Spring naar inhoud

- - - - -

:( Ubietje heeft waarschijnlijk FIP

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 10 februari 2013 - 00:37

Veel sterkte!! :hug:
Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#17 Geplaatst 10 februari 2013 - 04:47

Bekijk berichtMarieDufoor, op 09 februari 2013 - 21:26, zei:

Ik dacht altijd dat dit onze katjes niet zou overkomen...
Hoe naief kan ik eigenlijk zijn...
Misschien is chanel nu ook al besmet... :(
en ik weet ineens niet hoe ik snel kan zien wanneer ze er pijn van krijgt!
Kan iemand me daar mee helpen?
Ik heb zo met haar te doen...

Allereerst heel veel sterkte.
Fip is niet besmettelijk. Zeer veel katten hebben het corona virus bij zich. Wanneer dit corona virus gaat muteren dan hebben ze fip. Echter wanneer dit precies gaat muteren, daar zijn de geleerden nog niet over uit. Er zit een stress factor in. Hierdoor wordt voor catterys  ook geadviseerd om zeker 3 mnd geen veranderingen te laten plaatsvinden. Dus zwangerschap, nieuwe kat, herplaatsen. Dit levert stress op.

Hoe is de fip vastgesteld?
Was dit vocht geel en dradendtrekkend? zo ja? Wacht dan niet te lang met haar te laten gaan. Nu lijkt ze misschien nog goed. Maar haar organen vullen zich met vocht. Katten zijn meesters in het verbergen van pijn, wanneer ze in dit geval pijn aangeven is het te laat.
Heel veel sterkte en kracht.
Houden van is ook loslaten.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 10 februari 2013 - 06:26

Ik kan me ontzettend inleven in je gevoel, hebben net onze lieveling moeten laten inslapen.
Ik hoop voor jou dat het de vreselijke ziekte niet is.
Soms moet je een vreselijke knoop doorhakken....
Heel veel sterkte en hopelijk komt het goed
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 10 februari 2013 - 08:26

Wat verschrikkelijk om te lezen.  Ik begrijp dat dat inderdaad de grond onder je voeten wegslaat.
Ik wens je in ieder geval veel sterkte!

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 10 februari 2013 - 08:54

Heel erg veel sterkte, hopelijk is het toch iets anders ik zal er in ieder geval voor duimen :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 10 februari 2013 - 09:12

Wat verschrikkelijk nieuws :(  afgeven doet zo'n pijn.
Heel veel sterkte :hug:  

Christine

kika
kika
  • 3.844 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 10 februari 2013 - 09:15

Veel sterkte :hug:
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 10 februari 2013 - 09:18

ohnee, zo vreselijk :( ik wens jullie beiden veel sterkte :(
banner

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 10 februari 2013 - 09:47

Zo erg. :( Heel veel sterkte. :hug:  Hopelijk is er toch nog een kans dat het deze verschrikkelijke ziekte niet is. :hug:
Veel knuffels voor Ubietje. :rub:
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 10 februari 2013 - 09:52

Bekijk berichtcatherine, op 09 februari 2013 - 22:56, zei:

Fip geeft niet door wees maar gerust. Ons Milaatje heb ik 3j geleden moeten laten inslapen door die rotziekte.
Ben je zeker dat het dat is, ga gerust voor een 2de opinie. Eind december zei mijn da ook dat Zino fip had ben dan na een week voor een tweede opinie gegaan op een ander.
Het eerste wat ze zei was denk niet dat het fip is.
Na maand zoeken en testen had hij een longontsteking, na 2 maanden was hij er eindelijk bovenop.

Heb je het buikvocht gezien? Was het geel draad trekkend zoals siroop?
Als je ja antwoord zou ik je aanraden niet te lang haar leven te trekken want al het vocht rond de organen drukt erop en ze gaan heel heel snel achteruit, ze krijgen een dikke water buik en graag mager langs boven bezien.
Het is het rotste om mee te maken ze zien weg kwijnen elke dag.

Ik hoop zo dat het dit niet is. Maar wees gerust corona virus hebben meer dan 90% van de katten maar daarom muteerd het niet altijd in FIP. :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Alles wat je zegt klopt, achteraf gezien zijn we zo blind geweest.
Ubie vroeg constant om eten en had een dikke buik, we vonden dat de permanente voorraad aan korreltjes heel snel minderde en dachten eerst dat Ubie gewoon teveel at dus gaven haar niets bij.
Ze is altijd al een grote eter geweest.
Maar toen ze bleef verdikken zijn we naar onze vertrouwde dierenarts geweest en alles uitgelegd over het plotse verdikken en constant om eten vragen.
was tijdens de middag en ze was aan het steriliseren, waardoor ze niet naar Ubie kon kijken.
Toen kwam ze met haar alom bekende vooroordeel dat we altijd veel te ongerust zijn en dat Ubie gewoon een dikke kat was. Ze heeft haar niet onderzocht omdat dat toen niet kon.
Aangezien Ubie zich normaal gedroeg en vooral goed bleef eten maakten we ons niet al teveel zorgen (we wisten toen ook nog niet wat FIP eigenlijk was)
Uiteindelijk naar een andere (naar het schijnt hele goeie) dierenarts gegaan en dan krijg je dit te horen :(
Ik voel me nu trouwens heel schuldig omdat we dit niet eerder hebben gezien!!
Ze is trouwens al vermagerd. Volgens mij is er geen twijfel mogelijk.
De vochtafdrijvende pilletjes doen hun werk, het pilletje voor het hartje krijgen we er vandaag niet in...
Denk dat we straks maar om een pilleschieter gaan.
Het meest rottige is dat je niet ziet of ze pijn heeft, en als je het dan eindelijk ziet als het al te laat is.
Morgen hebben we allebei vrij... misschien is dan wel een goed moment om haar te laten gaan, al kan ik nu nog geen vrede nemen met die gedachte.
ECHT ZOOOOOO EGOISTISCH VAN MIJ!

Geplaatste afbeelding

Katje_72
Katje_72
  • 273 berichten

#26 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:06

Nee, je bent niet egoïstisch, helemaal niet. Je geeft net heel erg veel op Ubietje en daarom wil je zeker zijn dat je de juiste beslissing neemt. Heel veel sterkte in elk geval

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:09

Misschien toch eerst een second opinion eer je die stap zet ze te laten gaan? Kwestie van toch echt zeker te zijn?

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:12

Ik zou ook nog eerst eens een extra controle laten doen. Misschien is de kans wel klein op een gunstige uitslag maar je weet maar nooit.
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:14

Egoïstisch is dit niet! Ik heb het vorig jaar bij mijn hond ook moeten laten doen, het was het beste voor hem. Ook al was het een zware beslissing voor mij.

Je mag niet zeggen dat je egoïstich bent, want dat ben je niet.
Je wilt het beste voor Ubietje
Ik wens je veel sterkte  :hug:  :hug:

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#30 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:28

Een tweede opini, ik weet niet, wil haar geen stress bezorgen, of onnodige pijn. Maar aan de andere kant kan ik nog niet leven met het idee om zelf de knoop te moeten doorhakken. Dat voelt zo raar.
Het is zo dubbel allemaal.
Hoe kan je zien dat je kat koorts heeft? Ze heeft de hele nacht bij de verwarming in haar fleecemandje gelegen.
Het was heel warm daar aangezien we hem aan hadden gelaten omdat ze er precies behoefte aan had.
Haar oortjes voelden warm deze nacht. Bij de da had ze geen koorts, maar nu mss wel?
Al kan ik nu natuurlijk ook overal spoken zien nu...

Maar soms heb ik dan dat sprankje hoop...
Mss morgen gewoon een andere da doen.

Geplaatste afbeelding