Spring naar inhoud

- - - - -

:( Ubietje heeft waarschijnlijk FIP

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
Katje_72
Katje_72
  • 273 berichten

#31 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:37

Vraag inderdaad een second opinion, je weet maar nooit!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#32 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:39

Bekijk berichtMarieDufoor, op 10 februari 2013 - 09:52, zei:

Alles wat je zegt klopt, achteraf gezien zijn we zo blind geweest.
Ubie vroeg constant om eten en had een dikke buik, we vonden dat de permanente voorraad aan korreltjes heel snel minderde en dachten eerst dat Ubie gewoon teveel at dus gaven haar niets bij.
Ze is altijd al een grote eter geweest.
Maar toen ze bleef verdikken zijn we naar onze vertrouwde dierenarts geweest en alles uitgelegd over het plotse verdikken en constant om eten vragen.
was tijdens de middag en ze was aan het steriliseren, waardoor ze niet naar Ubie kon kijken.
Toen kwam ze met haar alom bekende vooroordeel dat we altijd veel te ongerust zijn en dat Ubie gewoon een dikke kat was. Ze heeft haar niet onderzocht omdat dat toen niet kon.
Aangezien Ubie zich normaal gedroeg en vooral goed bleef eten maakten we ons niet al teveel zorgen (we wisten toen ook nog niet wat FIP eigenlijk was)
Uiteindelijk naar een andere (naar het schijnt hele goeie) dierenarts gegaan en dan krijg je dit te horen :(
Ik voel me nu trouwens heel schuldig omdat we dit niet eerder hebben gezien!!
Ze is trouwens al vermagerd. Volgens mij is er geen twijfel mogelijk.
De vochtafdrijvende pilletjes doen hun werk, het pilletje voor het hartje krijgen we er vandaag niet in...
Denk dat we straks maar om een pilleschieter gaan.
Het meest rottige is dat je niet ziet of ze pijn heeft, en als je het dan eindelijk ziet als het al te laat is.
Morgen hebben we allebei vrij... misschien is dan wel een goed moment om haar te laten gaan, al kan ik nu nog geen vrede nemen met die gedachte.
ECHT ZOOOOOO EGOISTISCH VAN MIJ!

Ik ben even niet mee. En dus begrijp ik het ook niet zo goed. Je schrijft dat je naar en andere da ging en van hem kreeg je te horen dat het waarschijnlijk om fip gaat.
Wat heeft deze da gedaan?

Over dat je het niet eerder zag, wat moet je eerder zien? Het proces van natte fip gaat zo snel. De eerste tekenenen zijn dat ze juist vermagerd ondanks een dikke buik. Als ik dit zo lees had je niet eerder kunnen gaan.

Zijn weer overigens niet allemaal egoïstisch als het gaat om de liefde van en dier. Afscheid komt altijd te vroeg. Je bent er niet klaar voor.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:49

Weet iemand een goeie da in de buurt van kortrijk? Morgen gaan we erheen. Nu zijn we naar devos geweest in lendelede, kon heel goed met katten overweg.
Jullie hebben gelijk wat de tweede opinie betreft, tis zo al moeilijk genoeg, dus kunnen we maar beter zeker zijn.

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 10 februari 2013 - 10:52

Marie, Ann Vermeulen ken je toch he? Zij woont in Kortrijk en kan misschien wel een goede aanraden, desnoods bel ik haar wel voor jouw als je ze niet kent, laat maar iets weten. :hug:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#35 Geplaatst 10 februari 2013 - 11:01

Bekijk berichtjubikelcats, op 10 februari 2013 - 10:39, zei:

Ik ben even niet mee. En dus begrijp ik het ook niet zo goed. Je schrijft dat je naar en andere da ging en van hem kreeg je te horen dat het waarschijnlijk om fip gaat.
Wat heeft deze da gedaan?

Over dat je het niet eerder zag, wat moet je eerder zien? Het proces van natte fip gaat zo snel. De eerste tekenenen zijn dat ze juist vermagerd ondanks een dikke buik. Als ik dit zo lees had je niet eerder kunnen gaan.

Zijn weer overigens niet allemaal egoïstisch als het gaat om de liefde van en dier. Afscheid komt altijd te vroeg. Je bent er niet klaar voor.

Da devos heeft echo genomen, temperatuur, geen koorts trouwens en buikvocht uitgetrokken, was geel en draadtrekkend en dat laten onderzoeken...  En alles wees op fip. Laat ons eerlijk zijn, dat ziet er niet goed uit he?
Hoe kan ik zien of ze nu koorts heeft?

Bekijk berichtSolotje, op 10 februari 2013 - 10:52, zei:

Marie, Ann Vermeulen ken je toch he? Zij woont in Kortrijk en kan misschien wel een goede aanraden, desnoods bel ik haar wel voor jouw als je ze niet kent, laat maar iets weten. :hug:

Ja, maar is precies heel lang geleden dat ik haar op ks zag (ofwel is dat toeval), zou ze tegen morgen kunnen antwoorden denk je via ks?
Morgen moeten we allebei niet werken, zou graag in de voormiddag al gaan.
Haar tel.nr heb ik niet

Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 10 februari 2013 - 11:16

Ik zal haar contacteren ;)

Ze zal je vandaag wel een antwoord kunnen geven.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#37 Geplaatst 10 februari 2013 - 11:22

Bekijk berichtSolotje, op 10 februari 2013 - 11:16, zei:

Ik zal haar contacteren ;)

Ze zal je vandaag wel een antwoord kunnen geven.

Dat zou heel lief zijn, danku

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#38 Geplaatst 10 februari 2013 - 11:26

dikke buik vol vocht, vermageren, geel dradentrekkend vocht
dat ziet er heel slecht uit, sorry :(

Een tweede opinie zal zeer waarschijnlijk hetzelfde resultaat opleveren. Het spijt me :(

Ik snap de strohalmen. Maar al te goed. Probeer haar te verwennen, geef haar al wat ze wil, hou haar dichtbij je. Heel veel sterkte

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#39 Geplaatst 10 februari 2013 - 11:53

pfffft en dan hoop ik dat ik hier wat positiefs hoor maar blijkbaar niet en Wendy weet er toch al veel van :(

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#40 Geplaatst 10 februari 2013 - 11:55

Bekijk berichtMarieDufoor, op 10 februari 2013 - 11:01, zei:

Da devos heeft echo genomen, temperatuur, geen koorts trouwens en buikvocht uitgetrokken, was geel en draadtrekkend en dat laten onderzoeken...  En alles wees op fip. Laat ons eerlijk zijn, dat ziet er niet goed uit he?
Hoe kan ik zien of ze nu koorts heeft?

Ja, maar is precies heel lang geleden dat ik haar op ks zag (ofwel is dat toeval), zou ze tegen morgen kunnen antwoorden denk je via ks?
Morgen moeten we allebei niet werken, zou graag in de voormiddag al gaan.
Haar tel.nr heb ik niet

Dit ziet er idd niet goed uit :(   Ben bang dat een second opinion hier in ook geen zin heeft :(
Om te weten of ze koorts heeft, kan alleen met een thermometer. Veel katten vinden dit echter niet leuk. Waarvoor wil je koorts opnemen?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 10 februari 2013 - 12:15

Omdat ze gisteren geen koorts had en ik wil weten hoe het evolueert. Ik weet dat het er niet goed uit ziet.
Maarja heeft niet veel zin denk ik

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 10 februari 2013 - 12:28

Misschien dan een andere da raadplegen mocht je de keuze maken dat je ze laat gaan en dat deze dan ook voor het zekerste nog eens kijkt. Zo heb je ook een 2de opinie gehad. Je hebt er toch sowieso een da voor nodig he.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#43 Geplaatst 10 februari 2013 - 12:28

ik zou haar nu niet plagen met koorts opnemen. Je kunt eventueel wat metacam geven. Dat is pijnstillend en mild ontstekingsremmend. (of een andere pijnstilling, heb je iets meegekregen van de da?) Misschien helpt het wat.
Mocht je inderdaad naar een da gaan morgen dan kan die wel tempen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#44 Geplaatst 10 februari 2013 - 15:04

Als het vocht geel en draadtrekkend was heb ik er ook helemaal geen goede hoop in.
In het begin eten ze nog redelijk normaal maar al gauw als het lichaam zich vult met vocht gaat dat drukken en gaan ze pijn krijgen en dan laten ze ook meer en meer hun eten.

Bij ons Mila wisten we het van voor kerst, uitslag net na kerst ik heb haar nog tot 2 januari in leven gehouden met dwangvoederen, kon niet direkt afscheid nemen had mijn tijd ervoor nodig, hoe egoistisch het ook mag klinken.
Had ons ragdolleke nog maar net 8 maandjes, op 2 januari was het genoeg geweest en stond haar mond en tong vol blaren en heb ik een da vanwacht laten komen om haar hier in mijn armen te laten inslapen. Ben er nog altijd verdrietig om.

Eén raad neem je tijd nu het nog kan, geniet van Ubi en neem afscheid stillekesaan. En laat haar  vooral niet afzien.

Stress en verandering zou een heel grote risico facter zijn.
Mijn huidige da heeft haar poes verloren na de verhuis van een nieuwe woning, ze heeft toen ook fip ontwikkeld.

Manoe
Manoe
  • 504 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 10 februari 2013 - 15:40

Bekijk berichtMarieDufoor, op 10 februari 2013 - 10:49, zei:

Weet iemand een goeie da in de buurt van kortrijk? Morgen gaan we erheen. Nu zijn we naar devos geweest in lendelede, kon heel goed met katten overweg.
Jullie hebben gelijk wat de tweede opinie betreft, tis zo al moeilijk genoeg, dus kunnen we maar beter zeker zijn.

Dierenarts Jan Declercq in Marke/Kortrijk is een zeer bekwame dierenarts.

Bewerkt door Manoe, 10 februari 2013 - 15:40.