zo niet laten ik zou naar de vrederechter gaan en krijg je daar geen gehoor als nog de huurdersbond erop zetten. Je hebt jaren betaald voor een nat kot, waarvan je op den duur ziek wordt en ook de katjes werden ziek.
Nee zeker zo niet laten.

Yossa
Yossa
  • 2.052 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 februari 2013 - 23:04

We willen het zeker niet zo laten..
Ik denk dat ze niet anders zal kunnen dan de werken uit voeren hoor..
Ze vroeg al als ze die werken niet in het zwart kan laten uitvoeren om te besparen..

We gaan maandag eens langs in het vredegerecht, is op 5 min wandelen ^^