Spring naar inhoud

- - - - -

Wat doen bij overgeven?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Guest_joey_*
Guest_joey_*

#1 Geplaatst 11 augustus 2009 - 13:21

Mijn Joey heeft daarstraks eenmalig overgegeven (en amai, katten maken een akelig geluid als ze overgeven!). Het waren precies allemaal onverteerde brokjes die er terug uit zijn gekomen... (voor de mensen die nog moeten eten, sorry voor de onsmakelijkheden ;) )
Nu maak ik mij nog niet onmiddellijk teveel zorgen, het is (voorlopig) maar één keer (alhoewel ze nog nooit overgegeven heeft).
Maar ik vroeg mij vooral af of ik nu best haar brokjes even wegneem (tot vnvnd ofzo, zodat haar maagje kan rusten?) of laat ik nu best brokjes staan (of geef ik verse) zodat ik weet of ze wil eten enzovoort...?

Dusja, iemand ervaring met het overgeven van onverteerde brokjes? Ze heeft niets anders te eten gekregen dan voordien, dus ik denk niet dat het aan de brokjes (RC indoor) kan liggen...

Thx!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 11 augustus 2009 - 13:25

Heeft ze verder nog braakneigingen? Ziet ze er verder ziek uit of niet? Het kan ook zijn dat ze een keer te hard heeft geschrokt, waardoor de maag het niet kan verteren en dat ze daarom moest overgeven. Dat gebeurt bij ons ook wel eens af en toe...
Daarvoor neem ik normaal gezien nooit de brokjes weg. Als het komt omdat ze ziek zijn, dan let ik wel op dat ze hun maag niet overbelasten - en daarvoor heb ik ook altijd primperan in huis (middeltje tegen misselijkheid).
Kijk het even aan, en als je twijfelt kun je wellicht ook even je DA opbellen voor advies.
Geplaatste afbeelding

Guest_joey_*
Guest_joey_*

#3 Geplaatst 11 augustus 2009 - 13:38

Nja, ze ziet er eigenlijk totaal niet ziek uit (twee minuten na ze overgegeven had was ze weeral aan het spelen en mij aan het aanvallen). Vandaar dat ik mij (nog) niet ongerust maak. Op dit moment ligt ze naast mij te slapen, wat ook volkomen normaal is :)
Dusja, ik hou het sowieso nog even in de gaten, maar ik zal de brokjes wel laten staan...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:09

waarschijnlijk heeft ze een beetje te gulzig gegeten. Zolang ze er verder niet ziek uitziet zou ik de brokjes ook niet weg nemen hoor
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 11 augustus 2009 - 14:12

ik deel de mening van peggy
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com